קייז צ'ויס הופעה 5 (צילום: רועי ברקוביץ')
"אין לי מושג למה אנחנו כל כך פופולריים בישראל". שרה בטנס, קיי'ס צ'ויס | צילום: רועי ברקוביץ'

תחום ההופעות שמגיעות לישראל מחו"ל כולל בתוכו תופעות שחלקן בלתי מוסברות. אחת הבולטות בהן היא זו של להקת קיי'ס צ'ויס (K's Choice) עם הסולנית שרה בטנס. להקת הרוק הבלגית התפרסמה בשנות ה-90' עם להיטים כמו "Not An Addict", "Believe" וכמובן "Everything for free", ומאז פיתחה רומן של ממש עם הקהל המקומי.

הלהקה הופיעה בארץ לראשונה ב-99' כחימום לגארבג' ובהופעה משלה בשנת 2000, אבל הבוסט הגדול הגיע ב-2010, אז נחתו כאן הבלגים לארבע הופעות - שתיים במאי 2010, ושתיים בספטמבר 2010 וכל הארבע היו "סולד אאוט". כעת נוחתים קיי'ס צ'ויס בישראל בפעם החמישית ויופיעו ב-23 בינואר באולם תאטרון "גשר" ביפוף הפעם עם מופע אקוסטי, בעקבות אלבום אקוסטי חדש בשם "Little Echoes".

"זו שאלה טובה למה אנחנו כל כך פופולריים אצלכם, אין לי מושג למה, זה הפתיע גם אותנו", אומרת שרה בטנס בראיון מיוחד. "אני זוכרת את הפעם הראשונה שבה היו לנו ציפיות נמוכות. שמחנו שאפשר בכלל להופיע, לא ידענו שיש לנו בישראל הרבה מעריצים. בשבילנו זו משימה להגיע אליכם, מצפים מאיתנו לבוא, וזה כיף".

"בישראל כולם שרים איתנו כל מילה של כל שיר"

-מה מייחד את הקהל הישראלי?
"מכל הקהלים שניגנו עבורם אין לי שום דבר רע להגיד על אף אחד. כל המעריצים נאמנים אבל בישראל הם הכי משוגעים שהופענו מולם. אני רואה את זה לפני שמתחילים את ההופעה. כשאנחנו עולים לבמה ורואים את המבטים על הפנים שלהם - אתה רואה אנשים צפופים בשורה הראשונה וכולם שרים איתנו כל מילה של כל שיר. זה מדהים כמה אנשים שמחים לראות אותנו. אתה נוסע רחוק מהבית, למקום אחר, תרבות אחרת, לאנשים שמחוברים למה שאתה עושה - זה מותרות עבורנו".

-הסט האקוסטי יהיה הפעם שונה?
"כן, יהיה קצת שונה. עשינו כבר מופע אקוסטי ואלקטרוני ועכשיו זה יהיה אינטימי וקטן, רק שלושה - אני, אחי גרג ופסנתרן, אבל זה יהיה שואו אמיתי. אני שרה גרסאות אקוסטיות מיוחדות ללהיטים ולנו זה מרגיש אחד המופעים הכי יפים שעשינו עד כה".

 -יש ביניכם מתחים כאח ואחות באותה להקה?
"לא, זו אף פעם לא היתה בעיה . תמיד היחסים טובים ואנחנו חברים מגיל צעיר. המתחים הם לא בינינו, אלא עם חברים אחרים בהרכב או חברת התקליטים. הסטרס תמיד מגיע מבחוץ. אחי הוא איש שכיף לעבוד איתו ויש בינינו אמונה עיוורת. אולי אנחנו לא מסכימים על שיר מסוים, אבל זה תמיד קל, בינינו אין מריבות".

