shimi tavori (יח``צ: רונן אקרמן)
"אני בירידה נפשית ממוזיקה והופעות". שימי תבורי | יח``צ: רונן אקרמן

שימי תבורי עייף. עייף ממוזיקה, עייף מלהיות זמר. בגיל 57 פלוס, הגרון עם הקול המדהים והפרצוף החביב עם העיניים המפורסמות, מתכנן כבר את הפרישה. לא מייד. לא עכשיו, אבל בקרוב. בקרוב מאוד.

השנה וחצי האחרונות היוו עבור תבורי את זמן הקאמבק הגדול. כנראה שהקאמבק האחרון. הוא נכנס לבית "האח הגדול" וההמונים התאהבו בו מחדש. ההמשך הגיע בדמות "התבורי'ס", תוכנית יומית, ריאליטי, בערוץ 24, עם ארבעה בנים מתוך שבעת ילדיו. הם שרו, בישלו, אירחו, והקפיצו את הרייטינג. השיא הגיע כשהזמינו את הצופים לבית בבית דגן. אלפים הקיפו אותם במסיבה נרגשת. תבורי היה בעננים. חשב ששוב תפס במקום הנכון, שזה הזמן להביא את המכה.

בקיץ שעבר התארח אצל אייל גולן באמפי קיסריה והפעם בהלך לשם עם הילדים - אלירן, דניאל, אריאל והכוכב הצעיר בן-אל (אין אצלו שיר-אל). תבורי חשב שיצליח לגרור לאמפי קיסריה מעל ל-3000 איש. בפועל זה לא קרה כמו שתכנן. האמפי לא היה מלא. היום תבורי מכה על חטא. מבין שהיה צריך לקחת את היכל התרבות, כי קיסריה רחוקה ולמעריצות של הבנים לא היה איך להגיע.

"לא לוקח כלום מההופעה בקיסריה"

ההופעה בקיסריה צולמה והוקלטה. השבוע הוא מוציא ממנה דיסק בהופעה חיה ודי.וי.די, שינמנמו על מדפים בחנויות ואולי יירכשו כמתנה בחגים המתקרבים. רגע לפני שהוא אורז את תרמיל הנדודים, מאפסן את המיקרופון וטס לאשתו העשירה בלוס אנג'לס לעשות עסקאות נדל"ן מניבות, יש לו ולילדים עוד הופעה אחת, בפסטיבל "בריזה" באשקלון ב-23.8. "חוץ מ'בריזה' יש עוד שלוש הופעות לעובדי עירית חיפה, בן-אל ואני נופיע ב'תימניאדה' באילת ויש גם במת בידור בירושלים", אומר תבורי.

התבוריס בקיסריה 1 (צילום: נתן איבגי)
"אני מצטער שהופענו בקיסריה ולא בהיכל התרבות". התבוריס בקיסריה | צילום: נתן איבגי

-מה אתה לוקח מההופעה בקיסריה להופעות הקרובות?
"כלום. את קיסריה עשיתי כדי שיהיה משהו לילדים. הוצאנו השבוע את הדיסק והדי.ו.די וההופעה שודרה בערוץ 24 שלוש פעמים. בדיעבד אני מצטער שעשיתי בקיסריה ולא בהיכל התרבות, בגלל המרחק המעריצות של הילדים בנות 13-18 קשה להן להגיע לקיסריה. זה היתה טעות, אבל לא נורא".

"מעכשיו הבנים שלי יצטרכו להסתדר לבד"

-אתה מרגיש שנתת לבנים את קרש הקפיצה הנכון?
"כן, בהחלט. בן-אל חייל ומופיע הרבה. הוא חתם חוזה ל-3 שנים עם המפיק ישראל אדם. הייתי בעד כדי שתהיה לו מסגרת. אצל השאר זה לוקח יותר זמן, אבל אני מאמין שכל אחד מהם יבוא יומו . אני עצמי הדרכתי אותם ועדיין מדריך מה נכון ומה לא. לא תמיד הם מקשיבים אבל לרוב כן. שמע, לא כל אחד מגע צ'יק צ'ק לקיסריה. תוך שנה חל אצלם שינוי גדול בקריירה, יש מעריצים ומעריצות, הם קיבלו צ'אנס יפה והעיקר שייקחו את זה בשתי ידיים. בשבילי זה סיום של תקופה והם יצטרכו להתמודד עם עצמם לבד".

-למה סיום תקופה?
"אני נוסע לאישה בלוס אנג'לס לעשות קצת עסקי נדל"ן. היא מאוד מאוד אמידה והיא תעזור לי. אני לא מתכוון לשיר ולא להופיע. היתה לי באמת תקופה יפה עכשיו של שנה וחצי, אבל רוב החיים שלי אני נע ונד. שנתיים גרתי בוגאס, שנה בניו יורק, תקופה בפלורידה. אני אוהב לצאת כמו צועני ולהסתובב בעולם".

"ארבעים שנה אני עושה את זה, די נמאס"

-ולא תופיע?
"אני בעצמי קצת בירידה נפשית מהנושא הזה. לא רוצה להופיע הרבה. אני מפחית בהופעות, זה לא מעניין אותי יותר. שואלים אותי למה אני לא מקליט שירים חדשים. אני בן 57 וחצי ויורד מזה לאט לאט. לא עושה מועדונים, לא מקליט. אני עדיין לא פורש לגמרי, אבל מוריד את הרוב. לא מעניין אותי יותר הופעות. שירה יש לי תמיד בתוך הלב, אבל פחות, הרבה פחות".

"אחרי ארבעים שנה שאני שר ורץ סביב הכדור יש ירידה נפשית. אני  כבר לא אליל נוער. יש לי מעריצים, אבל אם תהיה לי הכנסה כספית ממקום אחר עד גיל 60 אני אפרוש. עד אז אתן בשנה משהו כמו עשר הופעות, וזהו. כמה עוד נשאר לי לחיות? צריך גם להינות, לא רק לעבוד. עד גיל 60 אני אשיר, שלוש שנים וזהו. היום עסקים ונדל"ן מעניין אותי יותר מלנסוע להופעה בדימונה וירוחם ועוד ועד עובדים ועוד ומועדון. ארבעים שנה אני עושה את זה, די נמאס".

"אז יהיה לי עוד להיט ברדיו, ואלך לתוכנית בוקר, מזה לא מתפרנסים"

-אמנים בדרך כלל מכורים לאהבת הקהל.
"אני נהנה מזה, אבל בטוח שחבר'ה בני גילי גם קצת עייפים. אני עשר שנים מעל חיים משה ויואב יצחק, וגם הם כבר לא מופיעים כמו פעם. תראה את יהורם גאון, עייף, מופיע פחות, לא מוציא כמעט שירים חדשים. בגיל שלנו זה כבר לא מרגש כמו פעם. אז יהיה לי עוד להיט ברדיו ואלך לתוכנית בוקר ולערוץ 24 - אבל מזה לא מתפרנסים. אני כבר לא צריך שיצביעו עלי ברחוב. גם מזה כבר יש לי ירידה נפשית".

-אתה יודע שיש כאלה שתמיד ירצו לשמוע אותך.
"אני מקווה".

שימי תבורי וארבעת בניו - "התבוריס" יופיעו בפסטיבל "בריזה" ב-23.8

>> גלעד שגב יארח את רוני דלומי במופע לרגל אלבום זהב