"לא דובים"

לא דובים (צילום: סשה גבריקוב)
אלבום בכורה. לא דובים | צילום: סשה גבריקוב

ההרכב "לא דובים" שהחל את דרכו לפני ארבע שנים כטריו שמשלב בין fאנק, מטאל, גרוב ונונסנס, התרחב לחמישה חברים והשבוע מגיע לחנויות אלבום הבכורה שלהם "בעזרת הנשים". את הלהקה הקימו אבי תורג'מן ורונן ברטן וככל שהזמן חלף הקהל של ההרכב הלך וגדל בזכות השעטנז שמורכב מבס דומיננטי, סלסולי בוזוקי, טקסטים משעשעים וסולנית צבעונית, כמו בשיר "דון סיליקון".

את האלבום אותו ישיקו בשלישי הקרוב באוזןבר בתל אביב הפיק יאיא כהן אהרונוב (הדג נחש) שבזכות העיבודים שלו, השירים הפכו לסוחפים במיוחד. יאיא גם יתארח במופע השבוע והדוגמא הבולטת ביותר לשילוב הסוחף הזה הוא הסינגל ששיחררו לפני כחודש, "היו לי ימים"

 

"השליחים"

אין תמונה
כוכבים ביו טיוב. "השליחים"

"אנחנו מאמינים שכל אדם יכול להגיע לאושר. אך כדי לעשות זאת הוא צריך בתחילה להגיע למספר הבנות עם עצמו", כך נפתחת האמנה שמופיעה באתר הבית של להקת "השליחים", שהקימו להקה שנותנת רוק לפנים. רוק שהוא גם מחאתי ופוליטי, כמו שקורה ב"הדור שלי", שנפתח עם נאום של הנשיא רייגן ומדבר על דור שמחפש צדק, שלום ואמת, בעולם שבו המושגים האלה כבר נעלמו, דור שלדבריהם ישנה את העולם.

כן, ככה בדיוק, "השליחים" מרגישים שיש להם ייעוד משמעותי בחיים האלו, אותו הם מנסים להגשים דרך המוזיקה שלהם שתגרום לכולם "להינצל".

ערוץ היוטיוב שלהם כבר השיג למעלה ממאה אלף צפיות, מה שהניע אותם להשלים את הקלטות אלבום הבכורה שלהם "התחלה חדשה". החברים טוענים שהשליחות שלהם נולדה מתוך אמונה שהכוח והאומץ לשנות נמצא בידי כל אחד ואחד. לכן ככל הנראה בחרו בשיר "בן אדם חדש" כסינגל הראשון. אחרי 50 אלף צפיות ולקראת הוצאתו כסינגל רשמי בעיבוד חדש השיר נחסם ביו טיוב, אז הנה הוא כאן בגירסת הסלון האקוסטית. ב-25.12 ישיקו "השליחים" את סינגל הבכורה הרשמי במועדון קומפורט 13 בתל אביב.

 

"גריי"

גריי פרומו (צילום: נעמה אלכס לוי)
חיממו את פורטיס, שרים על איקרוס. גריי | צילום: נעמה אלכס לוי

במקביל להוצאת שיר הבכורה שלהם "איקרוס" חיממו החבר'ה בני ה-19 את רמי פורטיס במופע ההשקה שלו לאלבום החדש "החבר אני". כשאבי המוזיקה האלטרנטיבית בארץ בוחר בך כמופע החימום במופע כל כך חשוב, כנראה שבתור התחלה אתה עושה עבודה לא רעה.

מה שמחזק את התחושה הטובהבנוגע ל"גריי" הוא העובדה שיהוא ירון לקח את אלבום הבכורה של ההרכב תחת חסותו בתפקיד המפיק המוזיקלי. כשמאזינים לשירים, די קשה להאמין שעדן אטד בן ה-19 כתב בעצמו את הטקסטים המהודקים בהשראת מקורות כמו המיתולוגיה היוונית, שבעת החטאים בנצרות והתנ"ך. האלבום "איש קטן סובל" ייצא בהמשך השנה וכאמור מתוכו יצא הסינגל הראשון "איקרוס".

 

"רוצי בובה"

רוצי בובה (צילום: צחי זלניקר)
ותודה לבירה "מכבי". רוצי בובה. | צילום: צחי זלניקר

הנה להקה שקיבלה חסות ממותג מסחרי גדול כדי לקדם את אלבומה הראשון. זה טוב? זה רע? במצב של הרוק בארץ - זה עדיף מכלום. לפני כשנה רכשה להקת "רוצי בובה" את אמונם ותמיכתם של אנשי השיווק של "בירה מכבי", מותג שמנסה להתחבב על צעירים וכבר רכש בהרבה כסף הופעות של שלומי שבן ואסף אבידן והמוג'וז.

אנשי הבירה אימצו את הלהקה ובעזרתם יצאו החברים לטור ארצי של עשרות הופעות מקצה לקצה, כדי לקדם את האלבום שיצא במאי האחרון. באלבום ארבעה שירים בעברית, בהם שיתפו פעולה עם רם אוריון (נושאי המגבעת, בתריי זוזיי) ושישה באנגלית שמזכירים את להקות הגראג' מהחוף המערבי.

אחרי הסיבוב בארץ, שיתוף הפעולה בין הלהקה ל"מכבי" התרחב והמשיך לסיבוב באירופה שנמשך כעשרים יום במהלכו הופיעו 17 הופעות במדינות כמו גרמניה, אוסטריה, פולין, צ'כיה וסלובקיה, בפני למעלה מ- 1500 אנשים בסך הכל. סיבוב ההופעות האירופאי של "רוצי בובה" תועד במצלמות הוידאו של חברי הלהקה ועתיד לצאת לעולם בהמשך השנה. ככה זה נראה בפרויקט "אינדיסיטי".

וככה זה נשמע כשכל מה שהם רוצים זה לגרום לכם לרקוד.

 

קומפיוטר קאמפ

אין תמונה
אלקטרוניקה איכותית. קומפיוטר קאמפ

"קומפיוטר קאמפ" המצויינים הם טריו אינדי אלקטרוני שנחשב לאחד האיכותיים בסצנה המקומית. הלהקה קמה על טהרת האהבה למוזיקה אלקטרונית על שלל גווניה, ממחוזות השוגייז וטריפ הופ ועד טכנו וברייקס. בדרך משתרבבים אלמנטים מעולם הבריט פופ והפוסט פאנק. רשימת כלי הנגינה של הלהקה כוללת בין היתר ספמלר, מכונת תופים וסינתסייזר והכל מתבצע בלייב, מה שמביא לתוצאה מרשימה ומעניינת על הבמה.

"קומפיוטר קאמפ" הספיקו להופיע בהרבה מקומות עם החומרים המקוריים שלהם מאז שיצאו לאור, לפני כחצי שנה. בין היתר במסיבה של "ניוז" עם ניקולאס ג'אר הזכורה לטובה. במאי האחרון שיחררו את האי.פי “Tame” וזכו לחמם את הלהקה השוודית המוערכת "Little dragon". הופעתם בפסטיבל אינדינגב האחרון זכתה לביקורות משובחות מבין שלל ההרכבים, אז עדיף שלא תפספסו את הופעתם הקרובה באוזןבר בתל אביב ב-17/11. אם לא השתכנעתם מספיק קבלו את זה (ותודו שזה נראה ממש לא מכאן).

עוד שתי להקות מומלצות:

>> "The Angelcy - "Angel At High