צ'סטר בנינגטון, לינקין פארק (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
"כשפנו אלינו לבוא לתל אביב אמרתי: 'פאק! יש!'". צ'סטר בנינגטון, לינקין פארק | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

הוא כבר בן 34, יש לו ארבעה ילדים משלוש נשים שונות, ולפני שלוש שנים הוא המשיך להופיע עם שבר בפרק כף היד, אחרי שנפצע בנפילה מהבמה, וזו לא היתה הפציעה הראשונה שלו. צ'סטר בנינגטון, סולן לינקין פארק, הוא לא רק חוב כתובות קעקע ואחד מזמרי הרוק הטובים של העשור האחרון, אלא, מתברר, גם חובב תיירות לא קטן, שכבר משתוקק לטייל בנופי ישראל לפני ההופעה בפארק הירקון ב-15 בנובמבר.

"ישראל מאוד חשובה לי מבחינה היסטורית"

"מבחינה היסטורית ודתית ולפי החינוך שקיבלתי ישראל מאוד חשובה לי. תמיד היה חשוב לי לבוא במטרה להתחבר להיסטוריה ולראות את הארץ, לחוש רגבים של אדמה, של עפר.  לכן זו ארץ הקודש ולכן זה מאוד מרגש עבורי להגיע".

-איפה תטיילו?
"אנחנו נבקר בירושלים. אני לא מגיע להרבה מקומות תיירותיים - אני מנסה לעשות את ההפך כי כשאנחנו בסיבוב אני רוצה לנוח ולהישאר רגוע ככל הניתן, אבל ארצה לראות הרבה אז יהיו נסיעות וריצות ונרצה לטייל לכמה שיותר מקומות. אני לא יודע בדיוק לכמה ימים נגיע, אבל אני רוצה להיות ספונטאני. כשהחיים מתוכננים שנתיים מראש זה קצת קשה, אבל יש לנו יום חופש אחד אצלכם, אז יום אחד אסע ואטייל ואעשה כיף".

לינקין פארק חול 4 (צילום: Gettyimages IL, getty images)
"למדתי לקחת את הציפיות שלי לגבי מקום מסוים ששמעתי עליו בתקשורת ולזרוק אותן מהחלון". צ'סטר בנינגטון | צילום: Gettyimages IL, getty images

-איך התקבלה ההחלטה לבוא אלינו?
"אני לא יודע כי יש אנשים שדואגים לזה, אבל כשפנו אלינו לבוא לתל אביב אמרתי: 'פאק! יש!', זה מה שאמרתי, זה היה הביטוי המקורי. לא היססתי וכולם הגיבו כמוני".

-בשנה האחרונה הגיעו לפה אוזי ומטאליקה ומצד שני הפיקסיז ביטלו.
"לא ידעתי שהפיקסיז ביטלו, לא ידעתי שאוזי היה. ביטול של הופעה זה משהו שהמנהלים מחליטים עליו, או מסיבות טכניות או מסיבות של ביטחון ואז הם יעשו איתנו שיחה או ישלחו לנו אי-מייל. כיוון שלא היתה שיחה כזו אז אין שום סיבה שלא נבוא. אנחנו מנגנים בהמון מקומות ולמדתי לקחת את הציפיות שלי לגבי מקום מסוים ששמעתי עליו בתקשורת ולזרוק אותן מהחלון כי בדרך כלל זה לא מה שציפיתי ולא מה ששמעתי. מצד שני היו מקומות שרציתי לעוף מהם למרות ששמעתי לפני כן דברים טובים".

הסכסוך? "שאף אחד לא יכפה את רצונו על האחר"

-יש לך עמדה בנוגע לסכסוך בין ישראל לפלסטינים?
"לא יודע אם אני מורשה לדבר על זה, כי מה שקראתי בעיתון זה לא כמו לחיות ולהרגיש מה שמי שחי שם מרגיש, לכן אני לא מרגיש בנוח לתת דעתי בעניין. אני מרגיש שאנשים צריכים לחיות איך שהם רוצים ואף אחד לא צריך לכפות את רצונו על הזולת".

צ'סטר בנינגטון, לינקין פארק (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
"אנחנו לא רוצים להגיד לאנשים מה לחשוב או להרגיש או במה להאמין". צ'סטר בנינגטון, לינקין פארק | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

-האלבום החדש שלכם מלא בפוליטיקה. מוזיקה לדעתך יכולה עדיין לשנות דברים?
"אני לא יודע אם המטרה שלנו היא לשנות. אנחנו לא רוצים להגיד לאנשים מה לחשוב או להרגיש או במה להאמין. אנחנו מנסים לבטא את רגשותינו על דברים שלא מוצאים חן בעינינו. אלה רק מחשבות על החיים, על החברה שלנו, זה מה שיוצא בשירים וזה לא משנה אם אוהבים את זה או לא, הקהל והמבקרים. חשוב לנו שיהיה לנו את החופש לומר את זה. מי שמתעסק באמנות יכול לדבר על פוליטיקה ולנו יש את ההזדמנות הזו. יש לנו אג'נדה משלנו ולכן לקח לנו זמן לכתוב את השירים".

