אין תמונה
"אפשר לנתח פסיכולוגית למה מיכל שאוהבת דרמות בחרה בי כשידעה על המחלה". אורי סלונים ומיכל שפירא

"בחודש מרץ הקרוב נהיה שנה ביחד, ומתוך הקשר המיוחד שנוצר בינינו נולד השיר הזה", מספר אורי סלונים, בן זוגה של הזמרת מיכל שפירא. אחרי שנה אחת בלבד של לימודים בבית הספר למוזיקה רימון סלונים הוא זה שאחראי לשיר "סרט אחר לגמרי", ששרה שפירא ושיצירתו תועדה בסדרה "בקרוב אהבה" בה היא מככבת מדי מוצאי שבת בערוץ 2.

"בסדרה תיעדו את העבודה המשותפת שלנו על השיר ואת ההכנות להופעה איתו שהיתה לנו במועדון שבלול גאז' בנמל תל אביב. זו היתה כנראה ההופעה השנייה בכל החיים שלי אבל עם מיכל היה לי יותר קל לעבור איתה, היא מלאת ביטחון עצמי הרבה יותר ממני על הבמה, איתה זה באמת סרט אחר לגמרי".

"יצאנו חודש ואז חשבתי שהיא מופרעת ומשוגעת מדי"

-איך נפגשתם?
"הפגישה הראשונה היתה לפני שלוש שנים כמעט. נפגשנו ביום ההולדת ה-80 של סבא שלי. מיכל הגיעה עם ידיד של המשפחה ולי יצאו העיניים. יצאנו חודש ואז חשבתי שהיא מופרעת ומשוגעת מדי ולא בשבילי. כנראה שלא הייתי מוכן ל'מיכל שפירא'. והנה, שלוש שנים אחרי זה, בתוך הסיטואציה המיוחדת שנוצרה בחיים שלי שנינו כנראה השתנינו קצת מאז ופתאום זה עבד".

הסיטואציה שעליה מדבר אורי סלונים בן ה-30 היא מחלת הסרטן שהתגלתה בגופו ובה הוא נאבק כבר שנה וחצי. שפירא, מתברר, רצתה אותו כמו שהוא, עם המחלה, והתחברה למקום שאחרים היו נרתעים ממנו. "כשגיליתי את המחלה הייתי במערכת יחסים של שנה עם מישהי אחרת והיא ברחה מזה", נזכר סלונים.

"אז אני מכיר את כל הצדדים של הסיפור, כולל את המצב שבו המחלה מרתיעה. אני חייב להגיד שבטוח יש סיבות לכך שמיכל דווקא רצתה אותי. אפשר לחקור פסיכולוגית למה זה עושה לה את זה. היא אוהבת דרמה ואפשר לנתח את הבחירה שלה, אבל בסופו של דבר הסרטן זה רק דלת הכניסה לחיים שלי. בזכות זה שהיא אוהבת דרמה והסרטן הדליק אותה זה התחיל. השאלה היא איך ולמה זה ממשיך".

"הרגשתי כמו גיבור שממשיך לזוז כשהסרט נעצר"

-איך חלית?
"זה התחיל בכבד, משם עבר לדרכי המרה ומשם התפשט, יש גרורות וכל מיני כאלה. אני בטיפולים כימותרפיים ודברים ניסיוניים, שעושים כל מיני תופעות לוואי משונות כאלה ואחרות. לא יודעים ממה הסרטן הזה נגרם. הגילוי של המחלה היה לפני שנה וחצי ומאז עברתי ניתוח, היתה עצירה ואז חזרה של המחלה ושוב התפשטות. שנה וחצי לא משעממות, נלחמים בזה כל הזמן".

-השיר נכתב על המלחמה הזו?
"השיר נולד משיחה עם מיכל. דיברנו בטלפון. זו היתה שיחה מאוד עמוקה, כהרגלנו, על המצב ועלי, על איך אני מרגיש. ניסיתי להסביר לה משהו. אתה מתחיל לנסות באנלוגיות. אמרתי שאני מרגיש כמו גיבור בסרט שמישהו לחץ על כפתור ה'פאוז' והסרט נעצר, אבל הוא, הגיבור, ממשיך לזוז. ניתקנו את הטלפון והאנלוגיה נשארה איתי. כתבתי אותה כטסקט סיפורי וזה הפך לשיר. זה שיר על בדידות בעצם, שזו הנקודה הכי חזקה במחלה. אתה בסיטואציה שאף אחד לא יכול להבין, גם לא חולה סרטן בן 60. המצב הוא בדידות מאוד מיוחדת, וזה השיר. מבחינתי הוא שיר חזק שמתאר בדיוק את מה שאני מרגיש".

-העיבוד האינטימי מדגיש את התחושה הזו.
"כן, העיבוד שיצרתי הוא בכוונה מינימליסטי, אני בגיטרה ומיכל בשירה ויש שם קונטרבס שמנגן בו אלון כרמלי. בסדרה רואים איך אנחנו עובדים על הסקיצה לשיר ועל הקלטה ביתית שלו. הקלטה אולפנית מסודרת עשינו לאחרונה. אני מאוד שמח שהשיר יוצא לאור, זה מאוד מרגש ומאוד אמיתי".

>> ההקלטות הנדירות של יהודה פוליקר