גד אלבז בג'ואיש סטאר (צילום: Levi Percia)
גד אלבז בג'ואיש סטאר | צילום: Levi Percia

הזמר גד אלבז מככב בימים אלה ב"Jewish Star", תונית גילוי הכשרונות המוזיקליים של יהדות ארצות הברית המאמינה. מדובר בתוכנית שנכנסת לעונתה הרביעית, אחרי שלוש עונות מוצלחות ששודרו בערוצים טלוויזיה ואינטרנט מיוחדים של המגזר הדתי. היא כוללת מאות מתמודדים מרחבי אמריקה והעולם, וחמישה שופטים בכירים: יהודה סלומון מלהקת "מושב", כוכב הפופ החסידי ליפא שמעלצר, יידל וורדיגר בנו של מרדכי בן דוד, המלחין יוסי גרין, ואלבז.

המטרה היא לבחור "כוכב יהודי נולד" אחד, בשני מסלולים: גילאי 6-14, ובוגרים. התחרות התחילה בקטן והפכה לאירוע המדובר בקהילה היהודית-חרדית של ארצות הברית, כשהגמר מתוכנן להתקיים באוקטובר 2013 באצטדיון ה"מילניום" בניו-יורק לעיני 20 אלף איש ויהיה משודר בחי בערוצי אינטרנט וטלוויזיה כמו JLTV.

לאודישנים מגיעים מאות זמרים מארצות הברית, מישראל, צרפת, מקסיקו, רוסיה, דרום-אפריקה, אנגליה וקנדה, שמאותרים דרך ארגון "ישראל הצעיר" על 150 סניפיו בעולם, במטרה לכסות את מפת הכישרונות היהודית עולמית. רק שלושים מאושרים נבחרים להשתתף בתחרות. הפרסים למנצחים בשנה שעברה כללו 5,000 דולר, הופעות, הפקת קליפ וסינגלים. השנה מדברים בסכומים גדולים יותר, ככל הנראה חמש ספרות.

"אחרי שהעונה האחרונה של התוכנית זכתה לחשיפה גדולה בעולם היהודי, גד אלבז קיבל טלפון לשפוט ב'גואיש סטאר' ונענה להזמנה", אומר מנהלו האישי שלומי כהן. "הם עשו הפקה מושקעת והטיסו את גד מישראל. הצילומים כרגע מתקיימים, הם התחילו לפני 3 חודשים, הוציאו שני פרקים, עיכבו ועכשיו ממשיכים. גד כל הזמן טס לשם כדי לשפוט, ומופיע ב-80 אחוז מהפרקים".

-מה הוא מספר?
"הרמה של ההפקה עולה כל הזמן. הביאו במאי היהודי ניו-יורקי דני פינקלמן, שמפיק את כל הפרויקט. עכשיו הם בשלב האמצע של הצילומים. בפרקים הראשונים הוא עוד לא היה. בגדול הוא נהנה מאוד. זה כבוד גדול בשבילו. הוא אמור להופיע בעצמו בגמר שיהיה מופע ענק באמריקה".

-איך הגיעו דווקא אליו?
"זה מה שהוחלט בהפקה. יום אחד קיבלנו טלפון, הטיסו אותו במיוחד לצילומים על חשבונם, ממש ככה. הם יעשו כתוביות בעברית ומחפשים מקום לשדר את התוכנית בארץ".

גד אלבז בג'ואיש סטאר (צילום: Levi Percia)
גד אלבז בג'ואיש סטאר | צילום: Levi Percia

גד אלבז בג'ואיש סטאר (צילום: Levi Percia)
גד אלבז בג'ואיש סטאר | צילום: Levi Percia
אין תמונה
איגור. אכזר

אין תמונה
איגור. אכזר