להקת "בריטניה" קמה לפני שלוש שנים בעיר רעננה. ארבעת חבריה הם ליעד ברוידא - סולן וכותב השירים, בן 21, ניר דרוק - גיטרה וקולות (20), דרור קויפמן – בס (20) ודילן רון – תופים (20). ארבעתם נמצאים בשלבים האחרונים של שירותם הצבאי. אגב, ליעד ברוידא התראיין לפני כחמש שנים ל-mako כתגלית חדשה בת 17.

בימים אלה מוציאים חברי "בריטניה" את אלבום הבכורה שלהם "המנונים לעצלנים", ומתוכו משתחרר כעת הקליפ "דבר לא חשוב אחר", שבחלקו צולם בהופעה חיה במועדון "השש" ברעננה, בה הושק האלבום. "המנונים לעצלנים" כולל שירי רוק ששואפים להפוך להמנונים.

להקת בריטניה (צילום: בן ברוידא)
רעננים מרעננה. להקת "בריטניה" | צילום: בן ברוידא
ההשפעות עליהם נעות על ציר הזמן הבריטי, החל מלהקות "הפלישה הבריטית" של שנות ה-60; הביטלס, הרולינג סטונס, The Who והקינקס, דרך הפאנק של הסקס פיסטולס, דה ג'אם והבאזקוקס, ועד לבריטפופ של שנות ה-90' והאינדי העכשווי, כמו סטון רוזס, קסאביאן וארקטיק מאנקיז, כלהקת אואזיס מהווה את ההשפעה המרכזית על "בריטניה". בהקשר הישראלי הם מושפעים מאריק איינשטיין, שלום חנוך ו"חבורת לול", ואף הקליטו גרסה ל"זו אותה האהבה" של איינשטיין.

הטקסטים של "בריטניה" כתובים בגובה העיניים וחיי היום-יום של נוער ישראלי עכשווי, חבר'ה שגדלים בעיר משעממת וישנונית (מי אמר רעננה?), וחולמים חלומות רוקנ'רול על העולם הגדול. עם זאת, השיר השלישי באלבום, "לחיות לנצח", שלקוח מהשיר "live forever" של אואזיס, מוקדש לזכרו של עידן צור, חבר של חברי הלהקה ומעריץ, שם קץ לחייו בפברואר 2012. גם האלבום כולו מוקדש לזכרו.

את להקת "בריטניה" מנהל אלון "אלונזו" יהודה (שייגעצ, פאנקייק) שמאמין בכוח שלה לפרוץ בגדול. ההופעה הקרובה שלהם תתקיים באוזן-בר בתל אביב ב-10 באוגוסט 2013.

"בריטניה" ביו טיוב