לפני כמעט שנתיים גרדן סיטי מובמנט הוציאו שיר ראשון תחת השם "Entertainment". ההרכב שכולל את יוני שרוני, רועי אביטל ויואב סער הופתע לגלות שתוך זמן קצר, אחד מהמפיקים האהובים עליהם מעבר לים לקח את השיר וטיפל בו ברמיקס משלו. בזמן שעבר, הטריו צבר הצלחה גם בסצנה האלקטרונית המקומית ובעיקר מעבר לים, כאחד השמות הכי גדולים שיצאו מתחומי ישראל בשנים האחרונות: כולל פרגונים והמלצות מהמגזינים הכי גדולים למוזיקה אלטרנטיבית בעולם והופעות בפסטיבלי ענק כמו פרימוורה. אך גם בשלב זה, גרדן סיטי מובמנט לא שוכחים את המפיק שעשה עמם חסד נעורים עוד לפני שמישהו ידע משהו עליהם – והמפיק הזה הוא טרופיקס, מוזיקאי ויוצר בריטי בן 27.

לכבוד צאת האי.פי השלישי שלהם, הגרדנים החליטו לסגור את המעגל ולהביא את טרופיקס להופיע לצדם ב-8.7 במועדון הבלוק. חברי הטריו ניצלו את ההזדמנות כדי לבדוק מה גרם לו להבחין בהם מלכתחילה ולקחת לחסותו: "אהבתי את האתוס, את השם של הפרויקט ואת הקטע המקורי. זה הרגיש כמו דבר טבעי עבורי לעבוד עליו", הוא מספר לחברי ההרכב. "המשכתם לפתח את הפרויקט בדיוק כמו שדמיינתי".

מי עוד יופיע בישראל בקיץ 2015?

אתה מרגיש שינוי בגישה של מפיקים אלקטרוניים, שמתחילים להימנע משימוש בסאמפלים מלאכותיים לטובת הקלטות של דברים חיים?

"אני חושב שזה משהו שיותר נוכח בפופ וכבר לא מזוהה או מתויג כל כך עם השוליים כמו פעם, אני חושב שרוב המפיקים שהולכים על סאונד אורגני נוטים להשתמש בשילוב של סינתיסייזרים וינטג' עם מכונות אנלוגיות והקלטות של צלילים חיים. זה בעיקר תלוי באווירה שאתה מנסה להעביר וכמה אתה מוכן להתאמץ על מנת להשיג את הסאונד הספציפי שאתה מחפש".

כמפיק וותיק יחסית שפועל עוד מתקופת המייספייס, אתה חושב שהרעיון של הפקה ביתית קיים או אפילו יותר קל מאז, או שזה חלום שהתנפץ?

"אני לא חושב שזה משנה מאיפה אתה מגיע, באופן טבעי עבור רוב האנשים הבית הוא המקום שבו אתה מתחיל להיות יצירתי. אין ספק שהחיבור שהאינטרנט אפשר והקשר שהוא יצר בין אמן ללייבל, למנג'מנט ולקהל הוא משהו שרק גדל עם השנים. ועל אף שהיו רגעים בהם ניסו להראות שאי אפשר באמת להצליח לבד ושהכל מתחיל ונגמר בלייבלים הגדולים, עדיין יש מקום שבו אם היצירה טובה היא תעבור הלאה. כל אחד ואחת מאיתנו קיבל מעין דלת, ועכשיו צריך לבחור איך ליצור את הצעד המשמעותי".

עבורך הצעד הזה קרה כשהלייבל Planet Mu שמע את הקטעים שלך במייספייס והחתים אותך. אתה זוכר את הימים האלה שהבנת שדברים מתחילים לקרות?

"לא הרגשתי שזה כזה ביג דיל בזמנו, בעיקר הייתי בשוק ולא ממש הצלחתי להתלהב. באותה תקופה לא חשבתי אפילו על הרעיון שאני "אמן" או שלייבל ירצה אי פעם לשחרר את המוזיקה שלי בצורה של אלבום. באופן כללי הייתי די רדום באותה תקופה וכשיצא לי כבר לחשוב על דברים כאלה דמיינתי שזה יקרה בצורה גרנדיוזית ומשנה חיים אבל בפועל זה פשוט מגיע בצורה של מייל וחוזים. רק אחרי שנה שכבר הייתי בתוך העניינים התחלתי להבין את ההזדמנות המיוחדת שקיבלתי דרך ההחתמה/ למרות שההתחלה הייתה באמת בלייבל גדול יחסית, היום אני פועל יותר בתחומי האינדי ומעריך כמה שהכל יכול להיות הרבה יותר ביתי".

האלבום האחרון שלך "Rapture" יצא לא מזמן אך היה מוכן לפני שנה ויותר. אתה מרגיש שהוא עדיין מעביר את המקום שאתה נמצא בו כרגע מבחינה מוזיקלית, או שהתקדמת במסע שלך?

"זה משהו שקשה להתרגל אליו. אתה מביא גוף יצירה מאוד אישי ורגשי, ולפעמים קשה לחזור אחורה וליצור את הרגש הזה מחדש. כשאתה מופיע אתה לומד איך לתרגם את זה דרך תסכול שאתה עובר באותו רגע, מרגשות כאלו האלבום הזה נוצר: תסכול, עצב, בעיות של יחסים וחברויות. כן, כשהלייבל אמר לי מה תאריך ההוצאה הייתה לי תחושה מוזרה בבטן, הבנתי שזו הולכת להיות המתנה ארוכה אבל זו אני מניח שככה דברים קורים. שמחתי שמבחינתי הפרויקט נגמר ביום בו סיימתי אותו, לפחות ברמה הרגשית, וכבר אז היה בי את הרצון לעבוד על דברים חדשים".

מה התוכניות שלך להמשך?

"אני נהנה מכתיבה ושיתופי פעולה עם אמנים שונים, זה משהו שאני עושה הרבה לאחרונה. אני גם כותב חומרים לאלבום חדש, אבל על זה כבר נדבר בפעם הבאה".

ממש בקרוב תופיע בישראל, בערב השקת האי.פי החדש שלנו. זה הביקור הראשון שלך בתל אביב.

"נכון, אני מאוד מצפה לו. זה חלק מאוד חדש לי מהעולם, אבל אני רוצה כבר לחקור אותו. מאוד מחמיא לי להגיע ולנגן לקהל חדש".

גרדן סיטי מובמנט וטרופיקס יופיעו במועדון הבלוק בתל אביב ב-8.7.