בן סנוף באריסה (צילום: תום זואילי)
"אני אוהב אתכם!". בן סנוף בהופעה ב"אריסה" | צילום: תום זואילי

הזמר החרדי בן סנוף הופיע הלילה במסיבת גייז של ליין המסיבות "אריסה" שהתקיימה במועדון הקומפורט 13 בתל אביב. סנוף, שהיה נרגש מאוד לפני העליה לבמה, התפלל בחדר האמנים לפני המפגש עם הקהל והודה שהסערה שחולל בימים האחרונים, מאז שנודע דבר ההופעה הלא שגרתית הזו, הכניסה אותו לסחרור. עם זאת, הוא היה שלם עם עצמו לחלוטין והמשיך לומר שהוא מגיע כדי ליצור איחוד בעם ישראל ולקרב לקדוש ברוך הוא גם אתה אלה שחושבים שאולי התרחקו ממנו.

השעה 2 בלילה לערך, מועדון הקומפורט 13 שבקצה שכונת פלורנטין בתל אביב מלא במאות בליינים, רובם מבני הקהילה הגאה. רוקדים לצלילי להיטי פופ מזרחיים וים תיכוניים של דודו אהרון, ליאור נרקיס, שרית חדד ושאר הכוכבים, שמנגן בקול תרועה הדיג'יי יותם פפו. עוד לפני שבן סנוף הגיע למועדון, פרצה בכניסה קטטה בין בליינים שניסו להיכנס לבין המאבטחים. אחד הבליינים שבחרו להתפרע בלילה שכולו היה באווירה חיובית, ריסס גז פלפל על פרצופו של מאבטח ונמלט מהמקום. בעלי המועדון התקשרו למאבטחים נוספים ולמשטרה.

בסביבות השעה 2 וחצי בלילה נכנס בן סנוף למעדון הקומפורט שהיה הומה בבליינים, רובם הגדול גברים, עם העדפה מינית ברורה. במשרד שהוסב לחדר אמנים, סיפר סנוף שאחד התנאים שלו לקיום המופע, כך התברר, היה מפגש של לימוד תורה עם עומר טובי, בעלי ליין המסיבות. טובי, שחשף שבא מבית מסורתי, הסכים להשתתף במפגש לימודי, כדי ליצור את החיבור עם בן סנוף. "הזמנתי אותו אלי לשבתות, ללמוד בחברותה", אומר סנוף. "אני בעצמי עד גיל מסוים למדתי תורה בעצמי, אני במשפחה שהיא מאוד בעניינים", חשף טובי, "אז גם לא באמונה שלמה, אני אבוא ללמוד איתו, לאות הערכה למאמץ הגדול שבן עשה כדי להופיע כאן הלילה".

ההופעה של בן סנוף נמשכה כעשרים דקות בלבד, אבל התחושה היתה יוצאת דופן באופן בלתי רגיל. הוא עלה לבמה מול קהל שקט יחסית, שבא לרקוד מוזיקה מזרחית, ומצא את עצמו מול זמר חרדי ששר בלדות אהבה ושירי דאנס להשם יתברך. אבל סנוף נכנס מהר לעניינים והחל להלהיב אותם. בין "מאמינים בני מאמינים" ל"שיר למעלות" הוא צעק למיקרופון: "בואו נעשה כבד למלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא!" וזכה לשריקות עידוד רמות.

בן סנוף באריסה (צילום: תום זואילי)
"לא מתעלם מהמציאות שהיא לא פשוטה. אבל האהבה חזקה מאוד". בן סנוף בהופעה ב"אריסה" | צילום: תום זואילי

בשיאו של המופע הוא זעק: "אתם עם ישראל! עם ישראל אוהב אתכם, הקדוש ברוך הוא אוהב אתכם ואני אוהב אתכם! אוהב אתכם אוהב אתכם!!".

לדבריו, כאשר עלה לבמה הרגיש סנוף כמו בכל הופעה, למרות שראה לפניו קהל שהוא לא רגיל לראות בדרך כלל בהופעות שלו. "הרגשתי חזק, הרגשתי טוב, יש לי תחושת סיפוק עצומה על מה שעשיתי", אמר כאשר ירד מהבמה, "התחושות טובות, כשירדתי מהבמה אמר לי מישהו 'בואנ'ה אחי, גרמת לי לחשוב יותר, עוררת לי את הרגש', ובשביל זה באתי. אני לא מתעלם מכלום, לא מתעלם מהמציאות שהיא לא פשוטה. אבל האהבה חזקה מאוד ואני יודע על מה אני מדבר. צריך לדבר לכולם בלי לפחד. מי ששונה ממני, אני עדיין יכול לדבר איתו והכל בסדר, התחברתי אליהם כמו לכל קהל, ואפילו יותר, ואני יכול לומר שנהניתי"

בן סנוף באריסה (צילום: אסף נבו)
"אני מרגיש סיפוק עצום". בן סנוף באריסה | צילום: אסף נבו

"הקהל היה בטירוף ואני לקח לי זמן בכלל להבין מה קורה", מעיד עומר טובי, הבעלים של ליין מסיבת ה"אריסה". "היה פה משהו הלילה מיוחד, לא רגיל, זה נכון, אבל הקהל קיבל אותו, כיבד אותו, שמח בשמחתו והוא הקפיץ אותם יותר מאמנים גדולים אחרים שהיו כאן על הבמה".

"לא משנה לי מה יגידו, אני את שלי הלילה עשיתי, כדי להביא לקירוב לבבות בעם ישראל", אומר בן סנוף. "הרגשתי שעשיתי כאן את השליחות שלי. כל אחד ואחד מהאנשים שהיו כאן הלילה הוא עם ישראל ואני אוהב את כולם, אני אוהב את כל עם ישראל, ברוך השם. כולם יודעים ברוך השם את האמת, והקדוש ברוך הוא יביא את כולם, כל אחד בדרך שלו, הוא אוהב את כולם ויגיע לכולם. נקודה".

בן סנוף מתפלל לפני ההופעה באריסה

 

בן סנוף עולה לבמה באריסה

 

בן סנוף בהופעה באריסה - אם אשכחך ירושלים

 

בן סנוף בהופעה באריסה - מאמינים בני מאמינים

 

בן סנוף בהופעה באריסה - שיר למעלות

 

בן סנוף בהופעה באריסה - חמסה, בלי עין הרע הכל טוב

 

בן סנוף באריסה: "הקדוש ברוך הוא אוהב אתכם!"