מורן מזור באירוויזיון (צילום: Ragnar Singsaas, GettyImages IL)
"זה שלא עלינו איחד אותנו וגרם לנו להתקומם שזה לא פייר" | צילום: Ragnar Singsaas, GettyImages IL
את היום שאחרי כישלון הניסיון לעלות לגמר האירוויזיון מעבירה הזמרת מורן מזור, הנציגה הישראלית במאלמו שבשבדיה, במצב רוח טוב יחסית - בדיוק ההפך מהאכזבה הגדולה ותחושת המרמור החזקה שאופפת מאז אמש את ציבור חובבי התחרות בישראל, אחרי שמזור, עם השיר "רק בשבילו", נתנה ביצוע מצויין ובכל זאת כשלה.

היום, יום שישי, ה-17 במאי, חוגגת מורן מזור את יום הולדתה ה-22, והיא עושה זאת באמצעות שופינג ברחובות מאלמו ויציאה למסעדה את משפחתה, שהגיעה להיות עמה אמש ברגע הגורלי ביותר בקריירה שלה. רק שוו בנפשותיכם איזה יום הולדת שמח זה היה יכול להיות, לו רק היתה מורן מעפילה אמש לגמר האירוויזיון. כנראה שקהל המסמסים באירופה רצה אחרת, אבל למזור, כלפי חוץ, זה לא ממש מפריע.

"הצוות ואני נתנו ביצוע מעולה, הכי טוב שיכולנו"

"אני מרגישה באמת טוב, באמת", היא אומרת בראיון מיוחד ל-mako. "אמש זה היה ביצוע מצויין, הצוות ואני נתנו ביצוע מעולה, ירדנו מהבמה מלאים באנרגיות חיוביות, בידיעה שנתנו את הכי טוב שיכולנו וכל השאר לא תלוי בנו. אנחנו כולנו מאוד מרוצים מההופעה שנתנו אתמול וזה הכי חשוב לי - לרדת בהרגשה שעשיתי הכל, וכל היתר לא משנה".

-קיווית לעלות לגמר והתאכזבת מאוד.
"קיוויתי, בוודאי, ברור שרציתי, אבל זה כבר לא תלוי בנו. מה שהיה בשליטתנו נעשה על הצד הטוב ביותר ולכן אני שלמה עם זה מאוד. היתה אכזבה, אבל באמת, אני מעדיפה לרדת מהבמה בלב שלב, ולדעת שעשיתי הכל ושנתתי ביצוע מעולה, מאשר להיות גרועה וכן לעלות. האכזבה החזיקה מעמד רק כמה דקות, כי יש לי צוות מדהים שהיה סביבי וההורים שלי שליוו אותי, כולם יחד זו משפחה מדהימה שהיתה ועדיין איתי. יש לי יום הולדת היום ובאמת האכזבה נעלמה אחרי כמה דקות. אנחנו כבר חושבים על הדבר הבא. אתמול זה לא היה לא התחלה ולא סוף של שום דבר".

-הסיבה שלא עלית היא אנטי ישראליות, שלא קשורה לאיכות הביצוע?
"אני לא נכנסת לזה. לא מתחבטים בעבר. זה עבר, זה היה, היתה אכזבה לכמה דקות, והאכזבה עברה. אני מעדיפה מאה פעם לתת כזה ביצוע ולהישאר עם זיכרון מתוק וטוב. אנשים לא מפסיקים לעצור אותי פה ברחוב. לפני דקה אחד עמד מולי ובכה עם ממש דמעות ואמר לי 'אני לא מאמין שלא עלית'".

-פספסת צ'אנס מאוד גדול.
"אני לא מרגישה פספוס בכלל. מאוד התרגשתי מהתגובות, לא רק בארץ - בכל העולם, שבאמת מחממות את הלב, בעקבות זה שלא עלינו. אני מודה לכולם בארץ והכי גאה לייצג את המדינה, שלא יהיה ספק. אני נרגשת מהתגובות ומההתרעמות שלא עלינו. זה מראה שיש דברים שאין שליטה עליהם. אז הכל בסדר, אני לא מרגישה פספוס. הלכתי לשם, חוויתי בגיל צעיר חוייה שהרבה היו רוצים לחוות וזו זכות גדולה, אושר גדול, לעלות על הבמה הזו. אני מאוד גאה, ממש לא מפוספסת".

מורן מזור באירוויזיון (צילום: Ragnar Singsaas, GettyImages IL)
"תמיד יהיו אנשים שיהיה להם מה להגיד - על השיר, על ההופעה, על השמלה". מורן מזור באירוויזיון | צילום: Ragnar Singsaas, GettyImages IL
-לפני התחרות אמרת שלא מפרגנים לך בארץ, היחס כלפיך התהפך?
"אולי אנשים ראו את הביצוע עצמו ושינו את דעתם. אולי יש משהו בזה שלא עלינו, שאיחד אותנו, גרם לנו להתקומם, שזה לא פייר שלא עלינו, וזה מקסים בעיני, שאנחנו בסוף אחד בשביל השני. בהתחלה היו דעות חלוקות ובסוף הגיע מבחן התוצאה וברגע האמת תמכנו אחד בשני".

-כמה דיברו על השמלה שלך.
"זה ממש בסדר. אלה דברים שאתה כבר לומד להתמודד איתם לאט לאט. הרי אין קונצנזוס בעולם. תמיד יהיו אנשים שיהיה להם מה להגיד - על השיר, על ההופעה, על השמלה. הרי אף פעם אין הסכמה. תמיד יהיו כאלה שידברו על הבחירה בזמר או הבחירה בשיר או הבחירה בשמלה. אני מכבדת, זו דעתם האישית".

-דיברו על הפגנות ואלימות כלפי ישראלים בעיר עם הרבה מוסלמים, פחדת?
"ממש לא. גם הבנתי שההפגנות כאן הן עניין שבשגרה וממש לא קשור אלינו. ממש לא פחדנו. אנחנו מוקפים במשטרה פה, ויש מאבטחים מעולים, והכל כאן סבבה. גם בלעדיהם אתה לא מרגיש שום דבר. אנחנו לא עושים רעש, לא מושכים את העין, אנשים הולכים מולנו ברחוב והכל כרגיל. אין שום עוינות, מאוד כיף".

-איך את חוגגת את יום ההולדת שלך?
"עכשיו חזרנו מקניות ועכשיו הולכים לאכול צהרים. אנחנו מסתובבים בעיר, ועוד מעט המשפחה שלי תגיע לכאן. אני חוזרת ביום ראשון לעבוד בארץ, להופיע, להוציא אלבום בכורה, סוף סוף אחרי שנתיים".

>> שירי מימון במקום הראשון במצעד שירי האירוויזיון של ישראל