אייטיונס
שיר יעלה לכם 2.90, עבור אלבום תשלמו 29.90. כן, זה כל כך פשוט.

חנות המוזיקה של אפל, אייטונס, הושקה היום (ג'), ב-52 מדינות ברחבי העולם, וביחד עם תוניס ולבנון, גם ישראל בעסקת החבילה הזאת. מה זה אומר? עד היום מאות אלפי בעלי אייפון בארץ קנו אפליקציות ישירות למכשיר הסלולרי שלהם. עכשיו הם יוכלו להשתמש באותו חשבון להוריד שירים בקלות. בנוסף, נפתחת בפנינו סיפריה ענקית להורדה, ומחירי המוזיקה צונחים. שיר יעלה לכם 2.90, עבור אלבום תשלמו 29.90. כן, זה כל כך פשוט.

כבר עשיתם לייק לפייסבוק של נקסטר?

דרך המחשב, האייפון והאייפד

על מנת לגשת לספריית האייטיונס, אפשר להשתמש או בתוכנה למחשב, או באפליקציה שכבר מותקנת לכם על האייפון והאייפד. האפליקציה למחשב קיבלה השבוע עדכון משמעותי, והיא נראית עכשיו מצוין. יש לה שורה של אומנים מתחלפים בחלק העליון, ועטיפות אלבומים בחלק התחתון. בצד תמצאו סרגל כלים שיעזור לכם לנווט בחנות הגדולה הזן, ולגלות אילו סינגלים ואלבומים מוכרים הכי הרבה היום.

עבור חובבי מוזיקה, טיול באייטיונס הוא כמו טיול בחנות ממתקים. הכל צבעוני וזוהר, והכל בהישג יד. ההורדה בתוכנה למחשב נוחה מאוד. אייטיונס מסדרת לכם את השירים בצורה נוחה בתוך הספריה במחשב, והקבצים שתקבלו הם קבצי mp4 חופשיים. מה שאומר שאתם יכולים להעביר את הקבצים האלה גם למכשירים אחרים שהם לא אייפון.

אייטיונס
"כשהתחלנו לחפש להקות קצת פחות מוכרות, התשובות שאייטונס סיפקה לנו החלו לגמגם"

לא מוצאת את כל השירים

התצורה השנייה היא האפליקציה לאייפון ולאייפד. כאן חווית הקנייה תזכיר לכם את חנות האפליקציות. גם ההורדה תתבצע ברקע בצורה יעילה, והשיר ועטיפת האלבום יופיעו אוטומטית באפליקציית המוזיקה של האייפון ברגע שההורדה תסתיים.

אז בעמוד הראשי תמצאו את ליידי גאגא והביטלס, אבל מה כולל המבחר של האייטיונס באמת? ניסינו לחפש ולבדוק האם גם אומנים בינלאומיים פחות מוכרים בארץ פתוחים לקהל הישראלי. החיפוש אמור להשלים לכם אוטומטית את שם הלהקה או השיר שאתם מחפשים. כשהתחלנו לחפש להקות קצת פחות מוכרות, התשובות שאייטיונס סיפקה לנו החלו לגמגם. ישנו מבחר, אבל נראה שהוא נופל אפילו משירות המוזיקה בענן הפופולרי ספוטיפיי. לא תמיד תמצאו כל להקה שתחפשו להורדה.

אין סרטים

חנות הסרטים והסדרות הגדולה של אייטיונס לא נפתחה לגולש הישראלי, והיא זמינה כרגע רק במקומות מאוד ספציפיים בעולם כמו ארה"ב וקנדה. כן תוכלו למצוא כאן להורדה קליפים של להקות וזמרים. גם חנות הספרים עדיין לא נפתחה עבורנו, והמבחר שתוכלו להוריד לאפליקציית ה ibooks היא בעיקר לספרים חינם שאין עליהם זכויות יוצרים.

הדבר המאכזב ביותר באייטיונז נכון לעכשיו היא ההיעדר של אומנים ישראלים. אם תחפשו את ריטה בחנות האמריקאית, תמצאו אותה ללא בעיה. אבל בחנות הישראלית היא עדיין לא קיימת. מעט מאוד אומנים ישראלים נמצאים נכון לעכשיו בחנות הפתוחה לישראלים. ובשביל למצוא אותם תאלצו לחפש את השם שלהם באנגלית ולא בעברית. עם כל החגיגה על בואה של חנות האייטיונז לישראל, בלי אומנים ישראלים ואינטגרציה לקהל הישראלי, הקהל הישראלי פשוט לא יגיע.

סיכום

אז עם כל ההתרגשות מכך שאפל סוף סוף פתחה עבורנו את האייטיונס,זו עדיין לא בדיוק מה שחיכינו לו, וסביר להניח שלא ישנה את חיינו בכל הקשור לצריכת המוזיקה. הטכנולוגיה מדהימה, המחירים טובים, וזה כל כך פשוט ונוח שזה מגוחך שחיינו בלי החנות הדיגיטלית גדולה הזו עד עכשיו. אבל בלי אומנים ישראלים, אייטיונז רחוקה מלהיות הבשורה המצופה שתציל את תעשיית המוסיקה בישראל. אבל לפחות בינתיים אפשר להתנחם בלהוריד שיר של ביונסה ישירות לאייפון.

>> כך ייראה התינוק של ויליאם וקייט?