אין תמונה
אבא של מיילי סיירוס: "לא משנה אם היא היתה לובשת טוקסידו או בגדים של נזירה".

מיילי סיירוס וההופעות הפרובוקטיביות שלה בתקשורת ממשיכות לרתק את עולם הפופ האמריקני. מגזין "בילבורד", שאחראי למצעד הרשמי בארה"ב, צופה שביום רביעי הקרוב יעלה הלהיט שלה "Wrecking Ball" למקום הראשון במצעד 100 הלהיטים של אמריקה, על חשבונם של קייטי פרי והלהיט שלה "Roar".

אם אכן יכבוש "Wrecking Ball" את הפסגה בארה"ב - תהיה זו הפעם הראשונה בקריירה של מיילי סיירוס בה מגיע שיר שלה למקום הראשון באמריקה - הישג מעולה עבור הזמרת בת ה-20, שעד היום הגיעה "רק" למקום השני, פעמיים, עם הלהיטים "Party in the U.S.A", והסינגל הראשון מאלבומה הנוכחי, "We Can't Stop".

אחד הגורמים שיילקחו בחשבון בשקלול שיערכו אנשי ה"בילבורד" הוא ההצלחה הפנומנלית של הקליפ "Wrecking Ball", שיצא בשבוע שעבר, רשם עד כה למעלה מ-96 מליון צפיות, וכאמור שבר את השיא ביו טיוב לצפיות ב-24 השעות הראשונות, עם 19 מיליון, שיא בו החזיקו עד אז חברי להקת הבנים "וואן דיירקשן". כמו כן הציפיה היא לסיכום מכירות בגובה של 400 אלף הורדות לשיר, עד לסיום הספירה בסיומו של יום ראשון בלילה.

אבא סיירוס: "לא משנה מה היא לובשת, השיר הוא להיט"

התגובות השליליות והביקורות הקשות לקליפ, בו היא מופיעה בעירום, לא עושים הרבה רושם על מיילי סיירוס, שאמרה, כזכור: "לא אכפת לי מה אומרים, אני רק רוצה ליהנות". אבל מיילי לא לבד במערכה מול המצקצקים, ומי שכעת מתייצב לצידה ונחלץ להגנתה הוא אביה, זמר הקאנטרי והשחקן בילי ריי סיירוס, שכיכב לצידה בסדרה המפורסמת "האנה מונטנה" מבית דיסני.

בילי ריי סיירוס (צילום: Mike Moore, GettyImages IL)
"הביצוע הקולי שלה משקף את השורשים שלה ואת הכישרון שקיבלה מאלוהים". בילי ריי סיירוס | צילום: Mike Moore, GettyImages IL

אביה של מיילי סיירוס, עונה לביקורות שהוטחו בביתו בעקבות הופעתה בעירום בקליפ "Wrecking Ball", שהפך ללהיט ענק, ואומר ל-"Entertainment Tonight": "אני איש של שירים, אני מוזיקאי, זמר-יוצר, שאוהב את כל סוגי המוזיקה. אבל אני בא מה'אולד-סקול', ששם זה מתחיל מאמן ומשיר, ואני מאמין ברגע שבו השיר, הזמר, המפיק, הלהקה והמאזין הופכים לאחד".

"זה שהיא מופיעה בעירום, זה לא משנה", ממשיך סיירוס, "גם אם מיילי היתה לובשת ג'ינס וחולצת פלאנל, או טוקסידו או בגדים של נזירה. השיר הוא להיט, והביצוע הקולי שלה משקף את השורשים שלה ואת הכישרון שקיבלה כמתנה מאלוהים".

רובין ת'יק על ה"טוורקינג" עם מיילי סיירוס: "פרובוקטיבי אבל לא סקסי"

כזכור, הקליפ בעירום הוא השערוריה השניה ברצף של סיירוס. הראשונה היא כמובן מופע ה"טוורקינג" עם הזמר רובין ת'יק, לפני כשלושה שבועות בטקס פרסי אמ.טי.וי. רבים חיכו לתגובה ראשונה של רובין ת'יק על השערוריה שעוררה ההופעה המשותפת שלו עם מיילי סיירוס בטקס, וזו מגיעה כעת, כיוון שת'יק משיק סיבוב הופעות חדש באמריקה, בעקבות הוצאת אלבומו "Blurred Lines", ומלווה את ההכרזה על סיבוב ההופעות, בראיון לתקשורת.




EXCLUSIVE: Robin Thicke Talks About the VMAs for the First Time!

