גל תורן וגיא שמי מלהקת "מרסדס בנד" מתארחים השבוע בתוכנית "פלייליסט" של ערוץ 24, שתשודר ביום חמישי בשעה 22:00. השניים מספרים על "פסטיבל הקצב" המתקרב, בו יופיעו בביתן 1 לצד להקות ואמנים נוספים, על הפעילות השוטפת בלהקה והאלבום שגנזו.

המנחה ג'ייסון דנינו הולט ניסה לברר האם הפעילות של הסולן גל תורן כשחקן וכמי שמופיע בסרטים ותוכניות טלוויזיה, מפריעה לשאר חברי הלהקה. "הסיפור עם רד בנד נגמר, אני לא משחק בכלום עכשיו", תיקן אותו תורן, והוסיף: "אני פשוט כולי שלך, גיא". "אל תהרסו לי את הילד", הוסיף גיא שמי.

מי יותר אוקוורד

על האלבום עליו הם עובדים אמר שמי: "אנחנו מקליטים, כרגע לבד בלי מפיק מוזיקלי. אנחנו ממש בהתחלות של דברים, מנסים לראות מה יהיה". "אנחנו בונים לעצמנו חדר חזרות", הוסיף תורן, "במקביל יש פרויקט שהתחלנו לעבוד עליו לפני חמש שנים, שהוא הצד האקוסטי שלנו, שאנחנו מנסים להפוך לאלבום. אנחנו מתכנסים כדי למצוא את הסאונד הכללי שלנו החדש".

כיוון שתורן דיבר לאט, המנחה ג'ייסון דנינו הולט שאל את גיא שמי אם תמיד הוא ככה, כזה 'אוקוורד'. ותורן לא נשאר חייב: "מה שאוקוורד זה לשאול אותו עלי את זה". דנינו הולט הבהיר שהוא בעדו תמיד, וברגע השיא של הראיון תורן קם וחיבק אותו.

"שמנו בצד שירי fאנקי-רוק והתחלנו לעבוד על שקטים"

בקטע אחר בשיחה שאלה המנחה אילנה ברקוביץ' על האלבום הגנוז של "מרסדס בנד", וגיא שמי ענה: "התחלנו לעבוד לא מזמן, די מזמן, על אלבום חדש, עשינו כמה שירים. תוך כדי החלטנו שאנחנו רוצים לעבוד על אלבום אחר. האלבום ההוא לא גנוז, הוא יושב בצד ומחכה. אגב, 'גנוז' מלשון גנזך, לא אומר שהוא לא ייצא אף פעם".

-איך מחליטים שעובדים על משהו ומפסיקים?
גל תורן: "רבים. מישהו מתקשר ואומר, אני לא מבין למה אתה...".
גיא שמי: "ואז כשהראשון מתקשר ואומר 'אתה צודק', השני כבר שינה את דעתו, מתהפכים. השירים שהתחלנו לעבוד עליהם הם שירים מסוג אחד, fאנקי-דיסקו-רוקנ'רול, ולא היו מספיק. אז שמנו אותם בצד והתחלנו לעבוד על שירים מסוג אחר, יותר שקטים. אבל זה לא אומר כלום. אין לנו עכשיו שום...".
גל תורן: "אמירה".

*התוכנית "פלייליסט" בהגשת אילנה ברקוביץ' וג'ייסון דנינו הולט ובעריכת אלירז יוספזון, תשודר ביום חמישי 9 בינואר בשעה 22:00.

במקביל השתחרר היום קליפ קידום חדש ל"פסטיבל הקצב" בו מככב גל תורן ממרסדס בנד לצד דמויות נוספות, בהן היחצנית רותי מרום בהופעה היסטורית.