ברי סחרוף ושותפו ליצירה רע מוכיח הוציאו השנה את האלבום המיוחד "אדומי השפתות", ובו לחנים מקוריים שלהם לשירים נבחרים של שלמה אבן גבירול, משורר ימי תור הזהב בספרד, שפעל לפני כאלף שנה.

האלבום זכה לשבחי הביקורת ולהצלחה בקרב הקהל ועתה יוצאים סחרוף ומוכיח לסיבוב הופעות מצומצם ביותר, בן שלוש הופעות בלבד, בהן יציגו גרסאות חיות בנגינה על הבמה לאותן פרשנויות מיוחדות שלהם לשיריו של אבן גבירול.

"אבן גבירול הוא המשורר הגדול ביותר שהיה לעם היהודי"

"ברי מתעסק כבר 12 שנה עם פיוטים, אבל אבן גבירול הוא לא בדיוק פיוטים", אומר ניצן זעירא, מנהלו האישי של סחרוף ומפיק המופע. "אבן גבירול הוא אולי המשורר הגדול ביותר שהיה לעם היהודי. השירה שלו היא אבן הפניה של בניית השפה העברית מחדש. אפילו חיים נחמן ביאליק כשהגיע לישראל, הדבר הראשון שהוא עשה זה לרכז את כל השירים של אבן גבירול בתוך ספר אחד".

"השילוב בין מילים מלפי אלף שנה ללחנים עכשוויים הוא מאוד אמנותי", ממשיך זעירא. "בכתיבה של התקופה ההיא יש מקצב מאוד מסוים, וההלחנות הן יחסית קלות, אבל עם הביצוע המיוחד העושר המוזיקלי שאפשר להגיע אליו הוא אדיר".

שלוש הופעות בלבד, הראשונה מחר

"למשל השיר 'מה לך יחידה?' הוא שיר אהבה", מסביר זעירא, "שיר געגועים למולדת, געגועים לאהובה, שהמשורר שר לנפש שלו ולנשמה שלו".

ההופעה הראשונה של ברי סחרוף ורע מוכיח תתקיים כבר מחר, חמישי, 15.10 באולם שרובר שבתאטרון ירושלים.

ההופעה השנייה תתקיים ב-21.10 יום רביעי במשכן לאומנויות הבמה, במסגרת פסטיבל תל אביב הראשון למוזיקה. ההופעה השלישית והאחרונה תתקיים בהיכל התרבות בבאר שבע, ביום רביעי 18.11.