רמי פורטיס הוציא לאחרונה את אלבומו החדש "החבר אני", ולקראת צמד הופעות ההשקה לאלבום שיתקיימו בשבוע הבא, הוא חושף פרטים חדשים על עצמו, בין היתר איך עבר צנתור כפול בלב באמצע ההקלטות, והאופן שבו הוא מוצא את השקט שלו - שעה של מדיטציה בכל בוקר בגן הירק של ביתו.

"הלב שלי היה סתום, קרוב לטוטאל, המשכתי על טיפות וזרזיפים"

בגיל 57, באמצע הקלטות האלבום "החבר אני" עם ההרכב הקבוע שלו, זה היכה בפורטיס, שבמשפחה שלו יש עבר של בעיות לב. "הייתי באמצע תהליך יצירתי, באמצע הקלטות אלבום", מספר פורטיס, "היתה לי הכותרת 'החבר אני', שפתאום קיבלה משמעות מטורפת בתוך הסיטואציה, בקטע של הצנתור. 'החבר אני' - השיר הזה עסק בעצם בי, אבל לפני שזה קרה לי לא הבנתי על מה כתבתי אותו. זה על השקרים שלי על 'הבדידות על ראש העץ', על ההכחשות, על ההסתגרויות שלי מהעולם".

על הלב הוא אומר: "היתה לי הופעה שבה נפל לי האסימון בגדול. הייתי אורח של הדג נחש, ירדתי מהבמה והיתה לי הרגשה הזויה בידיים. אמרתי למנהל שלי ולבן שלי 'משהו לא בסדר עם הגב שלי', אבל במסתרי לבבי ידעתי שזה לא הגב. הבנתי שהלב דפוק, הבנתי".

"בכיתי כמו שלא בכיתי בחיי. נפלו עלי הכרות וסטירות לחי וכאפות"

"אני יושב מול הפרופסור ואומר לו, שמע, אני מרגיש מצויין. והוא אומר לי, מר פורטיס מצבך לא טוב, אתה סתום, קרוב לטוטאל, המשכתי על טיפות וזרזיפים, מה שנקרא, אדי דלק אחרונים. אמרתי לו שזה רק במאמץ, ושאני מרגיש מצויין, אז הוא אומר לי בעוד ימיים אני מצנתר אותך. חשבתי שאני הולך להשתגע, ולא".

כשהובילו אותו על האלונקה בבית החולים אחרי הניתוח פורטיס התפרץ רגשית: "אתה שוכב על האלונקה, מסיעים אותך, והתקרה רצה לך מעל הראש, ואתה אומר לעצמך 'בלב שלך נגעו', תרתי משמע, ואני בכיתי כמו שלא בכיתי בימי חיי. יצאתי ופגשתי את המשפחה שלי, ונפלו עלי הכרות וסטירות לחי וכאפות, והגעתי למצב מדהים שלמחרת הלכתי לגינה האורגנית בכפר שלנו, ראיתי את הערוגה החדשה של הסלרי והתחלתי לבכות, בכיתי מערוגת סלרי, ואני המום מהרעיון שבכיתי בגלל ערוגת סלרי".

חודש אחרי שחש ברע פורטיס חזר כדי לסיים את האלבום. להופעות שלו בסיבוב הקרוב (וגם בזה הקודם) מצטרף כגיטריסט בנו גיא. פורטיס האב משווה את זה לאופה שבנו מצטרף אליו לאפיית לחם במאפיייה.

על המדיטציה שהוא עושה כל בוקר, שמנוגדת לדמותו ה"משוגעת" על הבמה כפרפורמר עוצמתי, פורטיס אומר: "זה עושה לי שקט, זה פרטי, זה רגע אחד שאני לא עושה שום דבר בו, אני לא משפיע על שום גבר ולא מציק לאף אחד, זה אולי המהפך הכי מטורף שעברתי בחיים שלי".

>> ליאם גלאגר רוצה לאחד את אואזיס ב-2015