אין תמונה
יועצת לענייני אוהד שרגאי. נינט

שמונת מתמודדי "כוכב נולד" נפגשים השבוע עם שמונה פיינליסטים מעונות קודמות וותיקות יותר של התוכנית, כדי לקבל מהם עצות, טיפים וכיוונים מקצועיים וחיזוקים חיוביים לגבי המשך השתתפותם בתחרות, בחירת השירים ואופן ביצועם. קצת חבל שלא מדובר גם בדואטים עם הבוגרים, אבל גם מפגשים שכאלה יכולים לרתק. אז מה יכולים היו החדשים ללמוד מהבוגרים?

נינט טייב - אוהד שרגאי
נינט עברה כברת דרך ארוכה מהיפהפיה הצעירה ששרה את "ים של דמעות" באובר-דרמטיות בגמר ההיסטורי בניצנים, ועד לרוקרית המפותלת שהיא היום. אם יש משהו חשוב שהיא יכולה ללמד את אוהד שרגאי זה איך מוותרים על הדרמה ונשארים רק עם הקווין. כי שרגאי הוא כישרון גדול שלפעמים מנתב אותו לכיוונים יותר מדי תאטרליים, שנתפסים בחוץ כסוג של שחצנות. ואם הוא ישאל את נינט היא תגיד לו שלפעמים כל מה שאתה צריך זה את הפאוזה הנכונה במקום הנכון.

שירי צריכה ללמד את בן אבו איך מופיעים

שירי מימון - אבי בן אבו
מה שחסר לאבי בן אבו ולשירי מימון יש בכמויות זה את הנוכחות הבימתית הכובשת. מיימון, עם כמה שהיא קטנה, ממלאת את הבמה בנוכחות שלה, במופענות (פרפורמנס) שלה. היא יודעת לזוז על הבמה, היא יודעת לגרום לקהל להסתכל עליה, ולא להוריד ממנה את העיניים. אבי בן אבו, עם כמה שהוא זמר גדול, נשאר לא מעט פעמים תקוע במרכז, כמעט ולא זז, לא משוחרר. אם הוא למד ממיימון איך משתחחרים וזזים - זה רק יכול לעזור לו.

הראל סקעת - מעיין בוקריס
בוקריס וסקעת (של העונה השנייה, לא של היום) מאוד דומים מבחינת האיכויות הקוליות שלהם. ההבדל הגדול ביניהם הוא שסקעת סומן כפייבוריט מתחילת העונה השנייה ועד ל"מהפך" של הגמר ההוא, ואילו בוקריס היא עד עכשיו "סוסה שחורה" - צעירה, מתוקה, שרק לאחרונה הצליחה למצוא חן בעיני חלק מהשופטים ואולי עוד תפתיע את כולם ותצליח, איכשהו, להגיע עד הסוף. מה שסקעת צריך ללמד אותה זה איך לא לתת לכל הבלגן מסביב להשפיע עליה. הוא לא צריך לחזק לה את הביטחון, כי היא מלאה בביטחון, אבל היא צריכה קצת עזרה בלבנות סביבה את החומה שתנתק אותה מהרעש שבחוץ ותאפשר לה להתרכז בעיקר.

מויאל צריך לגרום לעמדי להאמין שהוא יכול ללכת עד הסוף

הראל מויאל - עידן עמדי
עידן עמדי צריך לקבל מהראל מויאל את האמונה שהוא יכול לעשות את זה. כל העונה מדברים על מתמודדים אחרים כמועמדים לגמר, אבל עמדי לא פראייר ולא הגיע עד לפה סתם. הוא גדל, הוא התפתח, הוא התמקצע, הוא השתייף בפינות הנכונות. כמעט אף אחד לא האמין שהראל מויאל מסוכל לעשות את זה, אבל הוא ניצח. עידן עמדי חייב להתחיל להאמין שגם הוא יכול ללכת עד הסוף, ואולי אז זה גם יקרה לו.

שי גבסו - יובל לב-טוב
שי גבסו תמיד הצליח איכשהו להסתיר את זה, אבל יש לו אמביציה מטורפת. יובל לב-טוב הגיע לכוכב נולד על תקן זה שאין לו שאיפות ושעבורו זו ההזדמנות האחרונה לשיר. עם הזמן גילינו שמדובר בזמר חצי-מקצועני, ומה שהוא צריך לקחת מגבסו זה את הדרייב להצלחה, את הרצון להגיע, את היכולת לכבוש. אמנותית גבסו יכול לגרום ללב-טוב להתחבר עוד יותר לשורשים יהודיים-מסורתיים-אמוניים שלו.

מארינה יכולה לשחרר מיובי את ה"מפלצת" החבויה בו

מארינה מקסימיליאן בלומין - יובל מרון
כמה חבל שאי אפשר ללמד כישרון. כי מארינה היא האמנית הכי מוכשרת שהיתה אי פעם בכוכב נולד. מה שהיא כן יכולה לתת ליובי, ובכמויות, זה תשוקה וחוסר פחד. מארינה הרי לא רואה אף אחד ממטר ותמיד עושה על הבסמה מה שבא לה. ויובי הוא אחד שכל העונה ניסה להיות בסדר, ולשיר יפה, ולעבור עוד שלב.

אני מאמין שיש בתוכו עוד המון מה לתת, מאמין שכשהוא ישחרר איזה חדר נעול יפרוץ משם משהו שעוד לא קיבלנו ממנו. איזו מפלצת גדולה וצבעונית. המפתח לחדר הזה נמצא אולי אצל הגברת הגבוהה.

בועז מעודה - אור גלעדי
מעודה לא יגרום לקול של אור גלעדי להתחלף ולא יהפוך אותו מבן 16 לבן 21 אבל הוא כן יכול ללמד אותו איך לנצל את קול הפעמונים שלו בצורה טובה יותר, נכונה יותר, שתישמע אולי מעט בוגרת יותר. אחת הנטיות של אור גלעדי היא לבצע שירים שמבליטים את הקול שלו החוצה, כי זה יתרונו היחסי, אבל בעזרת מעודה הוא יכול לנסות גם כיוונים אחרים - קצביים יותר, למשל, שישחררו קצת את הלחץ מתדמית ילד הפלא שדבקה בו.

ליבי - דיאנה גולבי
ליבי יכול ללמד את דיאנה תכונה מאוד חשובה לזמרים - ערמומיות. יש ל"ממזר" הזה את היכולת לדעת תמיד מאיפה לתקוף ולהשיג את התוצאה. הוא ירגש בבלדה שקטה, הוא יקרע את האוזניים בדיסטורשן. גם דיאנה יודעת את כל זה - אבל היא צריכה לדעת איך משתמשים בחוכמה ובעורמה בארסנל הגדול שעומד לרשותה. ליבי יודע מה עובד על הקהל וזה מה שהוא צריך ללמד אותה.

>> רמי קלינשטיין כבש את קיסריה