האולפן של תוכנית הבוקר, בהגשת אסי עזר ודפנה לוסטיג, המשודרת ברדיו תל אביב ורדיו חיפה, אירח השבוע כמה אמנים, שהגיעו לדבר על ההתמודדות עם מצב המלחמה של מבצע "צוק איתן", ולבצע ממיטב שיריהם.

אחרי האירוח המוצלח של רן דנקר, הגיעו גם שי גבסו, אמיר דדון ודניאל סלומון ודנה עדיני, שבימים אלה חזרו לעבוד יחד.

שי גבסו סיפר שהוא מנהל ויכוחים פוליטיים עם המנהלת האישית שלו, הודה שהוא עצבני, ואמר שהוא מאמין בגישה אופטימית, מחויכת ומלאת תקווה. "השמחה היא עמוקה, לא רק העצב", אמר גבסו, "הרבה יותר גדול לדעת לשמוח, כי העצב רק סוגר אותנו ולא נותן לנו כוחות לכלום. אני לא רץ בהיסטריה באזעקה, עושה את הפעולה בצורה מכאנית". גבסו ביצע את שיר הנושא מאלבום הבכורה שלו "ארים ראשי", ואת אחד מלהיטיו הגדולים, "שמור על האמונה".

 

אמיר דדון: "אין הרבה אנרגיות כרגע להופיע"

אמיר דדון שיתף את עזר ולוסטיג במצב הנוכחי של האמנים בישראל, שרבות מההופעות שלהם מתבטלות עקב המלחמה. "כל נושא ההופעות השוטפות נח כרגע, כי גם אנרגיה לעשות אותן. אנחנו עובדים על אלבום חדש, היינו באמצע חזרה,  אתה שומע חדשות ואומר, אוקיי, בוא נעשה הפסקת קפה. כי זה באמת קשה. אז אם כבר יש משהו לעשות זה לנגן ולשיר, בתקווה ש... ואז הוסיף בהומור: 'האמת שיש פה חציית קו אדום, בסוף אנחנו נתאגד כל המוזיקאים, ניקח M16 וניכנס ברבאק, נדבר על זה אחר כך'". דדון ביצע גרסה לשיר הקלאסי של שלום חנוך "נגד הרוח", ואת להיטו הגדול ביותר "אור גדול".

 

דנה עדיני: "אין לי חדר אטום, אני לא נכנסת למרחב מוגן"

דניאל סלומון ודנה עדיני סיפרו לאסי עזר ודפנה לוסטיג מה הם עושים בשעת אזעקה. סלומון, מקשיב להוראות פיקוד העורף, יורד לחדר המדרגות ופגש שם את השכנים. עדיני, לעומתו, אומרת: "אין לי חדר אטום, אין לי לאן ללכת. הגעתי למסקנה שאם השם שלי רשום על הטיל אז הוא יפגע בי, ולא משנה איפה אני אהיה, אם זה בים או בבית. אני לא נכנסת למרחב מוגן".

סלומון ועדיני סיפרו על החיבור המחודש שלהם בשיר "אהובי", אחרי שבעבר זהרו יחד בלהיט "רבות הדרכים". "אנחנו מופיעים יחד בסדרת הופעות ועובדים יחד על פרויקט משותף", סיפר סלומון. "לכל אחד יש את הזמן שלו", ציינה עדיני, עזר הזכיר שלוסטיג כתבה ביקורות מוזיקה, ולבסוף הסתיימה השיחה בהצעה לצאת להופעות משותפות ברביעייה. סלומון ועדיני ביצעו יחד את "אהובי" ואת "מישהו לרוץ איתו" - שיר הנושא מתוך הסרט.

בכל קטעי הוידיאו: צילום ועריכה: טל טנצר, סאונד: עומד דונסקי.