רוני דלומי תנחה ביום שלישי הקרוב את "פסטיבל יותר", אירוע המתגייסים הגדול בגני התערוכה בתל אביב, בו יופיעו ליאור נרקיס, הדג נחש, נינט טייב, נבחרת "כוכב נולד" והחיילים מורן מזור, בן-אל תבורי, נאור אורמיה ועוד. "אני יודעת עד כמה האירוע הזה תורם לאנשים שעומדים להתגייס ומעלה אצלם את המוטיבציה", היא אומרת. "יהיו שם גם חוץ מההופעות גם ביתנים של חילות צה"ל השונים".

-ובמה תרמה לך הלהקה הצבאית כזמרת?
"העמידה שלי על כל מיני במות בצבא לימדה אותי לסחוף את הקהל במצבים שאולי באזרחות לא הייתי מגיעה אליהם. אני מופיעה בחדרי אוכל, במוצבים, מול חבר'ה שהרגע חזרו מפעילות ולעורר את הקשב שלהם זה לא תמיד קל. אני גם מופיעה בטקסים מול אנשים שבאים בעמדה מאוד מכופתרת וגם את תשומת הלב שלהם קשה לעורר, אז לי זה נתן המון".

"אני יודעת שיש ויכוח על הלהקות הצבאיות"

-יצא לכם להופיע גם מול 10 חיילים?
"המינימום שלנו זה הופעות מול חמישים איש, וברגע שחבר'ה שחזרו מפעילות קמו מהעייפות שלהם כדי לשיר איתי או אפילו לעלות לבמה אז אני יודעת שעשיתי את שלי ואפשר לעבור למוצב הבא".

"חיילים היום מתחברים גם למוזיקה ישראלית קלאסית כמו שלמה ארצי ויהודית רביץ ודברים כאלה וגם דברים יותר חדשים. אני מביאה גם כמה שירים שלי".

"אני יודעת שיש ויכוח על הלהקות הצבאיות אבל אני רואה איך חיילים נהנים ואיך זה כן מעלה את מצב הרוח שלהם. זו ההזדמנות שלהם רגע להתפרק ושניה להתנתק מכל מה שעבר עליהם במהלך היום, וניקוי ראש זה דבר שהוא כן משמעותי לכל אחד בסדר היום שלו. לי זה פחות ניקוי ראש, אבל זה תורם לרוח צה"ל".

ב-18 ביולי תארח דלומי את הזמרת רונית שחר בהופעה בזאפה תל אביב. "החיבור בינינו נוצר בשיר 'שלחי אותו', שהיא הלחינה והקלטתי אותו לפרויקט 'עוד מעט נהפוך לשיר' של גלי צה"ל, ונוצר חיבור חזק ביני לבינה".

>> הקספרים, אברהם טל, מוניקה סקס, התקווה 6 והדג נחש יופיעו בחסות חברת קפה