בשיא ההצלחה שלו עם "הפרויקט" החליט עידן רייכל לפרק את האולפן הביתי שלו ולפזר את ציוד ההקלטה בין מוזיקאים אחרים. אחרי רצף של הופעות מלאות בקיסריה, אלבום חדש,"רבע לשש", שנמכר ב-40 אלף עותקים ("פלטינה") תוך יומיים, לוח הופעות בעולם שסגור עד 2015 וביקורות מחמיאות ב"ניו יורק טיימס" - רייכל רוצה להתמקד בציור. "הרעיון הוא קצת להוריד, להוריד את הכל, וקצת לעשות משהו אחר, קצת לצייר. זה בא לי כשהייתי באיזשהו חדר בבית מלון באירופה, באמצע סיבוב ההופעות בחו"ל", הוא מסביר.

בדיוק עשר שנים מפרידות בין ההופעות בקיסריה לבין הפעם הראשונה ש"הפרויקט של עידן רייכל" עלה על הבמה. הוא היה אז קלידן לא מוכר, שקיבץ סביבו זמרים אלמונים, ותוך זמן קצר, באלבום ומופע הראשון, כבש את המיינסטרים הישראלי. "לפני עשר שנים לא יכולתי לדמין שאגיע לאן שהגעתי", אומר רייכל. "זה באמת כמו נס, שום דבר מזה לא היה צפוי מראש, זה רק 'יגעת ומצאת - תאמין'". ורייכל מעורב בהכל - מהשירים, דרך ההפקה ועד לתאורה וההגברה, הוא לא משחרר.

"יש "הפרויקט" בלי עידן רייכל?

מצד שני הוא מפתיע ואומר: "אם יהיה מצב שאני ארד מהבמה ומישהו אחר במקומי ינגן בפסנתר - 'הפרויקט' עדיין יקרה, ואני מאוד אוהב את המקום הזה. אני חושב שהיה מאוד מקסים לראות הופעה של 'הפרויקט' בלעדי, ואני בטוח שזה עדיין היה קורה". זמרי הפרויקט, כברה קסאיי, אילן דמתי, אבי וואסה ומאיה אברהם, לא מסכימים עם רייכל - "הוא עשה הכל כדי שיוכל לקרות גם בלעדיו, אבל עדיין צריך אותו כי הוא המרכז של כל זה".

כמי שהופיע על במת פרס נובל אוסלו, בפני הנשיא אובמה ומוזיקאים מכל העולם רוצים לעבוד איתו, והתקשורת העולמית עומדת בתור לראיין אותו - רייכל מפתיע שוב ואומר: "הייתי שמח להתחיל שנתיים-שלוש לפני, לחטוף כמה כשלונות חזקים, להתחסן מהם יותר, ושזה ייבנה בצורה שלא בין לילה אחד זה יקרה. אני מצטער שלא היה לי כישלון בתחילת הדרך או מתישהו בדרך. אנשים שגדלו בהופעות מול 20 איש וזרקו עליהם עגבניות - החוסן שלהם יותר גדול".

"הילד שלי יהיה מאוד ישראלי, ואולי גם מאוד אוסטרי"

כי מתברר שההצלחה הגדולה לא עושה רושם על רייכל: "אני לא מתעסק בהצלחה כי זה נראה לי כמו רשימה של סעיפים שצריך לסמן בהם 'וי' של 'הצלחתי' - מכרנו אלבומים - צ'ק, הגיע קהל - צ'ק, אני מסרב להתעסק בדבר הזה כי זה לא המהות. אחר כך זה מוביל להשוואות מי מכר יותר ומי זמר השנה, כי אז אתה מתעורר לפארנויה כזו שמישהו אחר יותר טוב".

עוד מוקד שנכנס לחייו לאחרונה הוא בתו הבכורה, שתיוולד לו בקרוב מחברתו האוסטרית. "זוגתי ואני בהריון וזה פתאום שם את הדברים בפרופורציה - רגע, עוד מעט נחיה משהו אחר עוד מעט יהיה פה יצור כזה שידרוש שנחיה בשבילו. הילד שלי יהיה מאוד ישראלי, ואולי גם הוא יהיה מאוד אוסטרי", הוא אומר. "כשהיא אמורה ללדת אני אמור להיות בסיבוב הופעות בארצות הברית ואם זה באמת יקרה ככה - משם יתחיל שינוי מאוד גדול". על האבהות הוא מוסיף: "אני אהיה אבא מעולה, באמת חבל על הזמן, כי מאוד בא לי להיות אבא, אבל אני גם אהיה חרדתי מאוד, אני חושש מחרדות. אני רואה ברחוב כלבים בלי מחסום וזה מלחיץ אותי מעכשיו. אני רואה את עצמי קדימ בעוד חמש שנים כאבא מוצלח עם ילד מגניב".

>> הפרויקט של עידן רייכל בהופעה בקיסריה - ביקורת, סיקור ווידיאו