חגית יאסו (צילום: אוהד רומנו)
"אני שליחה של העדה האתיופית, נותנת דוגמה לנוער". חגית יאסו | צילום: אוהד רומנו

חגית יאסו, זוכת העונה התשיעית של "כוכב נולד", מוציאה את השיר "כל דבר מזכיר", סינגל ראשון מאלבום הבכורה שלה, אותו מפיק מוזיקלית (כזכור) עברי לידר. את המילים כתבה רחל שפירא, את הלחן חיבר תומר הדדי, ולידר אחראי לעיבוד ולהפקה המוזיקלית. השיר מלווה בפתיח בשפה האמהרית המבוצע על ידי אביה של חגית, ישעיהו יאסו.

השיר מגיע כשנה מאז שזכתה יאסו בגמר "כוכב נולד". בשנה זו הספיקה יאסו להופיע בארץ, לייצג את המדינה בפני קהילות יהודיות בצרפת, הולנד וקנדה, להופיע בבית הנשיא ובשגרירות ארצות הברית, לככב בסדרת אירועים לציון 20 שנה ל"מבצע שלמה", ללמוד פיתוח קול, ללמוד איפור ולהקליט את "מהיום שהלכת" ("מינהר לי משיטי") שיר הנושא של הסרט הישראלי "אחותי היפה".

-חגית יאסו, איך את מרגישה?
"בסדר גמור. ממש מתרגשת מהיציאה של השיר. אני מקווה שאצליח לישון בלילה. זו התרגשות טובה. חיכיתי המון זמן לרגע שאגיד שיש לי שיר ראשון שתכף יוצא. בפייסבוק מפציצים אותי בשאלות ופתאום אני באה בבוקר ואומרת שמחר השיר יוצא. מקווה שיהיו תגובות טובות לשיר הזה".

-איך הגעת לשיר?
"דרך עברי לידר. הוא אמר שקיבל אותו לפני שנה או שנתיים. זכר שיר שרחל שפירא כתבה ותומר הדדי הלחין. למזלי אף אחד לא לקח את השיר בינתיים. שמעתי אותו והוא נשמע לי מאוד מרגש ויפה והחלטתי שזה הסינגל. עבדנו גם על שירים אחרים אבל בחרתי בשיר הזה. עבדנו עליו חודשיים, בין הנסיעות של עברי לצרפת. אנחנו אוספים הרבה חומרים לאלבום שלם שייצא בהמשך השנה".

עברי לידר פרומו (צילום: רונן אקרמן)
"כל עוד הוא בארץ יש זמן להקליט". עברי לידר | צילום: רונן אקרמן

-עברי הביא אותך אל העולם שלו, האלקטרוני.
"אחרי כוכב נולד הייתי נורא מבולבלת. הייתי נורא רעבה למוזיקה. חיפשתי שירים ולא הקשבתי לאף אחת. מירה מ'טדי' אמרה לי 'תמתיני, נראה מה עברי יעשה'. ובשמיעה ראשונה אמרתי מגניב, בשמיעה שניה קלטתי משהו חדש ויפה שמוציא אותי אחרת. אני יודעת שיהיו עוד הרבה דברים בדיסק, עוד פנים שלי, אנחנו עוד עובדים. הקלטנו בינתיים רק את השיר הראשון, אבל מתחילים השבוע עוד סשנים. כל עוד עברי בארץ וסיים את האלבום שלו אז יש זמן".

-איך נולד הקטע באמהרית?
"אבא שלי ישעיהו עושה אותו. היה לי רעיון שאבא שלי יעשה מהאוול, ויצא שהוא אמר איזה קטע באמהרית בבית הראשון. המילים שהוא אומר מתארות סיטואציה של בן אדם שמתגעגע למישהו, בערך מה שהשיר אומר בעברית".

אליעד נחום ו-Tripl – Knock Me Of My Feet (גיא בן גד) (תמונת AVI: mako)
"בזמן ההקלטה חשבתי עליו". החבר, אליעד נחום | תמונת AVI: mako

-למי את מתגעגעת?
"בהקלטה חשבתי כל הזמן על החבר שלי, על אליעד נחום. אנחנו ביחד אבל אני כבר לא גרה אצלו בבת-ים. חזרתי לשדרות ואני גרה שם. אני גם אצלו וגם בבית, כל הזמן על הקו שדרות-בת ים-תל אביב".

-יש סיכוי לדואט שלך ושל אליעד?
"אולי נעשה דואט באלבום שלי, למה לא. יש  כבר שיר של אלישה קיז "If I Ain't Got You", שעשינו לו ביחד קאבר. בינתיים אליעד עובד על הפרויקט שלו, מקליט באולפן ונמצא בחזרות. יש לו כבר כמה שירים שיצאו".

