מיטל ונוס (צילום: דודי דיין)
"אנשים שמכירים אותי לא זיהו אותי". מיטל ונוס בצילומי הקליפ על גג קניון עזריאלי | צילום: דודי דיין

השבוע הצטלמה מיטל ונוס לקליפ הבכורה שלה עם צבי מ"האח הגדול", וההמולה סביבה היתה רבה. אבל גם על סט הצילומים בבר אופנתי בתל אביב ועל גג קניון עזריאלי, לא רבים יודעים מי היא באמת הבחורה מתחת לפיאה והאיפור, שהשיר שלה "ת'רגלי אליו" (מילים ולחן: א.ב. דן, עיבוד והפקה: תומר שטיין) הוא כבר חודש אחד משירי הפופ החביבים שמתנגנים בארץ.

שמה מיטל אזואלי, וחדי העין אולי זיהו אותה כשחקנית בסדרות כמו "כחולים" ורקדנית בתוכניות כמו "הדבר הגדול הבא". היא בת 20 פלוס (לא מגלה את גילה האמיתי), . נולדה בפתח תקווה ובילדותה עברה עם עם המשפחה לאילת. שם, בעיר החלומטת הדרומית, גילתה לראשונה את האהבה לבמה. בגיל עשר היא כבר רקדה לצד שלומי שבת באחת ההופעות, ובהמשך הפכה לרקדנית מקצועית, כוריאוגרפית, ושחקנית, עם ניסיון בימתי גדול היא עשתה מסלול שהתחיל בניהול אמנותי של צוותי בידור באילת, רקדה בלונדון ב"פיינאפל", בניו יורק ב"ברודווי דאנס סנטר", ובארץ כיכבה כרקדנית וכוריאוגרפית עבור הנרי וניקה, שרית חדד, סאבלימינל וחברת NIKE. ניסיון טלוויזיוני היא צברה כאמור ב"כחולים" וכמנחה ב"Fashion TV".

מיטל אזולאי (צילום: גיא הכט)
על הבמה מגיל עשר. מיטל אזולאי | צילום: גיא הכט

"החיבור שלי למוזיקה התחיל בגיל שבע", נזכרת מיטל. "ההורים שלי קנו לי אורגנית, ניגנתי עליה משמיעה והמצאתי שירים שאיתם הופעתי בבית הספר. המורים זיהו את הכישרון וצרפו אותה ימקהלת בית הספר. בכל שנה זכיתי במקום הראשון בתחרויות שירה ובתחרויות עירוניות, ותמיד שילבתי קטע ריקוד. גדלתי על מייקל ג'קסון, הערצתי אותו כילדה. הוא השפיע עלי מאוד בחיבור בין מוזיקה לריקוד, ובשילוב של סגנונות - פופ עם רוק וסול ו-R&B".

-את מי עוד אהבת לשמוע?
"לורין היל וה-Fugees, מדונה כמובן, אלאניס מוריסט, דיידו, אירוסמית', סוואג' גארדן, אביב גפן, היהודים, יזהר אשדות".

"תמיד רציתי להיות זמרת, החלום הוא להיות כוכבת פופ"

-החלטת לעבור מרקדנית ושחקנית לזמרת.
"בעיני זה סוג של קאמבק. ברמה המקצועית זה מעבר, צעד ראשון, אבל אני שרה נמגיל מאוד צעיר. תמיד אהבתי לשיר ותמיד רציתי להיות זמרת. זה פשוט היה עניין של שילוב עם האדם הנכון בזמן הנכון, מפגש מאוד מיוחד שהביא איתו דברים לדרך החדשה".

-את מי פגשת?
"המפגש היה עם א.ב. דן, שכתב את 'תרגלי אליו'. אנחנו מכירים מחברים משותפים. הוא השתתף בקליפ 'ג'יו ג'יו' של פטיט וטייגר לאב שעשיתי לו כוריאוגרפיה. זה היה קליפ מיוחד, ודברים התגלגלו".

צבי פורטל מצטלם לקליפ, האח הגדול (צילום: ראובן שניידר )
"לא הכרתי אותו לפני כי אני לא צופה בטלוויזיה". צבי פורטל ומיטל ונוס בצילומי הקליפ | צילום: ראובן שניידר

-החלום להיות כוכבת פופ?
"כן לגמרי. אני אוהבת לרקוד הכל, בעיקר אר אנד בי. גדלתי על מייקל ג'קסון אני אוהבת שילוב של ריקוד ושירה יחד. אוהבת שרוקדים את השיר שלי או רוקדים בהשפעתי. השירים שלי קצביים ואני אוהבת לשמח אנשים, לבדר אותם ומתחברת חזק להומור".

