אין תמונה
מיטב הקליפים. בריטני ספירס

בריטני ספירס בת 30. מי היה מאמין. הנערה ששיגעה את אמריקה, העולם וישראל עם ההופעות הכי מדליקות, הקליפים הכי פרובוקטיביים, והלהיטים הכי נדבקים למוח. הבת-של-השכן-ממול הקלאסית (ולא סתם שכן - רדנק מהדרום) שהצעירה בבת אחת את הגיל של כוכבות הפופ ומכרה בטונות את פופ המצעדים-תאגידים שלה, שסימן עידן חדש בהפקת הפופ האולפנית.

רגש, מסחריות ומוטיבציה להיות כוכבת

הרבה אנשים שתיעבו פופ-מצעדים עד בריטני החלו להעריך אותו, בעיקר בזכות ההפקה המוזיקלית של הגאון מקס מרטין והצוות שלו (דניז פופ וראמי יעקוב הפלסטיני) באולפני "שיירון" בשטוקהולם, שוודיה. בריטני התאימה להם בצורה מושלמת, זמרת עם קול נמוך שהמפיק אריק ווייט לימד אותה לשיר בצורה פופית יותר. וכל השאר כבר היה לה באופן טבעי. "נדיר היה למצוא מישהו בגילה עם כזו יכולת טובה להעביר רגש באמצעות השירה ולעשות את זה בצורה מאוד מסחרית", אמרו עליה ב"Jive Records", הלייבל שנתן לה את הצ'אנס. "לבריטני היתה את המוטיבציה להיות כוכבת, וזה הכי חשוב, היה לה בעיניים את המבט הזה, של 'עין הנמר'".

אין תמונה
התחילה מוקדם. בריטני ספירס

בריטני ספירס נראתה מפתה במיוחד כמעט מיד בגיל 16. הלוליטה עם השפתיים המושלמות, הפנים הקורנות, החזה הבולט והשם של כוכבת הפורנו, שלא פספסה הזדמנות להופיע בציבור בבגדים מינימליים וגרמה לכולם לרייר עליה יחד - האבות שנדבקו בגללה לאמ.טי.וי, והילדים שלהם, שחיפשו אותה מיליוני פעמים בדבר הדי חדש הזה שנקרא אינטרנט והתחיל להשתלט על העולם בדיוק במקביל לבריטני. הכוכבת העולה היוותה מודל לאלפי רוני סופרסטראיות ברחבי העולם, שניסו ללכת בדרכה.

"לא תהיה עוד מדונה, אנחנו מחפשים להקה כמו הספייס גירלז"

בריטני ג'ין ספירס נולדה ב-2 בדצמבר 1981 במק'קומב מיסיסיפי וגודלה בקנטווד, לואיזיאנה, בתם השנייה של לין איירין וג'יימס ספרנל ספירס. שורשיה בבריטניה - סבתה נולדה בלונדון, וכמה דורות אחורה משפחתה הגיעה ממלטה. בריטני הקטנה החלה ללמוד שיעורי ריקוד כבר בגיל 3, ובמקביל התעסקה כבר כילדה קטנה בשיעורי התעמלות ופיתוח קול. עוד כילדה היא הופיעה על במות מקומיות וזכתה לנצח תחרויות שירה רבות ברמה הארצית, כלומר בלואיזיאנה.

השילוב בין לימודי ריקוד, פיתוח קול, הופעות על הבמה וניצחונות בתחרויות הרגיל אותה כבר מגיל קטן להיות מה שיועדה לו מלכתחילה - ילדת-פלא על הבמה ובהמשך כוכבת פופ אמריקנית ובינלאומית. ילדת פלא היא היתה כבר ב"מועדון מיקי מאוס" המפורסם, בגיל 11.