"הפסקתי לשתות כי לא יכולתי לעצור ולשלוט בעצמי"

אחרי שנים בהן, על פי העיתונות האמריקנית, היה מכור לסמים כמו קוקאין, בנינגטון הוא היום מתנגד מוצהר לשימוש בכל סם. הוא ולהקתו אפילו ביקשו שמאחורי הקלעים יהיה שטח סטרילי מעישון ואלכוהול, השאלה היא איך זה מסתדר עם הקהל הצעיר שלהם. "לא אכפת לי מה אחרים עושים", הוא אומר. "אני עישנתי והפסקתי לפני חמש שנים ואני שמח שהפסקתי כי אני מרגיש יותר טוב, כבר לא חולה לעיתים קרובות, הקול שלי נשמע יותר טוב. לגבי האלכוהול - הפסקתי לשתות כי לא יכולתי לעצור ולשלוט בעצמי. במקום שאני נמצא בו כרגע עישון זה גרוע ואני שונא את זה.

"הייתי רוצה שכל הילדים שמעריצים אותנו ומסתכלים עלינו יכבדו את הבחירה שלי לחיות חיים נקיים. אם הם רוצים ללכת בעקבותיי - זה לא מפריע לי. זה ייתן להם חיים בריאים ומאושרים יותר. אבל לא אגיד להם מה לא לעשות. עשיתי הרבה דברים בחיים ונהניתי מכולם. אני מקווה שילדים לא יעשו סמים, אבל אם הם יעשו אלה החיים שלהם וזה לא התפקיד לי לבחור בשבילם את החיים שלהם".

לינקין פארק חול 6 (צילום: Cory Schwartz, GettyImages IL)
רק אל תיפצע לנו. צ'סטר בנינגטון בהופעה של לינקין פארק | צילום: Cory Schwartz, GettyImages IL

-היו לך הרבה פציעות בקריירה. מה יהיה בתל אביב?
"עברתי הרבה, זה נכון, אני יותר נזהר כיום, אני בטוח שיהיה בסדר (צוחק)".

"ידעתי פעם כמה מילים בעברית אבל שכחתי, עכשיו צריך להיזכר"

-הכתב שלנו בברלין דיווח שבהופעה שם לא דיברתם בכלל עם הקהל.
"זה מעניין שאתה אומר את זה. בעבר מייק (שינודה) ואני דיברנו בין השירים הרבה וצעקנו לקהל הרבה. בשלב מסוים הרגשתי שאנחנו מגזימים ושזה כבר מפריע למופע. הכלל עכשיו הוא יותר מוזיקה, פחות דיבורים. בהופעה בברלין לא אמרנו כלום ורק ניגנו וכנראה שהקצנו עם זה מדי והעירו לנו אחרי ההופעה הם קצת התאכזבו ואנחנו מתנצלים".

-הקהל הישראלי אוהב שמדברים איתו.
"תודה על הטיפ. אנחנו נלמד מילים בעברית. ידעתי פעם כמה מילים אבל לא השתמשתי בהן אז שכחתי, אני אצטרך להיזכר".

"החיים שלי זה לצרוח על אנשים כל ערב ולנסוע בעולם"

-מכיר מוזיקה ישראלית, אמנים ישראלים?
"אני מכיר (מחפש דיסקים). שמעתי על שבק ס, מטבוחה פרוג'קט, ויש את החימום שלנו - קוואמי והבלות".

-מי באמת בחר את להקת החימום שלכם, קוואמי והחלבות?
"לא יודע איך זה נבחר. רצינו להקה מקומית. אני מאמין שהיחצנים נתנו את ההצעה. אני מעורב בדרך כלל וכאן נתתי לאחרים לבחור את הדבר הזה כי אחרת אומרים 'זה מה שצ'סטר רוצה'".

-כוכב רוק זה קלישאה או אמת?
"אני חושב שיש לי אחלה חיים. יש לי הרבה דברים שאני יכול לעשות בגלל הצלחה של הלהקה, אז זה כן חיים של כוכב רוק. אבל מה שאנשים חושבים זה קלישאה, וזה חרא. אנשים אולי לא היו רוצים לחיות את החיים שלי, שזה לצרוח על אנשים כל ערב ולנסוע בעולם. אני מספק לילדים שלי חיים טובים בקטע הזה, אני חי רוקנ'רול ואוהב את זה".

>> בסיסט Ensiferum בראיון לקראת ההופעה בארץ