ליידי גאגא בפארק (צילום: שוקה כהן)
ליידי גאגא פותחת את המופע בפארק הירקון עם השיר "G.U.Y" | צילום: שוקה כהן

ליידי גאגא בפארק (צילום: שוקה כהן)
עושה אהבה עם הקהל בין שני גיטריסטים. ליידי גאגא הערב בפארק הירקון | צילום: שוקה כהן

אין תמונה
מחליפה בגדים מול הקהל באחד מרגעי השיא במופע. ליידי גאגא

ליידי גאגא נחתה הערב בפארק הירקון בתל אביב. הכוכבת הכי צבעונית ופרובוקטיבית ואחת הזמרות המצליחות שידע עולם הפופ בשנים האחרונות, ענתה על כל הציפיות במופע פופ קצבי, צבעוני, מרשים ולעיתים אף מרהיב, כאשר ביצעה את מיטב הלהיטים שלה, נעה בין דאנס לבלדות פסנתר, בין רוק לפופ, וסחפה איתה כ-22 אלף מעריצים, שאהבו אותה מאוד בלהיטים כמו "Alejandro".

גאגא עלתה על הבמה קצת אחרי 21:30 עם המופע "ArtRAVE: The ARTPOP Ball", שכולל קלאסיקות שלה מכל הקריירה כמו "Paparazi", ו"Born Ths Way", ושירים מאלבומה האחרון "ARTPOP" כמו "Venus". בליווי הרכב נגנים ולהקת רקדנים סיפקה גאגא כמעט שעתיים של שואו צבעוני, אנרגטי, תוסס ומקפץ, שכלל החלפת תלבושות מרובה, רובן בהשראת יצורים ימיים, כמו שושנת מים, ביקיני עם צדפות ותמנון לבן, ממנו המשיכה לשמלה בצבעי פרה. במערכה הרביעית היא חבשה פיאה ירוקה ובגדי עור שחורים. באחד מרגעי השיא היא החליפה תלבושת לעיני הקהל והפכה לדמות אנימה יפנית. כל זאת על רקע תפאורה של עולם המים וענני קונפטי שניתכו שוב ושוב על הקהל, להעצמת אלמנט החגיגה.

אין תמונה
"הלילה אנחנו באים לדבר על אהבה, השראה, יצירתיות וכישרון, ולכן נקרא לאלה אפרודיטה!"
אין תמונה
"התחלתי לפני שבע שנים ובניתי בסיס מעריצים אדיר. בזכותכם אני פה!"

זו היתה המסיבה הגדולה של ליידי גאגא הלילה בפארק הירקון, שנפתחה בברכת: "תל אביב! אני אוהבת אתכם!", לקול תשואות הקהל. בהמשך לא שכחה גאגא גם את ה"תודה רבה!" וה"שלום" המסורתיים. "אני לא הולכת לרדת מהבמה הלילה, תצטרכו לגרור אותי ממנה!", צעקה למיקרופון. במהלך השיר "Manicure" ירדה מהבמה ורצה לאואך השורה הראשונה של הקהל כדי לגעת במעריצים, והכניסה את הפארק לטירוף. רצף הלהיטים הותיקים יחסית שהגיע מיד אחר כך - "Just Dance" ו-"Pocker Face" יצרו את האפקט הדרוש וההמון היה בידיה. נדמה שרק גאגא מסוגלת לעמוד על במה בישראל ולצווח: "נדמה לי שראיתי שם איש רע.. ג'ודאס!! (יהודה איש קריות).. קדימה ישראל!", מבלי שקהל מקומי יצעק לה בוז.

"תשאירו את הכאב, הפחדים, והזעם שלכם כאן הלילה!"

במהלך המופע גאגא דיברה הרבה, כהרגלה, על אהבה, על התמודדות עם קשיים, על שוויון ואחווה בין בני אדם, על קבלת האחר ואהבה עצמית, ודאגה להעביר היטב את המסרים שלה. "הלילה אנחנו באים לדבר על אהבה, השראה, יצירתיות וכישרון, ולכן נקרא לאלה שאחראית לכל אלה - אפרודיטה!", זעקה, למשל, לפני ביצוע הלהיט "Venus". לפני השיר הלפני אחרון, "Swine" הוסיפה: "יש לי דרך מיוחדת להתמודד עם הכאב שלי. כל המוזיקה, הסאונד, האורות, הביט האלקטרוני הקשה, הגל מגיע מהכאב שלי, מניסיון החיים שלי, מהקשיים, מהעצב שלי, אז אם אתם באמת רוצים לחגוג הלילה תשאירו את הכאב, הפחדים, והזעם שלכם כאן הלילה!".