בגיל 15 החל עורך הדין לארי רודולף, חבר של משפחתה, להציע את בריטני לחברות תקליטים, עם קאבר שלה לשיר של וויטני יוסטון. הוא נדחה על ידי כמה לייבלים שאמרו לו "לא תהיה עוד מדונה, אנחנו מחפשים להקה כמו הספייס גירלז", וכמה שהם טעו. ספירס הוחתמה ב"ג'ייב רקורדס" והשאר היסטוריה.

30 הקליפים הגדולים של בריטני ספירס

מה שעוד מיוחד אצל בריטני ספירס לאורך הקריירה היו הקליפים. ב-12 שנה ו-7 אלבומים היא ייצרה כמות מסחררת של חומר ויזואלי, כמעט כל סינגל שלה זכה לקליפ, חלקם יפהפיים, חלקם סקסיים, חלקם פרצו בשעתו דרך וחלקם עשו את הכל ביחד, כשהם חוקקים אותה בזכרוננו כמותג נראה, ויזואלי, אפילו לפני מוזיקלי. יש קליפים שלה שאתה זוכר שצפית בהם בעבר, אבל אתה לא זוכר את שם השיר או את המנגינה של הפזמון. לרגל יום הולדתה ה-30 - הנה 30 הקליפים הגדולים שלה.

Baby One More Time
הקליפ שעשה היסטוריה - בריטני כתלמידת בית ספר משועממת שיוצאת בהפסקה למסדרון וכובשת אותו בריקוד סוער ולהיט הכי נדבק בסוף הניינטיז. בהמשך היא רוקדת עם חברים גם באולם הכדורסל של בית הספר - ידעתם שהיה היתה הרכזת של קבוצת הבנות בתיכון?

Crazy
עם אדריאן גרנייה כוכב "הפמלייה" בתפקיד הברמן ומליסה ג'ון הארט ("סברינה המכשפה הצעירה") בתפקיד אורח הקליפ השני של בריטני מציג אותה בוגרת יותר, כבר לא תלמידונת אלא כוכבת מסיבת השכבה, עדיין בבית הספר.

Born To Make You Happy
מי שלא נמשך לבריטני בשני הקליפים הקודמים (אולי מפאת הגיל הצעיר) כבר לא יכול היה לעמוד בפני שורת הנושא "נולדתי כדי לעשות אותך מאושר" - בדיוק המשפט שכל גבר היה רוצה לשמוע מהבחורה שלו. בקליפ עצמו בריטני חולמת איך היא רורקדת לבד, ואז עם רקדנים, ושוב לבד, ובסוף נמצאת עם הבחור שלה, נלחמת איתו בכריות ובסוף חבוקה בזרועותיו. בלי טיפת סקס, חוץ מהשמועה שהחלה לרוץ שבריטני עברה הגדלה.

Sometimes
בריטני צופה בבחור חתיך משחק על חוף הים עם כלב. הבעיה - הוא רחוק, ולה יש רק משקפת. כדי להביע את תשוקתה אליו היא רוקדת עם רקדניה על המזח ושולחת מבטים מצועפים. הכי תמימה.

From The Bottom Of My Broken Heart
אהבה ראשונה, זכרונות ראשונים מאהוב ראשון ולב שבור ראשון, שממעמקיו בריטני שרה את הבלדה הזו. בתחילת הקליפ היא אורזת מזוודה, כולל הבובה מהילדות. בסופו היא עולה על האוטובוס שלוקח אותה רחוק. ככה נראה פלסטיק כשהוא עצוב.

Oops!...I Did It Again
נגמרו משחקי הילדות של האלבום הראשון. זה הלהיט המוביל של האלבום השני, ושנים לפני שליידי גאגא וקייטי פרי שיחק אותה חייזריות, בריטני היא היצור שאסטרונאוטים מגלים במאדים, לבושה בחליפה אדומה הדוקה במיוחד. בהמשך היא מחליפה לבגד לבן, ונפרדת מהאסטרונאוט בחזרה לכוכב שלה. זה הקליפ הראשון שלה שהוא במסגרת של סרט קצר, מהראשונות שעשו זאת בעקבות מייקל ג'קסון. אגב, במהלך הצילומים נפל לבריטני פנס תאורה על הראש, שפצע אותה. היא נזקקה לכמה תפרים והצילומים הופסקו לכמה ימים.
.

