משתתפי הקדם אירוויזיון (צילום: דוד וינוקור)
משתתפי הקדם אירוויזיון 2011 | צילום: דוד וינוקור

הבוקר נחשפו עשרת השירים שיתמודדו בקדם אירוויזיון בעוד 8 ימים (8.3.11, היכל התרבות בראשון לציון) ויתחרו על הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון, שיתקיים בדיסלדורף שבגרמניה בחודש מאי. הרשימה כוללת זמרים ושירים מסגנונות שונים: רגאיי, דאנס, קאנטרי, פופ, RNB, פופ-רוק ועוד, בלי אף שיר או זמר מזרחי ו/או ים תיכוני.

כמו כן דווח על ידי מארגני ה"קדם" כי המשקל של הצבעת הצופים באסאמאסים יעמוד בתחרות על 48 אחוזים, 40 אחוזים נוספים ייקבעו על ידי ועדת שופטים ו-12 אחוזים נוספים על ידי 3 מוקדי שידור: בית גבריאל בכנרת, בסיס חיילים באשקלון ומוקד בתל אביב, בו יישבו מעריצי אירוויזיון ותיקים. מהדרום והצפון ידווחו מיכל אמדורסקי ואנה ארונוב, לצמד המנחים אקי אבני ושירי מימון, שינחו את התחרות, והבוקר הגרילו את סדר השירים.

לעשרת שירי הקדם אירוויזיון (שימו לב ללינקים על שמות השירים) ניתן להצביע במספר הטלפון: *11. עשרת הזמרים המשתתפים הלכו בדרך כלל לכיוונים הצפויים, הנגזרים מהאופי המוזיקלי המוכר שלהם. אין כאן כמעט הפתעות, ורוב השירים משלבים עברית ואנגלית (או צרפתית).

עשרת שירי הקדם אירוויזיון לפי הסדר בתחרות

1) עדי כהן - "רק על אהבה" - בלדת פופ סטנדרטית עם פזמון לא מספיק מרגש. הבית השני שמושר באנגלית נשמע טוב. הקול של כהן עוצמתי, אבל חסר בו רגש. שיר סביר לפתוח איתו את הערב, ולא יותר.

עידית הלוי פרומו קדם (צילום: דוד וינוקור)
השיר הכי מתאים. עידית הלוי | צילום: דוד וינוקור

2) Knob - "אוהב את זה" - ניב כהן ומיטל פטש כהן הם צמד דאנס מוכשר והשיר הזה מוכיח זאת שוב. הוא לא יזכה, אבל טוב ששיר כזה משתתף בתחרות, כדי לנקז אליו את העוצמות של דאנס המסיבות שממשיך להתדפק על דלתות המיינסטרים. זה שיר מצוין שיעבוד חזק במועדונים בשנה הקרובה, אבל לאירוויזיון הוא לא ייסע.

3) חן אהרוני - "אור" - אם לא היתה דנה אינטרנשיונל הניצחון של חן אהרוני היה כמעט מובטח. סהר חגי במילים ובעיקר ניצן קייקוב המוכשר בלחן ועיבוד יצרו עבורו נאמבר מנצח. הפתיחה היא עם כלי נשיפה אירי, אהרוני מתחיל בשקט, סקעתי במידה, ואז השיר מתפתח, גדל, והופך לפזמון פופי סוחף שרובו באנגלית. האירופים היו מתים על זה.

4) עידית הלוי - It's My Time - שימו לרגע בצד את אינטרנשיונל. השיר הזה הוא השיר הכי טוב בקדם אירוויזיון, ומגיע לו לנסוע. נכון, אין כאן גימיק ואין כאן איזושהי הברקה מטורפת, אבל זה שיר מעולה. פופ-רוק מהוקצע בקצב ביניים שמזכיר את נטלי אימברוליה בימי "Torn" וכל החקייניות שבאו אחריה. הקול של הלוי מצויין, היא שרה ממש טוב, הכל תפור לה כאן לפי הספר והתוצאה היא להיט מהאזנה ראשונה. השילוב בין עברית לאנגלית עובד נהדר. אם לישראלים יהיו ביצים - השיר הזה ייסע לדיסלדורף.

5) התקווה 6 - "הכל סבבה" - הכל סבבה בעולם של עמרי גליקמן וחבריו. הרגאיי העמוק שנושק ל"רוטס", הגרוב המרקיד, השירה הבאמת מצוינת של גליקמן - התקווה 6 קיבלו את שיר מספר 5 וכהרגלם עושים עבודה מצוינת, אבל תראו לי אירופי אחד שיקנה רגאיי מיהודי שהוא לא מתיסיהו.

אין תמונה
קול בנזונה אבל השיר לא מספיק להיטי. סיוון

6) ניקי גולדשטיין - "אני אמריא איתך" ("You Make Me Fly) - ניקי גולדשטיין היה ונשאר זמר של מחזות זמר לילדים והצגות חנוכה. השיר הזה, עם פתיחה דוד ד'אורית חזקה באנגלית מדגים היטב את היכולות הווקאליות המרשימות שלו, אבל הוא מתאים במיוחד להפקה הבאה של "פיטר פן". שחרר אותנו, ניקי יקירי.

7) סיוון - "קח אותי" - האם סיוון בהנם מסוגלת לאיים על דנה ואהרוני? האם הישראלים הצעירים יתנו צ'אנס לזמרת הנשמה שמחברת מקצב RNB שחור עם גרוב פרסי? סיוון פותחת כאן באנגלית, הקצב נחמד, הקול שלה בנזונה, אבל לצערי הרב השיר לא מספיק סוחף ולא מספיק להיטי. לקראת הסוף יש לה קטע ממש וירטואוזי עם הקול, אבל בסך הכל לשיר הזה חסר פוקוס.

8) מיכאל ושמרית גריילסאמר - "טו דו דו" - הנה גימיק נחמד של ישראלי ששר רגאיי בצרפתית. כמצופה גריילסאמר פותח עם כינור שמסמן את התמה של השיר ואז הוא פשוט שר רגאיי, בצרפתית. זה שיר חמוד לאללה עם גרוב מעולה, שיכול להיות להיט בצרפת או בלגיה (או לוקסמבורג) אבל הישראלים בחיים לא יבחרו את זה לאירוויזיון.

דנה אינטרנשיונל פרומו קדם (צילום: דוד וינוקור)
תזכה כי היא דנה? אינטרנשיונל | צילום: דוד וינוקור

9) דנה אינטרנשיונל - "דינג דונג" - זה הרגע שלקראתו תעצור המדינה את נשימתה. דנה הולכת כאן על פופ-דאנס נצחוני, מתחילה בעברית, ממשיכה באנגלית, ויורה פזמון של ווינרית: "דינג דונג! סיי נו מור! איי היר סלברייט!". כמה מסיבות גייז הולכות לחגוג על השיר הזה בשנה הקרובה. ההמשך קצת נמרח באיזה סי פארט לא ברור אבל הסיומת חזקה. דנה נוסעת? זו לא חוכמה גדולה לשים את ברצלונה להתמודד בליגה הישראלית ואחר כך לשאול אם היא תיקח אליפות.

10) כרמל אקמן - "נוסעת אל געגועיי" - השיר שהגיע אחרון, בדלת האחורית, גם יבוצע אחרון. מדובר בקאנטרי-פולק ישראלו-אמריקני שמנסה לרכוב על הגל הנוכחי של "ליידי אנטבלום" ושאר גיבורי הקאנטרי-לרגע. שיר נחמד, לא מעבר לזה.

>> בוב דילן ורוקסט במגעים להופעה בישראל בקיץ