אריק סיני – ממעמקים (תמונת AVI: mako)
"נמאס לי". אריק סיני | תמונת AVI: mako

הזמר אריק סיני יוציא בשבוע הבא את אלבומו החדש "להתאהב", ממנו יצאו עד כה שלושה שירים: שיר הנושא "להתאהב""אל תדאגי ילדונת", ו"נובלס (הסיגריה האחרונה)".

אלא שבמקום לשמוח באלבומו החדש מכריז היום סיני בן ה-62 הכרזה עצובה: "זה האלבום האחרון שלי, יותר לא אוציא אלבומים חדשים ושירים חדשים, אולי אופיע עם להיטים ישנים שהקהל אוהב. אני למעשה פורש מלעשות מוזיקה חדשה".

-למה?
"די מספיק נמאס לי. מספיק מספיק מספיק. אני אמשיך לשיר ולהתפרנס אבל די לעשות שירים חדשים ולקטר אם משמיעים או לא. בן אדם צריך להחליט מתי די. אם לא תהיה לי ברירה אני אשיר את הישנים".

-זה קצת עצוב.
"אני כבר בגיל שבמקום שיכבדו את מה שעשיתי יש זלזול ואני מנסה להימנע מזה. יש מספיק צעירים מוכשרים אז יאללה שיעשו. הרבה זמרים ותיקים מרגישים ככה ולא מעיזים לדבר".

"אני לא יכול להגיע לקהל בגלל התקשורת"

-אתם, הותיקים, הלכתם ל"היכל התהילה" בערוץ 24.
"הלכנו ל'היכל התהילה' כי חשבנו שאולי זה יעזור. אני הלכתי כדי ללמוד על עצמי דברים חדשים ובאמת למדתי, וכדי להתנסות ולשיר, ולהזכיר לאנשים שאני כאן. כנראה שזה לא היה המקום להזכיר, כנראה שאני צריך לעצור ולעשות חושבים".

-מה מפריע לך בעצם?
"אני לא מצליח להגיע לקהל בגלל התקשורת. המקצוע הזה הוא אהבת חיי ויש קהל שבא להופעות, אבל אתה צריך שמישהו ישדר את השיר לקהל וכאן יש בעיה. אני לא רוצה יותר להיות בידיים של בני 18 מגלגלצ או בני 27 מרשת ג'. איכשהו נעלם הכבוד".

-מה לגבי פוליטיקה, אתה חבר של אביגדור ליברמן.
"יש כל מיני דיבורים".

-יש לך מה לתרום?
"בתרבות ובפוליטיקה יש לי הרבה מה לתרום. יש מהלכים שלא החלו עכשיו ואשקול את הדברים. אם אני אלך לפוליטיקה אני אפסיק לשיר לגמרי. תאר לך אותי שר תרבות. איזה כיף אוכל מלמעלה לעזור לאמנים".