אין תמונה
"לך תסביר שמה שאני הכי אוהב לעשות, בסופו של דבר, זה לשיר". זוארץ

"כשעמדתי על הבמה באמפי קיסריה, בגמר העונה השנייה של 'הישרדות', וצעקתי לקהל: 'ערב טוב קיסריה' ושמעתי את הנהמה הענקית חוזרת אלי מגרונות של אלפי אנשים, זו הייתה הרגשה מדהימה. הייתי חוזר על זה בנסיבות אישיות יותר", אומר גיא זו-ארץ המשיק היום (יום א') סינגל בכורה יפהפה בשם "כל הבשורות" מתוך אלבום ראשון שלו כזמר ויוצר. זאת אחרי שכבר לפני כשנתיים העלה מופע עם שירים חדשים משלו.

זו-ארץ הוא מסוג הטאלנטים שכבר שנים מוכיחים את כישרונם המגוון על המסך ("רמת אביב ג'", "טיפול נמרץ", "השיר שלנו"), במת התיאטרון ("פרפרים הם חופשיים", "גן ריקי", "יומנה של אנה פרנק") ומחזות זמר ("בוסתן ספרדי", "מרי לו", "ברנשים וחתיכות"), אך רק עמדת המנחה של להיט הריאלטי "הישרדות" הפכה אותו לפנים מוכרות בכל בית בישראל. עכשיו, כאשר הוא מגשים סופסוף חלום רב שנים ומוציא אלבום, הוא מודע היטב לעובדה שהאקט יוביל להרמת גבות בנוסח: "מה, הוא גם זמר"?

"מה לעשות, אני יודע שזה עשוי לקרות", אומר זו-ארץ, "לך תסביר שמה שאני הכי אוהב לעשות, בסופו של דבר, זה לשיר. הייתי בלהקה צבאית. כילד אבא וסבא שלי היו לוקחים אותי לבית הכנסת לשמוע את הפייטן מנעים זמירות. צדי צרפתי ליהק אותי ל'בוסתן ספרדי' כי האמין שהיו שם שירי לדינו תפורים למידות שלי. כבר עשר שנים אני צובר במגרה שירים שכתבתי והלחנתי, והיה לי ברור שהצעד הזה חייב לקרות בשלב מסוים. רצה הגורל ו'הישרדות' קרתה קודם.

"בשנתיים האחרונות כתבתי והלחנתי בערך 60 שירים חדשים"

"למעשה, שידורי העונה השנייה של התוכנית ובמקביל צילומי העונה השלישית הם הסיבה שסינגל ראשון יוצא רק עכשיו, כי ההקלטות הסתיימו כבר לפני חודשים. רציתי להתפנות קצת, כדי להקדיש לאלבום את מלוא תשומת הלב, וזה לא פשוט כאשר הלו"ז כל כך עמוס. אפילו את 'כל הבשורות' אני מוציא בתפר של יום אחד פנוי אחרי הגמר של 'הישרדות' ונסיעה של שבועיים לארצות הברית לנוח קצת אצל אחי רועי, שגם הפיק מוזיקלית את האלבום".

-השירים באלבום הם אסופה מהעשור האחרון?
"לא. השירים הישנים כבר לא עדכניים לגבי. בשנתיים האחרונות כתבתי והלחנתי בערך 60 שירים חדשים, מתוכם סוננו 11 לאלבום. בשלושה מהם, כולל 'כל הבשורות', אהובה עוזרי שהיא חברה טובה שאני מכיר מוקיר כבר שנים הלחינה טקסטים שלי".

-היה ברור לך מראש שאחיך, רועי זו-ארץ, יהיה המפיק המוזיקלי? הוא לא עבד בארץ כבר יותר מעשור.
"12 שנים ליתר דיוק, מאז נסע לארצות הברית והתחיל לעבוד שם. אבל ידעתי שאני לא עושה את הצעד הזה בלי רועי, והוא מצידו לא עשה לי חיים קלים. הוא אמר: 'תתחיל להתכונן עצמאית, תגייס נגנים, תעשו חזרות, תבחרו שירים ותעדכן אותי כל הזמן'. פניתי לאנשים, ארגנתי הרכב של ארבעה נגנים, התחלנו חזרות, הופענו חמש פעמים במועדונים לבדוק את החומרים על קהל.

"זה צעד שלפני חמש שנים לא הייתי עומד בו"

אין תמונה
"מצאתי יום אחד פנוי בתפר שבין גמר 'הישרדות' ונסיעה לארצות הברית"

"הקלטתי חזרות ושלחתי לרועי במייל, והוא התחיל לתת פידבקים ולהציע תיקונים בשלב רחוק ואחר כך פיזית באולפן בארץ. זה צעד שלפני חמש שנים לא הייתי עומד בו. הייתי אומר שזה גדול עלי ומחכה שמישהו אחר יפיק בשבילי, אבל בדיעבד הבנתי כמה היה חשוב שאעשה הכל בעצמי ואקח אחריות מלאה לא רק על היצירה שלי, אלא גם על הדרך שהיא עושה ממני אל הקהל. רועי הגיע לארץ במיוחד להקלטות, וכבר הייתי מגובש עם עצמי לגבי מה בדיוק אני רוצה".

-אשתך, יעל בר-זהר, הייתה מעורבת בתהליך היצירה? יש אופציה לדואט?
"אין דואט שלנו באלבום, אבל אולי אזמין אותה להתארח באחת ההופעות הראשונות בשביל הכיף. יעל, באופן טבעי, הייתה אחת הראשונות לשמוע כל שיר חדש והיו לה ההערות שלה שהקשבתי בתשומת לב לכולן".

"אני לא יכול לאשר מגעים עם הפסטיגל"

-היא משתתפת בפסטיגל השנה, ועל פי השמועות גם אחריך מחזרים בהפקה הזו. יש סיכוי שנראה את שניכם יחד על הבמה לראשונה מאז המחזמר "מרי לו"?
"אני לא יכול לאשר מגעים עם הפסטיגל, אבל בכל מקרה זו תהיה החלטה קשה. כאילו, אם שנינו שם מי ישמור על הילד? מצב לא פשוט".

-מתי תחזור להופעות?
"זה הדבר שהכי חשוב לי עכשיו. אני מתגעגע לבמה, בעיקר לשיר על הבמה. האלבום מיועד לצאת באמצע הקיץ, ואני רוצה להעלות מופע חדש כמה שיותר במקביל".

עוד במוזיקה:

מייסי גריי בתל-אביב - ביקורת הופעה וגלריית תמונות; חוליו איגלסיאס יופיע בארץ

אביתר בנאי בשיר חדש; האלבום הבינלאומי של אביב גפן ייצא ביוני; מישל גוריאלשווילי בשיר חדש

עצומה נגד דחיית ההופעות של מייקל ג'קסון; המפיק פיל ספקטור צפוי לעד מאסר עולם על הרצח; סיכום השבוע הקודם במוזיקה - הראל סקעת בשיר חדש ועוד