-ברור לך שישוו את השיר לפרויקט של עידן רייכל.
"יש בשיר שלי משהו אחר, אני באה עם משהו חדש. האמהרית זה היה משהו שלא חשבנו עליו מראש. לא אמרנו, לא תכננו. תוך כדי ההקלטות רציתי להביא משהו ממני. בהמשך השיר יש מהאוואל של ידיד טוב שלי. זה לא היה במכוון, אלא ספונטני. אין לי בעיה שיגידו שזה מתכתב עם רייכל, אבל אצלי זה שונה ואני מקווה שיזהו שזה שונה".

-איך היה ה"דאון" אחרי המהומה של הזכייה?
"לי זה הרגיש בסדר, אפילו טבעי. היתה סביבי הרבה התקהלות והשקט שבא אחריה היה בסדר מבחינתי. הוא מיקד אותי לעבוד במוזיקה. השנה הזאת עברה עלי בהרבה בהופעות, אני גם לומדת פיתוח קול ואוספת שירים לאלבום ולומדת איפור. הופעתי הרבה בחו"ל ובעוד פחות משבועיים אני טסה לקנדה ומיאמי. בקנדה יש לי הופעות ובמיאמי אני מבקרת את אח שלי שגר שם".

-רגע שלא תשכחי מהשנה הזאת?
"קרו לי הרבה דברים. היו לי הרבה רגעים. אני מתנדבת לקבוצות, לחזק אותם ונתקלת באנשים שאומרים לי 'בזכותך אני קם עכשיו ועושה צעד, בשבילי זה להתחיל דרך'. מרגש שמישהו בא ואומר 'בזכותך אני מרים את עצמי כי אני יכול להגיע גם, כמוך'. גם ברחוב אנשים מגיעים ומתחילים לדבר איתי על כל מיני דברים. ילדה אחת התביישה להופיע ויודעת שאני עברתי מה שעברתי, ששאפתי ליותר ועד היום שואפת. היא אמרה לי ' בגלל שהגעת לזה אני רוצה גם לעבור את הדרך'. אלה דברים נורא מרגשים".

-את מרגישה שאת נושאת על כתפיך משא עדתי?
"בהרבה מצבים כן. גם בכוכב נולד הרגשתי שליחה של העדה שלי. אני באה להגיד שעשיתי את זה וגם אתם יכולים. אני אומרת את זה לנערים אתיופים. אומרת להם ורואה בזה משהו חשוב".

-היו שמועות שהבעל שרצח את אשתו בבאר שבע קרובי משפחה שלך.
"הם לא קרובים שלנו. אבא שלי הכיר אותם, הם יאסו ואנחנו יאסו, אבל אין קשר משפחתי. אמרו לי שדודה שלי נפטרה כי מישהי ששמה שרה יאסו מתה, אבל זה לא קשור אלי".

-את צופה ב"כוכב נולד"?
"יצא לי. השנה זה שונה. אני מאוד אוהבת את זה, אבל נראה לי שנורא קשה להם. בעונה שלנו עם כל הלחץ שהיה לי הכי קשה היו שידור חי וסמסים. יש להם שופטים שמחליטים עוברים או לא וזה נורא מלחיץ. גם אם בעונה שלי השופטים לא אהבו הקהל עזר לך אז אתה לא מוותר. הוועדה של המוזיקאים זה ממש קשה לעבור, אני מחזיקה להם אצבעות".

אין תמונה
"הייתי רוצה להיות כמוהו". עידן רייכל

-מהן השאיפות הריאליות שלך מבחינת קריירה?
"אני רוצה אלבום והופעות, לבנות את עצמי. אני רוצה כל הזמן לעבוד, לסיים את האלבום הראשון ומיד להתחיל לחשוב על הבא אחריו. רוצה להיות זמרת כמו אחרים עם קריירה שלא עוצרת"

-מי המודל שלך?
"האמת? עידן רייכל. אני חולה על הפרויקט. אני שואפת להגיע לרמות שהם הגיעו, בארץ ובעולם. אולי אם לא הייתי זוכה ב'כוכב נולד' הייתי זמרת ב'פרויקט'. זה יכול להיות. הייתי בהופעה שלהם באולם נגה ביפו שנמשכה מעל לשלוש שעות וכל כך נהניתי, היה ממש מדהים".

>> הצביעו והשפיעו במצעד הלהיטים השבועי של mako, שירונט והתחנות האיזוריות