ליידי גאגא בפארק, טוני בנט (צילום: שוקה כהן)
אירוח חצי מפתיע: ליידי גאגא עם טוני בנט על הבמה בפארק הירקון | צילום: שוקה כהן
ליידי גאגא בפארק, טוני בנט (צילום: שוקה כהן)
ג'אז להמונים. ליידי גאגא שרה עם טוני בנט בפארק הירקון | צילום: שוקה כהן

את מסכת הלהיטים קטעו ביצועי פסנתר של גאגא לכמה משיריה הגדולים כמו "Born This Way", והיה נעים לשמוע את האלפים שרים יחד איתה את כל המילים. בסוף המערכה השנייה זכה הקהל לאירוח מפתיע (בחלקו), כאשר לבמה עלה הזמר הותיק טוני בנט בן ה-88. בנט, שיופיע מחר (ראשון) בהיכל התרבות בתל אביב. בנט נחת הערב בארץ מבעוד מועד והצטרף אל גאגא לדואט מיוחד, השיר "i cant give you anything but love ", מתוך אלבום הג'אז החדש שלהם "Cheek To Cheek". כבר לפני חודשים, כאשר נודע שבנט וגאגא יופיעו בישראל בימים עוקבים, הרהרו המעריצים באפשרות לאירוח אחד של השני באחת ההופעות. וכך זכה בנט הקשיש לעמוד על הבמה בפארק הירקון מול כ-20 אלף איש ולא כל כך להבין מאיפה זה נפל עליו.

המופע של ליידי גאגא, שמשך אליו פחות קהל מהמצופה, היווה בכל זאת נקודת אור אופטימית בים הביטולים שידענו בקיץ האחרון נוכח המלחמה. גאגא הגיעה הנה אולי בלי להיטי ענק שחרכו את המצעדים בשנה האחרונה, אבל עם מופע מצויין, מהנה, לעיתים מענג, שאי אפשר היה שלא להיסחף לתוך האנרגיות והאיכויות שלו. נכון, היא כבר לא כוכבת-על כמו שהיתה לפני שנתיים ושלוש, וחבל שאנחנו זוכים לראות אותה כשהיא בשלב העלייה (כמו לפני חמש שנים) והירידה (כעת), אבל למרות זאת היא שבה הנה בשיא הכוח והעניקה לקהל מופע חזק ויש שאף יגדירו אותו מדהים, שהרבה מעריצים ייזכרו בו בכיף עוד הרבה שנים. הרגע שבו צעקו לה ב קצב של אוהדי ספורט "ליי-די-גא-גא", והיא החזירה ב"תל-אבי-איב!" הוא בלתי נשכח.

רשימת השירים במופע:
ArtPop, G.U.Y., Donatella, Venus, Manicure, Just Dance, Poker Face, Telephone, Partynauseous (Intermission), Paparazzi, Do What U Want, You and I, Born This Way, Jewels N Drugs (Intermission), The Edge of Glory, Judas, Aura, Sexxx Dreams, Alejandro, Ratchet (Intermission), Bad Romance, Applause, Swine, Gypsy.

צפו בקטעים מהמופע:

ליידי גאגא וטוני בנט

ARTPOP

G.U.Y

Donatella

Venus

Manicure

Just Dance, Poker Face, Telephone

Partynauseous, Paparazzi

Do What U Want

You and I

Born This Way (גרסת פסנתר

Jewels N Drugs, The Edge of Glory, Judas, Aura

Sex Dreams

Alejandro

Rachet, Bad Romance

Applause

swine

Gypsy


אין תמונה
ליידי גאגא בהופעה

אין תמונה
ליידי גאגא בהופעה
אין תמונה
ליידי גאגא בהופעה
אין תמונה
ליידי גאגא בהופעה
_OBJ

_OBJ