תשדירי התעמולה (צילום: חדשות 2)
ציפ, איש הברק וחביבי. ככה נשמעות הבחירות | צילום: חדשות 2

אם בשבועות האחרונים הורדתם לכמה דקות את האוזניות של האייפוד מהאוזניים, בטח שמעתם משהו על בחירות. כן, ההליך הלא אסתטי בעליל הזה, שבו כמה אנשים שלא נתנו שקל למוזיקה ולא יבדילו לעולם בין שלומי שבת לשלומי שבן, יפנו את מקומם לאנשים אחרים, שהמקסימום שהם מכירים זה "אני ואתה נשנה את העולם" או "בלבלי אותו", ואה, כן, הם מאוד מעריכים את הביטלס.

אז אנחנו כאן כדי לנסות לחבר אתכם קצת קצת ליום החג (?) של הדמוקרטיה (??) הישראלית. מי מכם שלא צפה (ולא צפיתם) בתשדירי התעמולה של המפלגות, קבלו את רשימת הג'ינגלים של הבולטות שבהן. איך אומרים? לא נגענו.

הליכוד
בנימין ביבי נתניהו, המועמד המוביל לראשות הממשלה (כן, שוב הוא), הכין שני ג'ינגלים. עם הראשון הוא מציג את עצמו: "גברים מקצוענים יודעים מה הם רוצים / אף פעם לא טועים גברים מקצוענים". ואת השני הוא מכין למקרה של הפסד: "חביבי - הכל עובר, חביבי / אל נא תבכה חביבי / חבל על הדמעות. / חביבי - אל תצטער, חביבי, / חלום עובר - חביבי, / חבל על חלומות... חביבי - גלגל חוזר, חביבי, / ונפגשים, חביבי / בשני העולמות".

רן דנקר (תמונת AVI: עדי רם, חדשות)
אני שווה לפחות שלושה מנדטים. דנקר | תמונת AVI: עדי רם, חדשות

העבודה
לעומתו, אהוד ברק, מועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה, צוטט השבוע כמבקש "להפסיק את הברברת", סביב הנושאים הביטחוניים. גורמים בפוליטיקה ובתקשורת ייחסו את האמירה שלו לציפי לבני, המועמדת מטעם "קדימה". השיר שאיתו ברק רץ הוא כמובן: "ציפ, ציפ, ציפ, ציפ, ציפי, ציפי, לדבר אל נא תוסיפי!". ג'ינגל נוסף של ברק הוא, איך לא, "איש הברק", ששר רן דנקר בפסטיגל: "אני הוא איש הברק בא מהמרחק / אני גדול, אני חזק, נשחק את המשחק / מול ברק כוכבים ננצח אויבים".

המנון "קדימה": צעד קדימה, שניים אחורה

קדימה
ציפי לבני לא נשארת חייבת. היא הרי לא פראיירית. אין לה בעיה להגיד לברק: " היי אתה! גיבור גדול - בוא והראה שאתה יכול / זו לא חוכמה להיות חזק רק במלחמה". ולביבי הקפיטליסט המושבע היא עונה: "לא עובדת בשביל אף אחד". כך או אחרת, במפלגת "קדימה" זוכרים היטב את אריאל שרון, וערב הבחירות ואיבוד השלטון (ככל הנראה) יכולים לשיר לעצמם: "צעד קדימה, שניים אחורה, סקובידו / הוא לא הבטיח שלנצח תרקדו".

ישראל ביתנו
הטרנד החם של הבחירות, למי שלא בעניינים, הוא אביגדור "איווט" ליברמן, ומפלגת הימין שלו "ישראל ביתנו". איווט היקר כבר הציע לא פעם להעביר את ערביי ישראל לרשות הפלסטינית ולהפציץ את סכר אסואן במצרים. לבחירות הוא רץ עם השיר של שרי: "דם חם / דם חם / זה מה שכולם אומרים שיש לי". מסתבר ששרי היא הזמרת האהובה על ליברמן.כששואלים אותו מה שלומו,  הוא עונה תמיד "גן עדן"ומבטיח לבוחרים: " כן, כן, כן, כן / לעולם בעקבות השמש / לעולם בעקבות האור / השמש את יומי רושמת / וליבי ציפור".

ש"ס
מבחינת מפלגת ש"ס, הבחירות האלה הן מאבק ללא פשרות על קצבאות הילדים למגזר החרדי. ואין ג'ינגל בחירות מתאים יותר, מאשר הקלאסיקה של "הברירה הטבעית: "תביאו שניים תביאו שלושה / תביאו ארבעה ילדים / תקבלו שיכונים עם כניסה ומטבח / ושני חדרים קטנים / תביאו ארבעה תביאו חמישה / תביאו ששה ילדים / תקבלו הנאה וכבוד מקרובים / אתם אוהבים ילדים".

המנון הגמלאים: אבא בא, סבא בא

הגמלאים
מי שעוד בחרה ללכת על הקטע המשפחתי היא המפלגה שבבחירות הקודמות היתה הטרנד החם. עכשיו חורף, ונהיה להם קצת קריר. בכל זאת, מפלגת הגמלאים לא מתכוונת לוותר. יש המון שירים על סבאים, אבל הם בחרו ללכת על שלמה ניצן כפרומוטר: סבא בא, אבא בא / אריה מכפר סבא בא / בא ברוך, ברוך הבא / עם דודה, דודה רבה / סבא בא, אבא בא / גם הסבתא יבבה / אהלן ומרחבא / מי שבא ברוך הבא!".

עלה ירוק
ובכל משפחה יש גם ילד שובב. הילד השובב של הבחירות האלה היא מפלגת עלה ירוק, בכיכובו של גיל קופטש. השיר שלהם הוא "ילד ירוק" של שבק ס': כל אחד רוצה להיות גנן / ולגדל קצת דגן בגן / אני יושב לי על ענן / ומחכה שכבר תבינו / הגיע הזמן". שיר אחר שקופטש התחבר אליו הוא כמובן "אני רוצה להיות ראש הממשלה" של להקת הפאנק "קילר הלוהטת. וחוץ מזה, אפשר לשמוח על קופטש והחברים שלא יסתפקו בשירים קיימים וימציאו כמה משלהם, עדיף בהקשר של חיות.

הירוקים
לסיום, התחזית. יהיה חם. חם מאוד. את זה יגידו לכם בעיקר במפלגת "הירוקים-מימד", שבאופן מפתיע לא בחרה באריאל זילבר כפרומוטר שלה, עם שירים כמו "שמש שמש", "ריקוד האוזון" וכמובן "בחברה להגנת הטבע": רוצה להיות חבר של קבע / בחברה להגנת הטבע / לשמור על החיות / שלאט נעלמות מן העולם / רוצה להיות חבר של קבע / בחברה להגנת הטבע / להשקות את הפרחים / לשתול כמה עצים כמו כולם".