פסטיבל "ימי זמר" בחולון יצדיע תימשך השנה למלחינה נורית הירש, במופע החגיגי "ללכת שבי אחרייך" המוקדש ליצירתה, שיתקיים ב-16 באפריל בתאטרון חולון. במופע ישתתפו ירדנה ארזי (שגם תנחה) ,אילנית, רבקה זוהר ולירון לב, רותי נבון, ששי קשת, יזהר כהן, סימפונט רעננה ומקהלת רון חולון. במהלכו תקבל נורית הירש פרס למפעל חיים בעבור מעל לאלף שירים שהלחינה משך עשרות שנים, והפכו בחלקם לקלאסיקות של הזמר העברי.

נורית הירש הגיאה לתוכנית הבוקר של "קשת" כדי לספר על שיריה האהובים במיוחד, ולהאזין לרבקה זהר ולירון לב, שביצעו את השיר "הדרך אל הכפר", אותו הלחינה הירש למילותיו של יורם טהר-לב.

"השיר שלי שהוא הכי אהוב עלי הוא 'לאחד החיילים', למילים של רחל שפירא", ענתה הירש על השאלה הבלתי אפשרית איזה שיר משיריה היא הכי אוהבת. "בגלל הטקסט שלו - השיר הזה מתייחס לכל חייל, לכל חבר, לכל בן. אני מזדהה איתו".

-איך ההרגשה לקבל פרס?
"זה נעים. זה מאוד נעים. אות הוקרה היא מאוד נעימה, אבל זו הנאה רגעית. כי למחרת מתיישבים ליד הפסנתר וחוזרים לשגרה ועובדים כל הזמן, כל החיים. אני לא נהנית מהפירות אף פעם ותמיד חושבת על הפרויקט הבא. לפני שבועיים הלחנתי את 'שירת דבורה' לטקס הדלקת המשואה. והפסטיבל הוא כבר כאילו מאחורי, כי הקלטתי שיר למשפחות השכולות עם עמיר בניון. היה נפלא לעבוד איתו. הוא אדם עם לב רחב ונשמה רחבה".

רבקה זהר, שכמה משיריה הולחנו על ידי נורית הירש כמו "בן יפה נולד" ו"הבית ליד המסילה", מספרת איך ישבה לצד הירש, כאשר זו הלחינה עבורה בשנת 1986 את להיט הקאמבק הגדול שלה "הדרך אל הכפר" להפקה של הפסטיגל. "זה השיר שגרם לי להישאר בארץ", מודה זהר.

-כשאת מלחינה שיר את כבר יודעת למי הוא מיועד?
"לפעמים כן, כמו במקרה של רבקה. לאילנית הלחנתי במיוח עבור הקול שלה. או 'בפרדס ליד השוקת' שהוא ריקוד-עם, ואני רקדתי המון שנים ריקודי-עם וחשבתי שהלחן מתאים לשם. ואז חשבתי שהוא יתאים ליהורם גאון, ופניתי ליורם טהר-לב שיכתוב מילים למנגינה. לפעמים אני מקבלת טקסט שאני מאוד מתחברת אליו ואז אני מלחינה לו שיר. לי זה לא משנה מה בא קודם, זה היינו הך בשבילי מה בא קודם המילים או המנגינה. ואני כל כך נהנית ממה שאני עושה, מאוד, השירים הם כל חיי".