אייל גולן, שרית חדד (צילום: שרון רביבו)
30 אלף איש בבלומפילד היו רק ההתחלה. אייל גולן ושרית חדד | צילום: שרון רביבו

גל ההופעות הגדולות מחו"ל והביטולים של שלומי שבת ושלמה ארצי ושלום חנוך בפארק הירקון, יצרו רושם ששוק ההופעות המקומי נמצא במשבר. יכול להיות שבקרב האמנים הקטנים והבינוניים, קשה יותר הקיץ למלא את הזאפות ואמפי שוני (1,300 מקומות), אבל בגזרת הכוכבים הגדולים שמופיעים במקומות הגדולים - בינתיים נראה שהדברים במצב סביר עד נסבל.

עוד ב-mako מוזיקה:

שלמה ארצי, אייל גולן, יהודה פוליקר (10.7), שלומי שבת (14.7), ריטה, משה פרץ (11.8), אביב גפן (28.7), ליאור נרקיס (21.8) ולהקת "היהודים" (16.8) - כולם יופיעו בחודשים הקרובים באמפי קיסריה. בניגוד לשנים עברו, חלק מההופעות נסגרו רק לאחרונה וכך גם פרסומי התאריכים ומכירות הכרטיסים, מה שעלול, אולי, להשפיע על היכולת של חלק מהאמנים למלא את האמפי בן 3,600 המקומות.

גלי עטרי תגיע הקיץ לקיסריה לראשונה בקריירה (4.9), עם רשימת אורחים מאסיבית הכוללת את מירי מסיקה, סגיב כהן וישי לוי. יהודה פוליקר כבר השיק בקיסריה את אלבומו החדש, מאור אדרי הופיע שם ביום שלישי האחרון.

ריטה (צילום: אורית פניני)
חוזרת לאהבה הגדולה של הקהל. ריטה | צילום: אורית פניני

שלמה ארצי הופיע בקיסריה יומיים אחרי אדרי, בחמישי האחרון, וצפויות לו שם עוד שתי הופעות בהמשך (14.8, 27.9). כמו כן צפוי ארצי להופיע גם בבריכת הסולטן בירושלים, אמפי אשדוד, אמפי קרית מוצקין, אמפי פארק אשכול, היכל התרבות תל אביב ופעמיים במופעי שקיעה בשוני.

אייל גולן, המתחרה הגדול של ארצי בקיצים האחרונים, כבר הביא 30 אלף איש לשתי הופעות באיצטדיון בלומפילד (כ-15 אלף בכל אחת), שם הופיע לצד שרית חדד וניקוס ורטיס. אבל לגולן זה כמובן לא מספיק והוא צפוי להופיע פעמיים בקיסריה (18.8, 26.8), ופעם אחת באשדוד, בקרית מוצקין, בבריכת הסולטן ובפסטיבל "בריזה" באשקלון. גם שלומי שבת יופיע באמפי מוצקין.

פרץ בסולטן, ריטה ברעננה

קובי פרץ יופיע ב-7 באוגוסט בהופעה גדולה אחת בבריכת הסולטן בירושלים, שמכילה כ-6000 איש. אברהם פריד, כוכב המגזר החרדי-דתי, יופיע שם שלושה ימים אחריו ויארח את יהורם גאון. גם ריטה תקיים הופעה גדולה, באמפיפארק רעננה המכיל עד 8000 איש. זה יקרה ב-9.8 לרגל ט"ו באב, אחרי שכל הכרטיסים למופע שלה "20 שנה לאלבום 'אהבה גדולה'" בקיסריה (12.7) אזלו. לעומתם עומר אדם מסתפק הקיץ "רק" בהאנגר 11 (ב-14.7). ראוי לציין שהוא כבר מילא אותו השנה פעמיים.

אירועים במקומות גדולים נוספים שמתחרים על הכיס ותשומת הלב של הקהל בחודשים הקרובים הם פסטיבל בית גוברין מבית "זאפה" שיתקיים בסופי השבוע של אוגוסט (אברהם טל ומוש בן ארי, גידי גוס ויהודית רביץ, ועוד), ההופעות ב"צוותא מיני ישראל" בלטרון (הדג נחש עם מרסדס בנד, קרן פלס עם מתי כספי ונורית גלרון, אביב גפן, דני סנדרסון והאנדלוסית), ופסטיבל "פאזה מורגנה" בפארק תמנע בספטמבר (גורן ברגוביץ', פוליקר מארח את ברי סחרוף וגידי גוב).

אגב, לא מעט מהאמנים שברשימה הזו ימצאו את עצמם בתחילת חודש אוקטובר הקרוב בפארק הירקון, במופע ענק משירי אריק איינשטיין ז"ל. ל-mako נודע ששלום חנוך, אביב גפן, שלמה ארצי ויהודה פוליקר מועמדים להשתתף בו, לצד אמנים שעבדו עם איינשטיין בחייו, וכן אמנים כמו ארקדי דוכין, ששר על איינשטיין לאחר מותו.

אביב גפן, הופעה בנוקיה (צילום: ענבל צח)
חוזר לקיסריה. אביב גפן | צילום: ענבל צח

גלי עטרי שוני (צילום: שרון רביבו)
קיסריה ראשונה. גלי עטרי | צילום: שרון רביבו
אריק איינשטיין (צילום: מנחם סקס)
המופע הענק לזכרו מתקרב. אריק איינשטיין ז"ל | צילום: מנחם סקס

_OBJ