Stronger
את הקליפ הזה זוכרים בגלל הסשנים הבלתי נגמרים של ריקוד עם הכיסא הכסוף המפורסם. אבל העלילה לוקחת את בריטני מהקומה העליונה העגולה של גורד שחקים שם היא היא רוקדת במעין קרוסלת ענק לנסיעה לילית ומסתורית בלילה גשום, עד שהיא מגיעה לגשר. מי שהבין את הפואנטה הרוויח.

Don't Let Me Be The Last To Know
עד כה זהו הקליפ הכי רומנטי והכי סקסי של בריטני, שמופיעה כאן לצד החתיך ההורס, הדוגמן הצרפתי ברייס דורנד, כשהיא לבושה בביקיני לבן, אשר הוכיח כי הילדה התפתחה (או שמא הגדילה מלאכותית) ולא מתביישת להראות את זה.

Lucky
בשנת 2001, באלבומה השני, בריטני ספירס היא כבר כוכבת מוכחת, וזה בדיוק הזמן לשיר ולהוציא קליפ שמתעסק בחוויית הכוכבות באמצעות הדמות הדמיונית "לאקי", שבעצם שנה מעידה עד כמה שיחק לבריטני המזל בקריירה. ממה שלימדה אותנו הביוגרפיה העתידית של בריטני בשלב מסויים היא לא תעמוד בהתמודדות הזו ותתמוטט מאותה כוכבות. בינתיים היא רק בוכה בלילות.

Overprotected
בעולם הפופ הממוסחר נחשבים השיר והקליפ האלה לסוג של "מרד במוסכמות", כמובן שמדומה. בריטני ביץ' מנסה לצאת מהקירות שסוגרים עליה שמלאים בפוסטרים שלה, מוצאת לעצמה איזה לופט, אליו מגיעים חבריה האורבניים החדשים איתם היא רורדת, לבושה בבגדים כהים שמסמנים "אני גם יודעת להיות ילדה רעה". בסדר.

I'm Slave 4 U
זהו ללא ספק אחד הקליפים הכי סקסיים בקריירה של בריטני, שרוקדת כאן בטירוף עם חבורת רקדנים מסביבה וכשיא לובשת חזיה ורודה וג'ינס (לפני הורודה חלק עליון בהיר ומקושט) מתגפפת איתם בערימה של גופות נמרחים. לא פלא שהיא הואשמה בעקבות הקליפ הזה כמי שמציגה אורגיה.

Boys
פרל וויליאמס מה"נפטונז" ומייק מאיירס כ"אוסטין פאוורס" מככבים לצד בריטני בקליפ הזה, שהשיר שלו כיכב בפס הקול של שובר הקופות. בסרט עצמו מככבת גם בריטני, שמתחרה באוסטין פאוורס בתחרות ריקודים עד שהיא מתפוצצת מרוב ריקוד. קריפי.

I'm Not A Girl, Not Yet A Woman
למרות שהיא כבר בת 21 וזהו אלבומה השלישי בריטני ממשיכה לשחק על הקטע של אישה-נערה, כנראה מסיבות מסחריות מובהקות, והפעם על רקע הנופים היפהפיים של קניון "אנטילופ" באריזונה, מזל שהיא לא נפלה שם מאחד הצוקים. הגרסה השניה לקליפ קידמה את הסרט "קרוסרואדס" בו כיכבה בריטני.

I Love Rock 'N' Roll
מה עושה כוכבת פופ שנחשבת לפופית קצת יותר מדי? מוציאה חידוש להמנון הרוק של ג'ואן ג'ט וה"בלאקהארטס". בריטני ספירס היא המון דברים חביבים, אבל רוקנ'רול הוא לא אחד מהם. הגרסה שלה נשמעת מותאמת בדיוק לקהל הצעיר שלה שאוהב פופ מלאכותי. שיהיה.

