ישראלים אוהבים נוסטלגיה. אוהבים מאוד. גם בשנת 2015 הם הוכיחו את זה: בון ג'ובי מילא את פארק הירקון, גם רובי וויליאמס ומריה קארי את ראשון לציון. לא חסרות עוד דוגמאות לאמנים ותיקים שמכרו יותר כרטיסים מהופעות של אמנים צעירים עם להיטים מהיום. כחלק מחגיגות הנוסטלגיה הקרובות, יגיעו סימפלי רד (נציגים יותר מובהקים של הניינטיז), ואלפאוויל - אלה ששמורים היטב מהאייטיז.

"אנחנו ממש מצפים להופעה בישראל, ניתן בראש ונעשה כיף לאנשים. המוזיקה תהיה מכל האלבומים שלנו, מכל הרפרטואר. אנחנו מופיעים עם כל הלהיטים, זה יהיה טיפשי לא לעשות את זה." מבטיח לנו מריאן גולד, הסולן בהרכב המקורי, שיגיע לשתי הההופעות שיתקיימו ב-5.2 ולמחרת ב-6.2 בהיכל התרבות ת"א. 

אלפאוויל מגיעים לישראל בפעם השניה, 16 שנים לאחר שכבשו את הסינרמה. "הופענו בנובמבר 1999. ללהקה זו הייתה פעם ראשונה בישראל, זה היה בתל אביב, והיה מעולה. גם ההופעה וגם הקהל", מסכם מריאן, "היה לנו ממש כיף, זו עיר מדהימה, וגם היה לנו קצת זמן לטייל - היינו בירושלים, היינו בדרום הארץ. היינו איזה שלושה ארבעה ימים סך הכל".

אבל אלפאוויל לא רק נאחזים בעבר. "אני לא מתגעגע לכלום כי בשבילי זה לחיות את החלום. מאז שנות ה-80 אנחנו פשוט בתעשיית המוזיקה וכיף לנו, אין תלונות. בשבילי זה לעשות מה שאני אוהב - לעשות מוזיקה". ואכן הלהקה נמצאת בימים אלה באולפן ההקלטות, בשלבי סיום לקראת אלבום חדש, הראשון מאז 2010. 

האלבום החדש יהיה אלפאוויל שאנחנו מכירים ואוהבים?
"אני מקווה שזה לא אלפאוויל שאתם שונאים. הוא יהיה כמו כל האלבומים שלנו, אבל קצת שונה מהקודם - זה הולך לכיוונים יותר פ'אנקים, לא רק סינתיסייזרים, יש גם כלים אחרים. זה קצת כיוון חדש. זה ניסיון נוסף בקריירה של אלפאוויל. בכל אלבום שעשינו ניסינו כיוונים חדשים, אחרת זה היה משעמם. הנטייה למלודיות רומנטיות עדיין שם".

עוד במאקו מוזיקה:

אתם ביחד 30 שנה - איך שורדים כל כך הרבה זמן ביחד?
"אם אתה עובד כל כך קרוב עם השותפים שלך, תמיד יש מקום לחוסר הסכמה או דיונים, באיזשהי צורה שרדנו. רק הכיף והשמחה של להפיק מוזיקה חדשה שמר עלינו מלהיפרד".

ב-1984, "Forever Young", האלבום הראשון של אלפאוויל יצא לאוויר העולם וזה חיבק אותו באהבה. במיוחד במדינות אירופה. שלושת הסינגלים ("Big in Japan", "Sounds Like a Melody" ושיר הנושא) הפכו להצלחה מסחררת. אבל היה זה "Forever Young" שנשאר יותר מכולם, נחרש עד היום ברדיו הישראלי.

"Forever Young" הוא לא סתם המנון אייטיזי, יש בו איזה קסם. אתה יכול להסביר אותו?
"אני חושב שזו תופעה. אין לי מושג מה עושה את זה - זה שיר טוב, ללא ספק, אני לא יכול לנתח את הסיבה. אם אני אנסה בכל זאת - נושא שמושך כמעט את כולם, אנחנו תמיד חושבים על האפשרות של לחיות לנצח. זה קצת דתי או אידואולוגי, אין לי מושג. וגם הלחן, זה פשוט צירוף מקרים. כשכתבנו את השיר לא חשבנו שזה יהיה להיט, רק ניסינו לעשות מוזיקה שנאהב".

גם "Big in Japan", עדיין לא נכנס עדיין לבוידעם המוזיקאלי. השם מתייחס לביטוי שבא לתאר הצלחות של להקות מהמערב בקרב הקהל היפני, בזמן שבארץ מוצאן זכו להצלחה פחותה יותר. אבל למרות שזה אחד מלהיטיהם הגדולים, באופן אירוני הם מעולם לא הופיעו ביפן. "אף פעם לא קיבלנו הצעה להופיע שם. זה כנראה היה יהיר מצידנו, אז להקה אלמונית מגרמניה, לשחרר שיר שנקרא 'גדולים ביפן'"

אתם מקבלים תגובות לא להגיע לישראל?
"יש לנו תגובות בפייסבוק שמדברות על זה, זה מובן שזה נושא שזה יעלה, בגלל שהמצב הפוליטי מורכב. אבל אנחנו בהחלט נבוא ונופיע, זה לא עניין מבחינתנו".

אלפאוויל יקיימו 2 הופעות בהיכל התרבות תל אביב, בתאריכים 5.2 ו-6.2. מחירי כרטיסים נעים בין 199-599 שח וניתן לרכוש אותם כאן.