אין תמונה
"אם לא אופיע כאן זה יתפרש כהתנשאות על הקהל הישראלי". לוי

זמרת הלדינו יסמין לוי, אחת המבצעות הישראליות המצליחות בעולם כיום, נחתה השבוע בישראל לבלות עם משפחתה את החג. לצד הביקור המשפחתי תופיע לוי פעמיים בחול המועד פסח. ההופעה הראשונה שבהן תתקיים כבר מחר (שבת) בהיכל התרבות בפתח תקווה.

"היו לי לבטים לפני שהסכמתי להופיע בארץ בחג", מודה לוי. "אני בנסיעות כמעט כל ימות השנה, וכשאני בבית בשכונה הגרמנית בירושלים אני משתדלת שזה יהיה זמן איכות עם משפחה וחברים קרובים. אבל המפיק שלי בארץ, אלי גרינפלד, טען שאני לא מופיעה פה מספיק וזה עשוי להתפרש כסוג של התנשאות על הקהל המקומי. וזה דבר שאני לא מוכנה שיקרה. הופעות בישראל דורשות ממני הרבה יותר אנרגיה, כי לקהל פה אני חייבת לתת כל מה שיש לי. זה לא בא בעיתוי קל, כי אני עובדת על אלבום חדש וזו עבודה תובענית ומתישה, למרות שאלו יהיו השירים הכי מדהימים שהקלטתי עד היום".

"האלבום החדש יהיה הכי קליט וקל לעיכול שלי"

את האלבום הבינלאומי החדש עליו מדברת לוי מפיק מוזיקלית חביאר למון הספרדי, שהפיק גם את האלבום "פארקינג קומפלטו" של דייויד ברוזה, שהוקלט במזרח ירושלים בהשתתפות נגנים יהודים וערבים. כמו כן עבד למון עם פאקו דה לוסיה, מריצה, בויאקה, בבו וסיגאלה ועוד רבים.

אין תמונה
"יש ציפיות מסחריות גדולות מהאלבום החדש"

-חשבתם להקליט בישראל, כמו שחביאר למון עשה עם דויד ברוזה?
"חביאר נוסע הרבה בעולם, אבל האמת שאין על האולפן הפרטי שלו בספרד. הוא עובד שם עם הציוד הכי מדהים שקיים בתחום. בלי קשר, דויד ברוזה כבר יודע שחביאר מפיק את האלבום הבא שלי והוא מאד תומך ומפרגן".

-תשלבי כמה שירים חדשים בהופעות הקרובות בארץ?
"שיר אחד. אני עדיין לא מוכנה לחשוף את השאר, רק לומר שזה יהיה האלבום הכי קליט וקל לעיכול שלי. גם בגלל מגע הקסם של חביאר למון, שהוא איש מדהים ומוזיקאי בחסד, וגם בגלל שהרגשתי צורך לשנות ולאוורר אחרי האלבום הקודם, 'יד ענוגה'. לצאת קצת מהאתניות הכבדה והכלים האותנטיים לטובת משהו חדש, ועדיין לשמור את הכבוד למסורת שירי הלדינו הקלאסיים, כמו באלבום 'לה חודריה'.

"שרתי עם איברהים טטליטאס ועם זמרת יווניה גדולה. הגשמתי חלומות"

"יש ציפיות מסחריות גדולות מהאלבום החדש, אבל אני מנסה לא להיסחף. למרות שעבורי המוזיקה היא הדבר החשוב ביותר, וגם החלומות שאני מגשימה בעזרתה. היו לי בזמנו שני חלומות מקצועיים גדולים. לשיר עם הזמר הטורקי איברהים טטליטאס, ועשיתי את זה בהופעה איתו ביולי האחרון, ולשיר עם זמרת יוונייה ענקית, שאת שמה לא אגלה, כי היא הקליטה איתי דואט לאלבום החדש. זו הייתה חוויה כל כך מרגשת עבורי, שלא אומר את שמה עד שההקלטות יסתיימו רק כדי לא לקלקל".

-ואחרי האלבום?
"זו שנה של שינויים גדולים עבורי. האלבום מיועד לצאת בסתיו 2009, ואז אקים הרכב הופעות חדש, כך שזו תהיה אולי הזדמנות אחרונה עבורי להיות על הבמה עם כמה נגנים המלווים אותי שנים. אבל הגיטריסט יחיאל חסון, שהוא ואני בלתי נפרדים, יישאר איתי. בהקלטות הנוכחיות חביאר למון ביקש לנגן בגיטרות בעצמו, ולמרות שהוא גיטריסט נפלא אני מודה שהנוכחות של יחיאל חסרה לי באולפן. לא הבנתי איך פתאום הוא איננו".

"אני גרה בישראל, ירושלמית בדם"

עוד מלווה צמוד של יסמין לוי הוא כמובן בעלה ומנהלה האישי ישי אמיר, שינגן בכלי הקשה בהופעותיה. בנוסף ינגנו איתה בשתי ההופעות בארץ גם אמיר שהסאר בכלי נשיפה, חגי בילצקי בקונטרה בס וכן תתארח רקדנית הפלמנקו שרון שגיא.

-אז בפועל, איפה את גרה כיום?
"ישראל. אני ירושלמית בדם. לא פעם הועלתה בפני האפשרות לעבור לחיות בספרד, רק כדי שלא אצטרך לנסוע לעיתים קרובות כל כך. לא הייתי מוכנה לשמוע על זה. אני לא מוכנה לוותר על החיים פה, גם אם מדובר בגיחות קצרות".

יסמין לוי תופיע במוצאי שבת, 11.4, ב-21:00 בהיכל התרבות בפתח תקווה וב-13.4 ב-21:00 באולם שרובר בתיאטרון ירושלים. מחירי כרטיסים: בין 100 ל-140 שקלים.