אקסל רוז בבר (צילום: חדשות 2)
אקסל רוז בבר | צילום: חדשות 2

הופעה של גאנז נ' רוזס בישראל, שזכתה לביקורות מצוינות והוכתרה למופע הרוק הגדול של הקיץ (לפחות עד ההופעה של הרד הוט צ'ילי פפרז בספטמבר), עשויה להניב תרומה גם להמשך דרכה של הלהקה הותיקה בעולם הרוק, בדמות יצירת חומרים חדשים, כך נודע ל-mako.

אחרי ההופעה אמש יצאו חברי הלהקה ואקסל רוז ביניהם לבלות בברים תל אביביים, וכמה מחברי "גאנז נ' רוזס", בהם הגיטריסטים די.ג'יי. אשבה ורון "במבלפוט" ט'אל, הגיטריסט היהודי ואשתו יצאו לסיור בירושלים. חברי הלהקה צפויים להישאר כאן לפחות עוד יום, עד שיעזבו את הארץ ביום שישי לכיוון טורקיה, זאת אחרי שנחתו כאן כבר ביום שני.

השהות הארוכה יחסית בישראל, טוענים גורמים המקורבים ללהקה, משפיעה לטובה על אקסל רוז וחבריו וגורמת להם להשראה אמנותית ומוזיקלי. מקורב לחברי "גאנז נ' רוזס", אומר כי הבילוי של אקסל רוז וחבריו ב"ארץ הקודש", שנמשך כמה ימים, עשוי להוביל לכתיבה ויצירת שירים חדשים, שיהוו את הבסיס לאלבום הבא של GNR. כזכור, סיפר הגיטריסט די.ג'יי אשבה בראיונות שהוא ואקסל רוז כותבים שירים ועובדים יחד על חומרים לאלבום הבא.

היורש של סלאש: די.ג'יי אשבה

די.ג'יי אשבה, עם הכובע, הקעקועים, התכשיטים, חולצות הג'ק דניאלס, התספורת ונגינת הגיטרה המלודית, הולך ותופס יותר ויותר את תפקיד הגיטריסט המוביל ב"גאנז נ' רוזס", מבין השלושה שמנגנים בה כיום. עבור מעריצים רבים הוא היורש האמיתי של סלאש, הנמסיס של אקסל רוז, ומומחים ל"גאנז" יודעים לומר כי אשבה "משתלט על העניינים" והופך לדמות המקורבת ביותר לאקסל רוז בתוך ההרכב. התהליך הזה מתרחש לנגד עינינו, כולל ההופעה בישראל והשהות הארוכה יחסית של הלהקה בארץ הקודש.

גאנס נ' רוזס - הופעה (צילום: אביחי לוי)
הכי קרוב לאקסל וכותב איתו שירים. דיג'יי אשבה | צילום: אביחי לוי

אשבה גדל כילד באינדיאנה בזמן שאקסל רוז, שגם הוא במקור מאינדיאנה, פרץ עם גאנז נ' רוזס ככוכב. בראיון מיוחד ל-mako לפני ההופעה בישראל אמר די.ג'יי. אשבה: "אני חושב שאקסל היה הגיבור של כולם. גאנז נ' רוזס היו מקור השראה עצום לרוב האנשים, במיוחד לכל הילדים בגילי. ניגנתי מוזיקה כל הילדות שלי, ואני זוכר שהייתי בלהקת קאברים שניגנה שירים של גאנז כשהייתי בן 13. אף פעם לא חלמתי שאני אהיה הגיטריסט הראשי של גאנז האמיתיים יום אחד".

אין תמונה
"אקסל היה הגיבור שלי". דיג'יי אשבה רוכב על גמל בירושלים

אין תמונה
בעקבות ישו הצלוב. דיג'יי אשבה בירושלים

>> ביקורת המופע של גאנז נ' רוזס: רובים רועמים ושושנים נצחיים