Me Against The Music
מפגש פסגה שבשנת 2003 נחשב לאימתני במיוחד - נסיכת הפופ של השנים האחרונות בריטני ספירס בשחור פוגשת את מלכת הפופ הבלתי מעורערת מדונה בלבן לתחרות פופ - ריקוד, שירה ושליטה ביקום. בסיום בריטני נצמדת, כדי לנשק, אבל מדונה מתחמקת. עד הנשיקה המפורסמת ההיא בטקס MTV.

Toxic
הלהיט הגדול מהאלבום הרביעי "In The Zone" ואחד הקליפים הכי יפים של בריטני. היא מתחילה אותו כדיילת אויר בחליפה כחולה שמקיימת יחסים עם נוסע חתיך בשירותי המטוס, ואז מופיעה לפתע כגיבורת-על בשיער אדום צעקני שרוכבת על אופנוע עתידני בסצנה שכמו נלקחה מסרט מד"ב. בהמשך היא מתגלגלת לשתי דמויות - שחורת שיער שמתמזמזת עם גבר ובלונדינית עירומה עטויית נצנצנים, ובסוף חוזרת לדמות הדיילת, כאילו הכל קרה בדמיוננו הפרוע, כנוסעים בטיסה. מגניב.

Everytime
אחד הקליפים היפים של בריטני, שמראה בתחילתו את הלחץ סביבה ואת התנפלות המעריצים, התקשורת והבלגן עם המאבטחים. הלחץ גורם לה למריבה עם בן הזוג. בריטני נכנסת לאמבטיה כדי להירגע, אבל מדממת וטובעת. בן הזוג מנסה להציל אותה אבל נכשל והיא מתה. המוות שלה, שמובע באמצעות ריצה בחולצה לבנה במסדרון שכולו לבן מקבל ניגוד באמצעות לידתו של תינוק חדש. לבסוף בריטני יוצאת ממי האמבטיה ומחייכת - עוד סיוט התברר כחלום בלבד.

Outrageous
מכל הקליפים שלה, זהו כנראה הקליפ שאת צילומיו בריטני תרצה לשכוח הכי הרבה. הוא צולם ב-8 ביוני 2004 במנהטן וקווינס, ניו יורק, לשיר שנוצר על ידי אר.קלי, מתוך האלבום הרביעי של ספירס "In The Zone". בקליפ מתארח הראפר סנופ דוג, שפוגש את בריטני מגרש כדורסל שכונתי וזוכה ממנה לחיבוק וליקוק של זקן התיש שלו. בהמשך בריטני רוקדת בלילה ברחוב עם רקדנים, וכאן הקליפ נקטע.הסיפור הוא שבמהלך הצילומים, בשעה 11:30 בבוקר, נפצעה בריטני בברה תוך כדי צילומי הריקודים. היא הובהלה לבית החולים שם אבחנו הרופאים פגיעה פנימית בברך שחייבה ניתוח אורתוסקופיה למחרת היום. הניתוח השבית את בריטני לכמה שבועות והביא לביטול חלק מסיבוב ההופעות שלה דאז, "Onyx Hotel Tour". כיוון שצילומי הקליפ לא הסתיימו הוא לא יצא לעולם רשמית באורך מלא. גרסה של 45 שניות ממנו יצאה רשמית בדי.וי.די של בריטני, ומעריצים העלו לרשת גרסה משלהם שאורכה 1"53 דקות.

Gimmie More
אצל כל כוכבת פופ סקסית שמכבדת את עצמה מגיע הרגע שבו היא מחליטה לצלם קליפ בו היא רוקדת על עמוד לשיר עם מעט מילים שעיקרן "תן לי בראש". לבריטני זה קרה כאן, היא משחקת בתפקיד כפול של החשפנית (סליחה, רקדנית) ושל הבליינית. וכן, זה נשמע הכי מדונה.