"ידענו לתוך מה אנחנו מכניסים את עצמנו", אומר רובין ת'יק בראיון למגזין "Star". "אנחנו אנשי בידור, וה-VMA הוא המקום המושלם ליצור הלם קטן ותדהמה. כן, ידענו בערך איך זה ייראה בזמן שהיינו בחזרה המקדימה, ואמרנו 'אוקיי, אם תיגעי בי עם האצבע הענקית שאת מחזיקה לאורך המפשעה שלי, קרוב לוודאי שיהיו כמה אנשים שיהיה להם מה להגיד על זה'. אבל זו בדיוק היתה הנקודה. אני מתכוון, הנקודה היתה ליצור ריגוש, פרובוקציה ובידור".

רובין ת'יק יוצא להגנתה של מיילי סיירוס על התנועות השנויות במחלוקת שביצעה על מסך הטלוויזיה, וטוען שלמרות שמדובר היה בפרובוקציה שהיממה חלק מהצופים, הכל היה לשם השעשוע: "אני מבין לחלוטין את זה שכל אחד מגיע ממקום אחר ויש לו דעה משלו. אבל כשאנשים משתמשים במילה 'סקסואלי', לא הרגשתי שהיה משהו סקסואלי בהופעה שלנו", אומר ת'יק. "חשבתי שההופעה היתה טיפשית ומשעשעת, ומיילי היתה מלאת הומור, חצופה ושובבה, אבל היא לא היתה סקסית בכלל. זו מיילי, ככה היא, ככה היא אוהבת לרקוד. היא היתה היא, ואני רק הייתי אני".

אין תמונה
"מיילי עשתה מה שכולן עשו לפניה". ג'ין סימונס

מי שעוד מביע תמיכה במיילי סיירוס הוא ג'ין סימונס, כוכב להקת הרוק הותיקה "Kiss" (במקור - הישראלי חיים וייץ), שעשה קריירה מהוצאת הלשון שלו החוצה בהופעות והצגתה בפומבי בכל מיני דרכים שונות ומשונות. "מה שמיילי סיירוס עשתה עם הלשון שלה זה בסדר, אבל זה לא הדבר האמיתי", אמר סימונס לאתר של פרז הילטון, "זה כמו ההבדל בין כדורסל נשים לכדורסל גברים, היא לא יכולה לשחק עם הבנים".

וסימונס ממשיך: "אבל מיילי לא אשמה ולא המציאה כלום, כי הרי כולן עשו את זה לפניה - כל זמרות הפופ האלה שמסתיימות ב-a - מדונה, ריהאנה, שאקירה, ליידי גאגא - אז מה אתם רוצים ממיילי, היא רק עשתה מה שכולן עושות".

מיילי סיירוס, טקס פרסי אמ טי וי 2013 (צילום: Neilson Barnard, GettyImages IL)
"זנותית", "סוטה" ו"שטנית" - התלונות של האמריקנים נגד מיילי סיירוס | צילום: Neilson Barnard, GettyImages IL

אלא שגם הדברים של רובין ת'יק וג'ין סימונס לא מרגיעים את הרוחות באמריקה. יותר מ-150 תלונות רשמיות הגיעו מצד צופים וארגונים חברתיים ל-FCC, הועדה הפדרלית המפקחת על שידורי התקשורת בארצות הברית, אודות טקס פרסי אמ.טי.וי. הועדה מפרסמת את רשימת התלונות, שרובן ככולן נגעו להופעה הפרובוקטיבית של מיילי סיירוס, והתייחסו להתנהגות שלה על הבמה, שהוגדרה על ידי המתלוננים כ"זנותית", "סוטה" ו"שטנית", "התנהגות של שדה מהגיהינום".

המגזין "The Huffington Post" מפרסם שלמתלוננים הפריע במיוחד שסיירוס ליקקה את ישבנו של דב ענק מפרווה, שהניעה את ישבנה כלפי המפשעה של רובין ת'יק, בתנועה שהוגדרה כ"כמו זונה לוהטת", שגרמה לת'יק לבליטה באיזור מכנסיו, וש"הדגימה סקס אוראלי וסקס של כלבים". "מיילי סיירוס צריכה לקבל מכות בטוסיק ולשבת בכלא", "הצלקות על מוחיהם ונפשותיהם של ילדינו לא יימחו בקלות" ו"הבת שלי נאלצה להסתיר את ראשה בין השמיכות" - הן רק חלק מההצעות והעדויות שנשלחו לועדה על ידי הורים אמריקנים מודאגים.

אלא שהבעיה היא שה-FCC מפקחת על ערוצי ברודקאסט בלבד, ולא על רשתות כבלים דוגמת MTV, שהצפייה בערוציהם נעשית בהזמנה מיוחדת על ידי הצופה. אמ.טי.וי הגבילה את הצפיה בטקס ה-VMA לגילאי 14 ומעלה בלבד, כלומר הזהירה מראש שהתוכן שהיא משדרת עלול להיות נגוע בסוג מסוים של חשיפה למיניות.