אין תמונה
"לא מפחד מפושעים ושוטרים". מוקי

כשמאחוריו אלבום גרסאות אקוסטי למיטב להיטיו, ולפניו אלבום רוק-פאנק שהקליט עם להקת Useless ID, מתרכז בימים אלה מוקי ב'Boom קרנבל', האלבום הנוכחי והחמישי של להקת-האם שלו, שבק ס'. אחרי חודשיים אינטנסיביים של הקלטות, בהשתתפות כל חברי הלהקה מכל גלגוליה, עוד כחודשיים וחצי של מיקסים ושלושה סינגלים שיצאו לרדיו, יוצא השבוע האלבום סופית ורשמית.

-היה קשה?
"באותה מידה שזה היה כיף. שמע, זה לא קל לעשות תקליט משותף של שמונה מוזיקאים ויוצרים. ההחלטות היו כולן משותפות, גם אם אני לא מסכים עם כל דבר. אני נהנה מזה, כי הכיף הכי גדול זה לעשות מוזיקה ביחד, אז הכל מתגמד. סך הכל זה דבר בריא בעיני להיות חלק מקבוצה ולא תמיד סולו. החבר'ה בלהקה הם כותבים מדהימים אחד אחד, אף אחד לא כותב ככה היום וזו זכות גדולה לעבוד איתם. במשך חודשיים באנו כל בוקר לעבוד באולפן, והיינו מפוקסים, כי סוף צריך לצאת משם עם תקליט".

-מה אתה יכול לספר עליו ועל הבחירה של הסינגלים?
"הוא מאוד מגוון. 13 שירים ואין אחד שדומה לשני, כל מיני סטיילים שלנו. בגדול הרדיו קצת נבהל מהסינגל 'בום קרנבל', וחבל כי בעיני הוא גם כיפי וגם נותן זווית שלא נתקלים בה בדרך כלל. יש בו גם שמחה וגם דיבור על דברים שקורים. בעיני מה שהכי חסר פה במוזיקה זה כיף, אין פה כיף. יש המון יוצרים מוכשרים, אבל המוזיקה שבעה ומנומנמת. בשבק אני הכי נהנה לבוא ולעשות כיף בלי לדפוק חשבון, גם אם אני אומר דברים שחשוב להגיד".

-אולי לאנשים היה קשה עם הקסאם והזילזל שיש ב'בום קרנבל'.
"זה לא אנשים זה עורכים ברדיו שבוחרים מה יתנו לאנשים ברדיו. לי אישית קשה לשמוע עוד פעם ועוד פעם את השירים האלה שנשמעים אותו דבר על 'אני אוהב אותך', 'אני עוזב אותך' 'את באה אלי'. למה זה כן מושמע ולא שירי סתלבט על החיים הלא פשוטים פה".

-בסינגל השלישי שהוצאתם, 'לעוף כמו ציפור', יש כבר אזכור למשטרה. זה קשור להופעה שהם פיצצו לכם ברעננה?
"במשפט ההוא מירו אומר 'לעוף כמו ציפור, לא מפחד מפושעים ושוטרים'. הבעיה במדינה היא שהאזרח כאן כבר לא מאמין במשטרה. אזרחים נהרגים כאן במלחמות כנופיות ואם גנבו לך את האוטו לך תחפש את החברים שלך. רוצחים ואנסים יוצאים כאן נקיים בזכות עורכי דין חלקלקים שעולים הרבה כסף. הביטחון האישי לא קיים. אם מחר אתה חוטף מכות משוטר אין שום סיכוי שימצו איתו את הדין, כי הכל יהיה חיפוי הדדי. המשטרה, במקום לסגור מוזיקה ולחפש ג'וינטים על ילדים בני 18, שתתחיל לשמור עלינו מכנופיות הפשע".

-פרצת לקריירת סולו מצליחה, למה היית צריך לחזור אחורה, לשבק ס'?
"זה לא לחזור, זה להמשיך. שבק ס' זה לא משהו שבא מתוך שיקולי קריירה מתוכננת, זה לעשות מוזיקה וכיף עם חברים שלי מגיל 8. אנחנו נהנים אחד מהשני, יש קסם מסוג אחר, וזה באמת לא נמדד בשיקולים של צעד בקריירה. זה חלק מהחיים שאני אוהב לעשות, נהנה ממנו ולא שואל יותר מדי שאלות בקטע הזה".

-היו במפגש המחודש שלכם כלהקה סולחות וסגירת חשבונות ישנים?
"היתה 'סגירת עניינים' במרכאות. זה עשייה משותפת ואנשים לא סוחבים מטענים, ככה אני מרגיש. הרגשנו שיש הרבה מוזיקה לעשות יחד, ובגלל זה אנחנו כאן ונהנים. אף אחד לא הכריח אותנו וזה בטח לא בשביל הכסף. אנחנו שומעים כל הזמן על פרדות כואבות של להקות ואני יודע מה אני אוהב לעשות עם החברים שלי".

-היום יותר קל לכם לסדר את הדברים, כל אחד יודע את מקומו?
"אני מניח שכן. היום פחות דברים מפריעים למוזיקה לצאת והכל זורם יותר נינוח בינינו. לא שקודם היה מאבק, אבל עם הזמן דברים נהיים יותר פשוטים וזה עושה טוב למוזיקה. יש לפעמים ויכוחים על כל מיני דברים, אבל זה חלק מהבנייה של הדברים".

-קורה לך שאתה שר בהופעה של שבק שירים מהאלבום הראשון ששרת בגיל 15 ומרגיש שהם כבר לא מדברים אליך?
"לא, כי הקהל אוהב אותם וכי אני נהנה לשיר אותם ולא לוקח את זה יותר מדי ברצינות. באלבום הראשון שלנו הייתי בן 15 וזה חלק ממני. כשאתה חוזר ללהקה אתה קצת חוזר להיות ילד אינפנטיל, אתה לא כל הזמן מחושב, וזה חלק מהקטע שיש את הדברים האלה, חלק מהכיף של העניין".

-איזה קהל מחכה לכם בחוץ?
"הכי מדהים זה שיש כמה שכבות גיל, גם חבר'ה של 15-18 שלא ראו אותנו בעבר כי היו יותר קטנים, יש את בני גילנו ויש יותר מבוגרים. אין לי מילים להגיד כמה נעים זה עושה לראות את זה. אתה מרגיש שאתה פוגע בכל מיני מקומות וזה מאוד משמח. אני לא מכיר הרבה הרכבים ויוצרים שהקהל שלהם הוא מגיל 15 עד 35, זה מגניב. מסקרן אותנו איך התקליט החדש יתקבל אצל הקהל".

-ואם הוא לא יצליח?
"אז מה. לא כל מה שעשינו הצליח. אנחנו מתחזקים לא ממה שמצליח או לא, אלא ממה שאנחנו אוהבים לעשות. גם אם זו לא תהיה הצלחה מסחרית היסטרית היה לנו את הכיף לעשות את זה יחד, וזה לא פרויקט אחרון שלנו, ככה אני מאמין".

-מרגיש שפספסתם את הקיץ?
"מראש לא תכננו לחרוש את הקיץ. העניין היה לעשות כמה הופעות גדולו ונקודתיות, וזהו. לעשות את שבק זה לא דבר פשוט ואנחנו רוצים לשמור את זה כמשהו מיוחד, שכל הזמן צריכים לחכות לו".

שבק ס' תשיק את אלבומה החדש 'Boom קרנבל' בהאנגר 11 בתל אביב ב-4/10.