Piece Of Me
ריקודים על עמוד? את אותו דבר אפשר לומר על הקליפ הזה: אצל כל כוכבת פופ סקסית שמכבדת את עצמה מגיע הרגע שבו היא מחליטה לצלם קליפ בו היא מדברת על יחסיה המורכבים עם עולם התקשורת, הסלבס והפפראצי, כולל התחלה תמימה במועדון שמתגלה כמעקב צמוד. סאקר.

Radar
פולו הוא משחק לבני עשירים, כמו קריקט רק עם סוסים. בריטני, אולי בשיא תקופת הריץ' ביץ' שלה, מקבלת רמזים עבים משחקן פולו חתיך שקונה לה ענק יהלומים, אבל בוחרת לבסוף במתחרה הגדול שלו, חתיך לא פחות, אותו בחרה באמצעות ה"ראדאר" שלה לגברים. מעושרת.

Break The Ice
קליפ האנימציה הזה, לשיר מהאלבום "Blackout" הוא אחד המושקעים של בריטני. בהשראת סרטי "מטריקס" (ועוד עשרות) היא מופיעה כאן בתפקיד ספק אישה-ספק גיבורת-על שנלחמת בכל כוחות הרשע ומנסה לחלץ מהקיפאון אלפי אנשים. מהקרב הסופי שנגמר בפיצוץ גדול היא נחלצת בקושי וההמשך יבוא.

Kill The Lights
וההמשך מגיע באלבום הקאמבק "Circus". דמות האנימציה של בריטני עוזבת את כדור הארץ בחללית כשבעקבותיה דולקים צלמי הפפראצי. היא מגיעה לכוכב אחר (שמזכיר את זה של הסרט "אוואטר" אבל גם שם הפפראצי לא מניחים לה. היא נמלטת שוב והפעם דואגת להחשיך את הכוכב שמאחוריה.

Circus
קליפ חמוד שמכניס אותנו לתוך עולם ה"קרקס" של האלבום השישי של בריטני. היא מופיעה כאן בבגד גוף חושפני, חבושה במגבעת, רוקדת, מצליפה בשוט, מופיעה עם פילים ומקיפה עצמה באש. חביב ביותר.

Womanizer
הלהיט הגדול הזה זכה בכבוד להיות מעין קליפ-המשך ל"Toxic". בריטני משחקת בו בחמישה תפקידים - החברה של עובד המשרד (הדוגמן ברנדון סטאוטון), המזכירה שלו בעבודה, המלצרית שמגישה לו ארוחה והנהגת שמסיעה אותו הביתה. כולן מפלרטטות איתו, עם לא מעט סקס וגם אלימות קלה. התפקיד החמישי הוא בריטני עצמה,עירומה כביום היוולדה, בסאונה - חלק בקליפ שנועד כדי להראות לעולם שאין לה בעיות משקל. הצליח לה.

If You Seek Amy
הקליפ הזה נועד להראות איך החברה מקבלת את חייה של בריטני, כשלמעשה הבחורה איימי אותה מחפשים היא דימוי לספירס המתחבאת. כותרת השיר יכולה להתפרש גם כ"Fuck Me" כששרים אותה מהר, עוד סוג של טיזר. הקליפ מתחיל בבוקר שאחרי מסיבת סקס סוערת ורבת משתתפים, ומסתיים כשבריטני מראה לפפראצי שמחוץ לבית את עצמה כקריקטורה של עקרת-בית מהוגנת. הוא כולל ציטוטים מהקליפים "Piece Of Me" (התחתונים שהיא מרימה) ו"Baby One More Time" (בגדי התלמידה בסוף) ובכלל יש בו אווירה מדליקה.

"3"
בין כל הקליפים המורכבים, האטרקטיביים והיקרים, הקליפ הזה מחזיר את בריטני אחורה, לימים הפשוטים בהם הנוסחה של שטחיות בטנית פלוס בגד חושפני פלוס ריקוד חושני שווים "אני נראית פצצה, אני סקסית, וכל מי שחושב אחרת שילך להסתכל על ביונסה". או משהו קרוב לזה, בכל אופן.

