אין תמונה
מכסים אותו. "Achtung Baby"

החגיגות לאלבומי המופת של 1991 נמשכות. השבוע מציינים בשלל ארועים ומוצרים עשרים שנה לצאתו של "אכטונג בייבי", אלבומה המפורסם והמצליח של להקת U2.

בנוסף למהדורות החדשות והמהודרות של האלבום ובנוסף לסרט "Down From The Sky", שיוקרן השבוע לראשונה בטלויזיה (עדיין לא בTR.) יצא אתמול אלבום קאברים מסקרן לשירי "אכטונג בייבי", שנקרא "AHK-toong BAY-bi Coverd".

האלבום הופק על ידי מגזין המוזיקה הבריטי החשוב "Q", מצורף חינם לגיליון דצמבר שלו וכולל כמה אמני ענק כמו דפש מוד, ניין אינץ' ניילז, פטי סמית', הקילרז, ג'ק ווייט ועוד. הנה כמה מהביצועים הבולטים בו, להאזנה.

ניין אינץ' ניילז 1 NIN (צילום: Karl Walter, GettyImages IL)
טוב לשמוע ממנו. רזנור, NIN | צילום: Karl Walter, GettyImages IL

ניין אינץ' ניילז - Zoo Station
ניין אינץ' ניילז לא שיחררו חומר חדש מאז שהכריזו על הפסקת פעילותם ב- 2008  וכך טרנט רזנור מספק פתיחה משובחת ובעיקר יוקרתית לאלבום המחווה הזה עם "Zoo Station". החוט המקשר בין U2 לניין אינץ' ניילז (שכבר עשו רמיקס ל-U2 בעבר) הוא Flood, טכנאי ומפיק העל שעבד בסוף האייטיז-תחילת הניינטיז גם עם U2 וגם עם NIN. הביצוע המצויין הזה מספק קצת מהרעב לשמוע שוב את טרנט רזנור שר ובעיקר פותח תיאבון למשהו חדש מ"ניין אינץ' ניילז".

דמיאן רייס - ONE
את שיר המפתח והלהיט של האלבום, "ONE", זכה לקבל דמיאן רייס שלקח אותו למקום שהיה צפוי שיקח אותו.

אין תמונה
So Cruel, דייב גאהן, דפש מוד

דפש מוד - So Cruel
עוד יוקרה מגיעה לפרוייקט הזה מכיוון "דפש מוד", שגם היא לא שיחררה חומר חדש מאז 2009 וגם היא מקושרת ל-U2 ול"אכטונג" דרך Flood, שעשה איתם אלבומים מצליחים כמו "Violator" ו-" Songs of Faith and Devotion". דפש מוד מבצעים את אחד משירי האהבה החזקים והפחות של מוכרים של בונו וחבריו, "So Cruel", שתפור עליהם כמו כפפה גם טקסטואלית וגם מוזיקלית.

ג'ק וייט - Love Is Blindness
ג'ק ווייט, שכיכב לצד "דה אדג'" בסרט " it might get loud " חותם את הדיסק עם ביצוע קורע ומלא נשמה ל- "Love Is Blindness".

אין תמונה
דרכים מסתוריות. סנואו פטרול

סנואו פטרול -  Mysterious Ways
קבוצה נוספת של אמנים באלבום כוללת דור חדש של להקות כמו סנואו פטרול, דה פריי וגלאס וגס, שחיממו את U2 בשנים האחרונות בסיבוב ה-360 מעלות המצליח שלהם. סנואו פטרול מתמודדים יפה עם אחד הלהיטים הגדולים של האלבום "Mysterious Ways".

פאטי סמית' - Until The End Of The World

אחד הקאברים המוצלחים באלבום הזה מגיע מפאטי סמית' - מהגיבורות הגדולות של U2. סמית' לקחה את "Until The End Of The World" לבלוז אפל וקודר ושיחררה את אחד הדברים הטובים ששמענו ממנה בשנים האחרונות.

גוין פריידי - The Fly
גוין פריידי הוא חבר ילדות של U2 ושותף וותיק לדרכם ועשייתם המוזיקלית. פריידי בחר לעשות את "The Fly" שהיה בזמנו הסינגל הראשון מ"אכטונג" והקליפ שלו היכה אז בתדהמה את עולם המוזיקה כשהציג את "U2 החדשה" של שנות התשעים.

עוד ביצועים ראויים

גלאס וגס - Acrobat, הקילרז - Ultraviolet (Light My Way, גארבג' - Who's Gonna Ride Your Wild Horses