"השם 'ונוס' יצר הרבה באז וציפיה שאני מקווה לספק"

-איך היה להצטלם עם צבי לקליפ?
"היה מדהים. שנינו מככבים יחד בסצנה מגניבה. יש גם מלא רקדניות שוות וסקסיות, שרוקדות על מנחת המסוקים בגג של עזריאלי. ויש תאומות שמלוות אותי ותאומים שהם האבירים. זה קליפ מאוד ססגוני וצבעוני. את צבי לא הכרתי לפני כי אני לא צופה בטלוויזיה, אבל אמרו לי שהוא מתאים לתפקיד והוא שמח להשתתף. והוא אחלה בן אדם, באמת, מותק".

-תיאור הקליפ שלך נשמע קצת כמו אורגיה.
"אתה אמרת. שכל אחד יפרש את זה איך שהוא רוצה. אני מלאת תשוקה, כמו שאני אוהבת לאכול ככה אני אוהבת ליצור, לא אוהבת לרסן את התשוקה שבי, היא קיימת והיא נפלאה. אני אוהבת לגרום לאנשים להתחבר ליצירה שלי לא באופן זול. בקטע חושני".

מיטל ונוס (צילום: דודי דיין)
"אני מלאת תשוקה". מיטל ונוס | צילום: דודי דיין

-מה הקטע של ה"מיטל ונוס", למה לא מיטל אזולאי?
"השם 'ונוס' יצר הרבה באז וציפיה שאני מקווה לספק. חיפשתי שם-במה. בפופ יש משהו שאני ממש מתחברת לעניין של שם הבמה. ה'ונוס' באה אלי כמו הארה ביום בהיר. יש לי ויז'ן חזק מהעבודה 'ונוס' של בוטיצ'לי. אני רוצה לעשות צילום עם רפרנס וטוויסט, משהו מאוד אמנותי שלא אגלה אותו כעת. ונוס זה כוכב שמייצג נשיות ואני מזל מאזניים שנשלטת על ידי ונוס, אז זה גם מתחבר אלי בנשיות. ונוס היתה אלת הגנים הרומית, אבל מזוהה עם אפרודיטה אלת האהבה אז זה מתחבר למה שאני מרגישה בחיים - אהבה, יופי, נשיות".

-יש אהבה בחייך?
"יש לי אהבה בלב, אין לי זוגיות כרגע. אני בטח לבד לא לעוד הרבה זמן, כי אני בדרך כלל במערכות יחסים".

"אולי אני אביא את השינוי ביחס לזמרות פופ בארץ"

-באופן מסורתי, קשה פה לזמרות פופ.
"זה נכון לצערי, אני מאוד מקווה שדברים ישתנו. אולי אני אביא את השינוי, אולי המזל של ונוס. אני פה בדמות אחרת לגמרי. אנשים שהכירו אותי לא זיהו. יש פה גם עניין של הפרדת זהויות".

-בואי נדבר על השיר "ת'רגלי אליו".
"זה דיאלוג בין שתי חברות על גבר חדש בחייה של אחת מהן. החברה השניה אומרת לה להתרגל אליו, כאילו, רגע, לקחת את הדברים לאט, נותנת לה כמה עצות שחלק מהן משעשעות, אבל בשפה יומיומית".

-חמוד.
"הטקסט מבחינתי הוא גאוני. בשמיעה ראשונה קשה להבין מה רוצים. אם זה רציני או לא, מצחיק או מפגר. אהבתי בטקסט שהוא יוצא דופן. יש משהו בישראל שאוהבים פה להוציא שירים שהם או נורא מרגשים או נורא מצחיקים ופה יש את הקריצה, שזה לא מובן מאליו. בן אדם מתרגש ופתאום 'בום' אני שרה 'תעשה לי תה'. אני אוהבת שירים שהם עם טוויסט, שעושים קרוס-אובר, לא את הדבר הצפוי. אני חושבת שזה שיר מאוד קליט וקליל. כל מי ששמע אותו ממש נדבק".

מיטל אזולאי (צילום: גיא הכט)
"אני אוהבת שירים עם טוויסט וקריצה. בן אדם מתרגש מהשיר ופתאום 'בום' אני שרה 'תעשה לי תה'" | צילום: גיא הכט