"בכל שיר של נתן יש שורה או שתיים שפשוט ממוססות אותי", אומרת נורית גלרון, שתוציא ב-20 בינואר אלבום חדש בשם "ואז בא לנו", ובו אחד-עשר שירים חדשים משירי המשורר נתן זך.

מתוך האלבום החדש יוצא היום השיר "אהבה של שני אנשים", שהלחין אילן וירצברג למילים של זך.  לחנים נוספים לשירי האלבום יצרו המוזיקאים בן ארצי, ערן וייץ, שילה פרבר ואיה כורם.

נתן זך: "לא כל משורר זוכה לזה"

"לא כל משורר זוכה לזה", אומר נתן זך, "ששירים כאלה נפלאים שלו יזכו לכאלה ביצועים נפלאים". "אם הייתי רוצה להיות משורר הייתי רוצה להיות נתן זך", אומרת בתגובה גלרון, ומחייכת.

זו הפעם השנייה בה גלרון, שכמעט בכל אלבום שלה עד היום הופיע שיר של זך, מוציאה אלבום שלם משיריו של המשורר האהוב עליה. הפעם קודמת היתה בשנת 1981, אז הוציאה גלרון את "שירים באמצע הלילה".

מהאלבום ההוא צמחו קלאסיקות של המוזיקה הישראלית והזמר העברי כמו "כולנו זקוקים לחסד", "כשצלצלת רעד קולך" (שחודש לאחרונה על ידי אסף ארליך באוסף "עבודה עברית 2"), "אל תתנצל", וכמובן "כי האדם עץ השדה".

נורית גלרון: "אלה לא שירים ישנים"

"אני לא מרגישה שאלה שירים ישנים, למרות הזמן שחלף", אומרת גלרון על הקלאסיקות של זך אותן שרה בעבר, "מבחינתי השירים האלה לא ישנים, הם עדיין טריים ורלוונטיים לכאן ולעכשיו".

גלרון, כמעט בלי ששמנו לב, מנהלת כבר 31 שנה קריירה של זמרת, שהמילה "איכות" הפכה לשמה האמצעי. לשיריו של זך היה, ישנו וככל הנראה יוסיף להיות, מקום מכובד בה.

נורית גלרון תעניק לקהל הנאמן שלה טעימה ראשונה משירי האלבום החדש, בהופעתה הקרובה, בה תארח את קורין אלאל. ההופעה תתקיים במוצאי שבת -26.12 בזאפה הרצליה.