המלחין והקולנוען נפתלי אלטר התפרסם בתרומתו המוזיקלית וההפקתית לסרטי קולנוע כמו "גבעת חלפון אינה עונה" ("תן לשים ת'ראש על דיונה"), "החיים על פי אגפא" ("דניאלה" ו"במקום הזה") וסרטים נוספים כמו "יופי של צרות" ו"מלך ליום אחד", כשותפו ליצירה של הבמאי והתסריטאי אסי דיין. כמלחין אחראי אלטר ללחנים של שירים קלאסיים כמו "עוד חוזר הניגון", "יונתן סע הביתה", "זכרון יעקב, "איפה טעינו" "לא הכרתי אותך מקרוב" ועוד.

גברי בנאי, חבר "הגשש החיוור", שכיכב בסרט "גבעת חלפון", מסר לנפתלי אלטר דרישת שלום מיוחדת בתוכנית "יום חדש" ואיחל לו בהצלחה באלבום הבכורה שלו "נסיעה". מהאלבום הוציא אלטר כסינגל את שיר הנושא "שיר נסיעה", שמצטרף ללחניו, הישנים והחדשים, אותם הוא שר למילותיהם של משוררים וכותבים כמו נתן אלתרמן, תרצה אתר, דוד אבידן, יהונתן גפן, אסי דיין, אשכול נבו, אהוד מנור וזאב טנא.

אחרי שנים של עבודה מאחורי הקלעים של הקולנוע והטלוויזיה (ניהל את הדרמה בחברת הכבלים "Hot" וב"רשת", ערוץ 2) החליט אלטר לעבור לקדמת הבמה, לדבריו בהשפעת ההצלחה של בתו, היוצרת והזמרת רוני אלטר, שהוציאה את האלבום "כיס אוויר", בו השתתף בדואט "הבכי", שהלחין למילים של נתן אלתרמן והלחין גם את השיר "נגועה", למילים של עלי מוהר. "פתאום כשהתחלתי לשיר עלה עניין הגיל שלי, שלא שמתי לב אליו", הוא אומר.

"אני לא זמר, אבל יש לי את הגרסה שלי לשירים"

"לעמוד בקדמת במה ולשיר זה כמו להתפשט", מוסיף אלטר. "אני לא זמר. זה לא אומר שאני לא יכול לשיר. ולאורך השנים בהן אני מלחין שירים, לכל מיני זמרים, תמיד הסתתר, עמוק בפנים, מכוסה בהמון שכבות של חשש וחוסר ביטחון, הרצון להביא את הביצוע שלי, לשירים שהלחנתי, בלי קשר לזמרים שביצעו אותם - אושיק לוי, יעל לוי, חנן יובל, ברי סחרוף, נורית גלרון, וטובים אחרים.

ולי יש את הגירסה שלי, האינטימית, ואת הנגינה שלי בפסנתר, בקיצור - הגירסה שלי. בבשנה האחרונה ביליתי שעות ארוכות ומהנות עם יהוא ירון, מוזיקאי מוכשר בזכות עצמו, שלקח על עצמו לעזור לי להגשים את החלומות הקטנים שלי. יחד בחרנו את השירים לאלבום הראשון, יחד ניגנו אותם שוב ושוב, ובעזרת הרכב נגנים התגבשו 13 שירים, והרי אלבום".

>> מי הזמין את ריקי גל לרקוד, בערבית?