Hold It Against Me
בריטני נגד בריטני ונגד שאר העולם במירוץ אחרי התהילה. בריטני נוחתת לכדור הארץ כמטאור ומשתלטת על חלל מתכתי עצום שבקירותיו מסכי טלוויזיה המקרינים קליפים קודמים שלה. היא מתאפרת במיטב קולקציית האיפור החדשה שלה (הכי תוכן שיווקי) ושפתיה האדומות מופיעות בגדול על המסך (הומאז' ל'מופע הקולנוע של רוקי'). בריטני רוקדת בבגד מינימלי עם חבורת רקדנים ובשלב מסוים מחליפה לשמלת כלה לבנה ונוצצת.
במקביל, במרחב אחר, בריטני נלחמת בעצמה (טוב, נו, בכפילה שלה) כשכל אחת מה"בריטני" בצבע אחר - אדום וכחול. בינתיים בריטני הכלה מתחילה להפציץ בשלל צבעי הקשת שנזרקים מאצבעותיה את החלל העגול והגדול ובסופו של דבר קורסת כאשר שתי הבריטניות הנלחמות מכריעות אחת את השניה. ואז מופיעה בריטני אחרונה, בבגד שחור צמוד ומעירה את כולן בריקוד. אכן, תהילה דורשת זיעה, גם כשהיא מרהיבה.

Till The World Ends
הקליפ, בבימויו של ריי קאי, צולם בלוס אנג'לס. הוא מתאר את סוף העולם כפי שאנחנו מדמיינים אותו - רעידות אדמה, שטפונות, שריפות ענק, גשם חומצי - ובתוך כל זה בריטני רוקדת ושרה עד כלות, מוקפת ברקדנים בבגדי עור. האמת שאין כמו להעביר את היום האחרון על כדור הארץ במסיבת בריטני סוערת. הקליפ, שמזכיר מעט את הקליפ "I'm A Slave For You" מציג את בריטני החדשה של האלבום השביעי, זו שבאה לכבוש את העולם מחדש.

I Wanna Go
סיפור המסגרת של הקליפ הוא חלום שהוזה בריטני באמצע מסיבת עיתונאים. החלום כולל הופעה ספונטנית ברחוב, חשיפת החזה מול עיניהם המשתאות של מעריצים באמצע הרחוב, בדיקה גופנית צמודה משוטר ויציאה למסע דרכים במכונית עם גג נפתח עם טרמינייטור מסתורי ששופך על עצמו חלב. בסוף מתגלה שחלק מהחלום קיים גם במציאות. אמאל'ה.

בריטני למתמידים - הקליפ ה-31

Criminal
זה הקליפ האחרון שהוציאה בריטני, מתוך אלבומה האחרון "פאם פאטאל". בתחילת הקליפ בריטני רבה עם בחור שכנראה היה לה קשר איתו במסיבת קוקטייל ובהמשך, כאשר העימות איתו מתחמם והוא מרים עליה יד היא בועטת באשכיו של גבר.

מי שמחלץ אותה מהסיטואציה הוא פושע עם קעקוע עצום בגודלו על הגב, איתו היא מנהלת רומן הכולל כמובן גם סצנת מיטה וסצנת מקלחת סוערות. בהמשך הוא גורר אותה לעולם הפשע והיא מבצעת יחד איתו שוד מזוין באמצעות אקדח.לקראת סוף הקליפ המשטרה עולה עליהם, מקיפה את הבית שבו הם נמצאים ופותחת באש. אבל בריטני והקרימינל החביב שלה מצליחים להימלט ברכיבה על אופנוע. יפה להם.

>> יומני הנסיכה: עשר תחנות מרכזיות בקריירה של בריטני ספירס

>> בריטני ספירס - מלכת ההופעות בטקסי א.טי.וי

>> It's Birthday Bitch: בריטני בת 30 - מתחם מיוחד