"מעולם לא היינו בטרנד כזה או אחר, לכן שרדנו כל השנים"

-איך אתם מתמודדים עם השינויים בעולם המוזיקה, עם האופנות המתחלפות?
"מעולם לא היינו בטרנד כזה או אחר, לכן כשדברים השתנו זה לא השפיע עלינו, כי תמיד עשינו שירים ומלודיות שאהבנו, לא עשינו משהו חדש או אופנתי. יש משהו מאוד פשוט וטוב במוזיקה שלנו. זה לא הולך אחרי אופנות, אנחנו לא תלויים בקהל שמחפש טרנדים, לכן המוזיקה שלנו שורדת. לגבי חברות התקליטים אנחנו כמו כולם מתאימים את עצמנו. בעבר החברות נתנו תקציבים גדולים וזה השתנה, המסיבה נגמרה. גם אנחנו יצאנו לדרכים חדשות כדי להקליט אלבומים. לא צריך לדאוג, גם אם זה קטן ועצמאי. אני עשיתי את זה באלבום סולו ואחי עם הלהקה שלו. עשינו  תקליטים קטנים והיינו ברי מזל לחיות עם השינויים".

-את מסתכלת לפעמים על תחילת הדרך שלכם מול מה שקורה עכשיו?
"כן, וזה מאוד שונה בשבילנו. יש הרבה מרכיבים לעניין. אנחנו הרבה זמן בשטח וכל פעם מוצאים דרכים חדשות להיות מעניינים ויצירתיים עבור עצמנו. בעיני יש לנו גוף עבודה גדול, יפה ומרתק. בהתחלה הכל כמובן חדש ונראה גדול ולא ידוע, אתה יוצא להרפתקה. עכשיו, ככל שהתקדמנו, גילינו שחשוב להישאר מרותקים, להיות משוגעים למוזיקה, לא רק כעבודה. אנחנו חייבים לשמור את הלהבה, כי זה טוב לעצמנו מבחינה קריאטיבית. בהתחלה ובאמצע יש גם תחושה של להסתכל קדימה לדבר הגדול הבא. כולם מסביבך אומרים לך להיות יותר טוב, גדול ומצליח. היום הגענו לנקודה שכבר השגנו מה שרצינו ויותר, כי אנחנו כבר 20 שנה בעסק. עכשיו זה ליהנות ממה שקורה ולא להתכוננן הלאה לדבר הגדול הבא, כי כבר השגנו המון".

-אתם עוד חושבים על קריירות סולו?
"אני לא יודעת. אנחנו ביחד ומתחילים בקרוב פרויקט חדש יחד. ההפסקה שלקחנו בזמנו היתה טובה, זה היה חשוב בשבילנו לעבוד עם אחרים. גילינו הרפתקה חדשה. אבל אנחנו נהנים לנגן יחד ומבינים שיחד יוצא משהו טוב. אולי נעשה פרויקטים כאלה ואחרים אבל כמובן שנמשיך לעבוד יחד בשנים הבאות".

"בפריז הכי כיף לנו"

-איזו מוזיקה את אוהבת לשמוע?
"יש להקה בלגית שהיא הכי טובה בעיני - 'Isbells', שעושים מוזיקה מלודית עם הרמוניות משגעות, מאוד אינטימי ויפה ואני ממליצה בחום. אני חושבת שלזמרים מבלגיה יש פוטנציאל לפרוץ החוצה, יש כמה טובים עם פוטנציאל גדול להגיע לקריירה בינלאומית\ אם יתנו להם הזדמנות. זה לא זמן טוב לחברות התקליטים להשקיע בלהקות חדשות, אבל באותו זמן האינטרנט עומד לרשותם והם צריכים לעבוד קשה כדי לפרוץ".

-איזו הופעה הכי אהבת מסיבוב ההופעות הנוכחי?

"מהטור הזה הכי יפה היה בפריז, בנובמבר. בפריז זה תמיד קרה לנו, יצא לנו הכי טוב, אנחנו יודעים ששם יהיה כיף. כל פעם אנחנו מנגנים שם במקום אחר וההופעה שם תמיד כיפית. וגם לבוא לתל אביב זה כיף, לקהל החם. זה רועש לפני שמתחילים וכשאני שרה א-קפלה אינטימית הקהל נלהב".

>> סימפל פלאן בהיכל נוקיה ב-5.5