בעז שרעבי בן ה-66 הוא כבר 50 שנה בן דמותה של המוזיקה הישראלית: ימי ראשית הרוקנ'רול בלהקות הקצב של רמלה, פסטיבלי הזמר והפזמון, תחיית המוזיקה המזרחית, המנוני ענק שחדרו לכל לב כמו "לתת", "הלוואי", "כשתבוא", "חופשי ומאושר", "אצלי הכל בסדר", "הייה חזק", "משאלה", "פמלה", הדואט "לשיר איתך" עם שושנה דמארי ועוד ועוד.

"לאחרונה אני כותב יותר מילים ממנגינות", אומר שרעבי כשהוא יושב מול ידידו המוזיקלי הותיק - הפסנתר עליו הלחין את הגדולים שבשיריו. בימים אלה הוא חובק להיט בשם "אני שמח בך" ואת הגעגועים העזים לבנו, עדי שרעבי, שמתגורר עם גרושתו של בעז באילת, ושאותו הוא רואה רק אחת לכמה שבועות.

כשמדברים איתו על בנו, עומדות בעיניו של שרעבי דמעות. "שמונים אחוז מהזמן שלי היום מוקדש לבן שלי", הוא אומר. שלוש-ארבע פעמים ביום האב והבן מדברים הטלפון, מנסים להתגבר על הריחוק הגיאוגרפי. "קשה לי עם המרחק", מודה שרעבי, "הייתי רצה שהילד שלי יהיה פה לידי, לשחק איתו, לרוץ איתו למטה בדשא. אני רוצה להיות כמה שיותר עם הבן שלי, ואני רוצה להיות בבר מצווה שלו, ואחר כך בחתונה שלו. אחר כך? ירחם השם", אומר שרעבי בחיוך.

יארח את קרן פלס במופע לרגל 40 שנות קריירה

בימים אלה נמצא בעז שרעבי בחזרות למופע גדול שיסכם 40 שנה של קריירת סולו מפוארת. במופע יארח שרעבי את קרן פלס בשיר "לשיר איתך", אותו שר במקור עם מלכת הזמר העברי המנוחה שושנה דמארי. פלס כמובן מסכימה להצעה שלו ואומרת: "בעז הוא זמר אחד בדור ויוצר אחד בדור. עם כל האישיות שלו הוא מצליח לחבר בין פלחים בעם".

"בגיל 8 כבר ניגנתי בחליל וטמבור וליוויתי להקות מחול", נזכר בעז שרעבי בישיבה ליד מערכת התופים, ומזכיר שבגיל העשרה הפך להיות מתופף - התפקיד המוזיקלי שהיה לו בלהקות הקצב של שנות ה-60', "כובשי הקצב" ו"המטפסים", עם גרי אקשטיין, מיקי גבריאלוב ושותפים נוספים. "אחר כך, כבדרך אגב, התחלתי גם לשיר והלחין וזה מה שקרה".

בשנת 1970 מצא את עצמו שרעבי מופיע בפריז. בהמשך ניסה את מזלו בארצות הברית, בסוף שנות ה-70', וחזר לארץ בתחילת שנות ה-80' כדי להמציא את עצמו מחדש כנשמה הגדולה של המוזיקה הישראלית. למרות החי"ת והעי"ן הגרוניות הוא לא קוטלג כזמר מזרחי אלא כזמר נשמה. הרזומה שלו כולל 13 אלבומים, רובם הגדול הגיעו ל"זהב" ו"פלטינה". הוא זכה בפרסי אקו"ם, מילא את קיסריה ורשם הרבה הצלחות".

"רגעי שיא? כל החיים זה שיא, כל יום זה שיא", הוא אומר. "היו עליות ומורדות, הושמעתי יותר או פחות ברדיו, אבל זה לא הפריע לי, הכל זרם כמו שרציתי כמעט במאת האחוזים. 'חופשי ומאושר' הוא אחד הלחנים הראשונים שלי. זה אני, אני חופשי ומאושר". שרעבי גדל בשכונת "כרם התימנים", בתל אביב בדירה קטנה, עם עשרה אחים ואחיות, ומאז כל ביקור שלו בשכונה הופך לאטרקציה. במספרה השכונתית הוא פוגש את בן-טיפוחיו רון שובל.

מעריץ את ראש הממשלה

שרעבי מעולם לא הסתיר את דעותיו הפוליטיות. הוא הופיע בכנסים של הליכוד ואף הלחין פעם ג'ינגל בחירות של המפלגה. "אין היום מחליף לביבי נתניהו כמנהיג", הוא אומר. "הוא מייצג את כולנו בחוץ, בעולם, הכי נכון והכי נכונה, שזה חלק חדוב ודומיננטי וחשוב, בתקופה בוערת אש כמו היום".