אין תמונה
"ישראל וסלובקיה דומות. שתי מדינות עם אנשים טובים עם לב גדול שאוהבים לעזור". ורוניקה ודניאלה

השבוע ביקרו בישראל התאומות בנות ה-23 ורוניקה ודניאלה, נציגות סלובקיה לתחרות האירוויזיון עם השיר "I'm Still Alive", שיתחרו בחצי הגמר השני ביחד עם דנה אינטרנשיונל שלנו ב-12 במאי. השתיים שהו בישראל מספר ימים והתראיינו למספר תוכניות טלוויזיה ורדיו, בילו בחוף הים של תל אביב וזכו להצעות מפתות מגברברים ישראלים אמיצים, במיוחד ורוניקה, הרווקה מבין שתיהן.

"ורוניקה רווקה, ואני נשואה למנהל האישי שלנו"

למרות גילן הצעיר הן כבר הוציאו ארבעה אלבומים - שלושה זכו למעמד זהב, אחד לפלטינה, הנחו תוכנית טלוויזיה בסלובקיה במשך שלוש שנים ואף כיכבו בתפקיד הראשי בהפקת תיאטרון יוקרתית בפראג. מאז חודש אוגוסט מתגוררות ורוניקה ודניאלה בלוס אנג'לס ומקליטות שם אלבום חדש עם המפיק האמריקני בראיין טוד, שחיבר עבורן את השיר לאירוויזיון. "חזרנו לאירופה בגלל האירוויזיון", אומרת דניאלה בראיון מיוחד ל-mako. "ורוניקה רווקה, ואני נשואה למנהל האישי שלנו, שהיה שותף בכתיבת השיר לאירוויזיון. עוד אין לנו ילדים, יש זמן, אני לא ממהרת".

אין תמונה
"מאוד אהבתי את האוכל". דניאלה טוחנת המבורגר

-למה הגעתן לישראל?
"אנחנו עושות קידום לשיר של סלובקיה לאירוויזיון בגרמניה. אנחנו רוצות שהישראלים יצביעו לנו. היינו בערוצי טלוויזיה ובתחנות רדיו. ישראל מדינה יפה מאוד. במיוחד מזג האויר. אני מרגישה כאילו שאני בחופשה. יש אנשים נהדרים, אווירה נהדרת. אני מאוד אוהבת את האוכל - חומוס הוא האוכל המועדף עלי ואני מוכנה להתאמן יותר כדי לשרוף את הקלוריות. הגברים הישראלים ממש נחמדים, סקסיים, יפים. הם קצת ביישנים, ואת זה אפשר לומר אחרי שפגשנו כמה מהם. הם קצת חוששים קצת מאיתנו כי אנחנו תאומות".

"אנחנו אומנם תאומות, אבל אנחנו אנשים שונים לגמרי"

-איך זה לגדול יחד, לעבוד יחד, להיראות אותו דבר?
"אנחנו אומנם תאומות אבל אנחנו אנשים שונים לגמרי, האישיות שונה. אחותי היא בשבילי אדם שונה ממני. אנחנו לא זהות, ואנחנו כל פעם מחדש מתרגלות אחת לשנייה. זה יתרון גדול שאנחנו שתיים כי זה מיוחד וזה מעניין. זמרות שנראות אותו דבר זה מדהים, עושה המון רושם. אומרים לנו שאנחנו זהות ורוצים להצטלם איתנו כל הזמן".

-אתן מכירות זמרים ישראלים?
"שמענו שירים של מירה עווד, אנחנו מכירות אותה, היא זמרת נהדרת, שמבלה איתנו כאן בתל אביב".

אין תמונה
"כשהיינו ילדות היינו ממש דומות, עכשיו כבר מבדילים". ורוניקה ודניאלה

-היא סיפרה לכן את הסיפור שלה כזמרת ערביה-ישראלית?
"שמעתי על זה משהו אבל אני לא בקיאה בחומר".

-יש לך דעה על יחסי ישראל והפלסטינים?
"לא, אין לי דעה על הסכסוך. אני לא יודעת מה לחשוב. אני חושבת שהמצב קשה, אבל אני לא מתעסקת בפוליטיקה".

"חבר שלנו, זמר מסלובקיה, שר את 'בואי' של עידן רייכל"

-את מכירה מוזיקה ישראלית?
"אני מכירה את המוזיקה של עידן רייכל, את השיר 'בואי'. חבר שלנו, זמר סלובקי, עשה לזה גרסת כיסוי וזה להיט גדול סלובקיה. רייכל מכיר אותו, הוא הזמין אותו להתארח בקונצרט שלו בוינה".

אין תמונה
"הגברים הישראלים מאוד נחמדים". ורוניקה ודניאלה עם היחצן אלון אמיר ואחיו התאום

-במה ישראל וסלובקיה דומות?
"בשתיהן יש אנשים טובים עם לב גדול שאוהבים לעזור. אנחנו כאן רק כמה ימים. אני צריכה עוד זמן לפגוש עוד אנשים".

-מי ינצח באירוויזיון?
"זה לפי מה שיחליט הקהל. כולם רוצים לנצח. דנה היא שם גדול באירופה ויש לה שיר גדול, 'דינג דונג'. גם לנו יש שיר טוב. אני לא יכולה לקחת הימור".

-מה תעשו אם תזכו?
"נופיע המון וניסע המון ונסיים את האלבום החדש. יש לנו שיר חדש 'וולקאם טו הוליווד' שכתב לנו קארסון, שכתב לבריטני וסלין דיון".

-מה החלום הכי גדול שלך?
"החלום הכי גדול היה להשתתף באירוויזיון ואת זה הגשמנו. אחריו זה להיות בטופ כזמרות. עכשיו זהלהוציא אלבום בינלאומי".

>> ג'ין סימונס מ"Kiss" יקבל את אות העיר חיפה