לשלומי שבן אין רישיון נהיגה ושוב גנבו לו את האופניים, אז הוא נכנס לחנות כדי לחפש חדשים, ולוקח עליהם סיבוב. "יש מעט מאוד רגעים מאושרים במאה אחוז בחיים שלי, ורבים מהם היו בנסיעה מהירה באופניים בתל אביב בחורף, מתחיל לטפטף, מזג אויר נעים, בשדרה", אומר שבן על כלי התחבורה שלו.

אחרי שנושא האופניים יורד מהראש, ניגש שבן לדבר האמיתי - ההופעה שלו שבקרוב תפתח את פסטיבל ישראל בירושלים. לצורך כך הכין כעשר רשימות שירים שונות שיכולות לשמש את השלד להופעה. גם בגזרת הביגוד הוא מתכונן, עם כמה חליפות בגדים שמהוות את הבנק הבסיסי ממנו יבחר מה ללבוש. "כהים למצב רוח יותר סולדי", מדגים שסן, "ויש חליפה ורודה קיצונית וכמעט לבשתי ולמזלי לא".

שבן, עם התדמית של היוצר המושחז עם הפסנתר, צפוי לארח בשתי הופעותיו בפסטיבל ישראל בעוד כשבועיים שורת אורחים מרתקים - ברי סחרוף, אסף אבידן, להקת "הקולקטיב" ונינט טייב. "אני הרבה לבד על הבמה ופה הרעיון הוא להתחבר עם מוזיקאים אחרים, לבטל הרגלים ישנים ולמצוא אהבות חדשות".

"עם 'הקולקטיב' זו פעם ראשונה שאני מתחכך בנוער"

לקראת המופע הוא קופץ לירושלים, להאנגר בו יופיע, בו התארחה עד לא מזמן תערוכת "עיר הקרח". "כאן תהיה הבמה, ופה הקהל, ואז מתחילה הטריבונה", הוא מראה במקום. יוסי טל-גן, מנכ"ל פסטיבל ישראל, מסביר את הבחירה בשבן: "אנחנו מביאים יוצר צעיר וחשוב עם הפנים קדימה, כי הפסטיבל ננעל עם כוורת, אז אנחנו פורסים את ההיסטוריה של המוזיקה". "אהבתי", מחייך שבן כשהוא מוזכר בנשימה אחת עם להקת "כוורת" המיתולוגית שמתאחדת בפסטיבל לראשונה מזה 15 שנה.

בימים אלה מתכונן שלומי שבן להופעה עם חברי להקת "הקולקטיב", שמצליחים בחו"ל יותר מאשר בישראל. "הסתכלתי עליהם הרבה מהצד וידעתי שלא יהיה להם זמן, אז לא היה לי נעים לשאול, כי לא רציתי לשמוע 'לא'. אז הסתובבתי לישם, עד שהמנהלת שלהם שאלה אם אני רוצה להגיד משהו", אומר שבן, ומציין בחזרה שהם מעולים. על פער הגילאים הקיים בינו לבין חברי "הקולקטיב" מתלוצץ שבן: "תמיד התחברתי למוזיקאים מבוגרים ממני או בני גילי, עם 'הקולקטיב' זו פעם ראשונה שאני מתחכך בנוער, הם בסדר עם הסמסים שלהם והטאבלטים שלהם".

לפני 20 שנה, כשחברי "הקולקטיב" עוד הלכו לגן, שבן כבר הופיע עם התזמורת הפילהרמונית של זובין מהטה, אבל החליט לנטוש את העולם הקלאסי. "במוזיקה הקלאסית כשאתה לוחץ על קליד לא נכון בפסנתר יש שקט מתוח באולם כי הם מקשיבים לכל ניואנס. אני לא עמדתי בזה, בעוד שבמה שאני עושה עכשיו לטעות יש מקום יצירתי.

"בואו אני אקח אתכם לחרבן בבית של רונה קינן"

בכל הופעה יש לשבן בכיס ספר תהילים קטן "שכבר אין לו עטיפה, הוא קצת קרוע, כבר עבר כביסות, לכן זה ספר תהילים קצת רגיש", הוא מראה אומר ומראה אותו. בנוסף לתהילים יש לשבן עוד כמה הרגלים קבועים לפני העליה לבמה: כוסית וודקה בדיוק חצי שעה לפני תחילת ההופעה וכניסה ברגל ימין. ממנהגים אחרים הוא נפטר עם הזמן. "היתה לי תקופה בחיים שבה הייתי עבד של כל מיני טקסים שלא אגיד אותם מפאת הבושה", הוא מתוודה. "חלק מהם אני מנסה להוריד עם הזמן, ואני לא רוצה לשמוע על אמונות של אחרים כי אז זה ישר נדבק".

מאז נישואיו לדוגמנית יובל שרף הפך שבן לכוכב במדורי הרכילות והאופנה. "אני עדיין יורד למטה עם הכלב ולובש טרנינג, אבל כשאני יוצא לאירועים אני מתלבש כמו שממילא הייתי עושה - פראק, כובע, צעיף קטן, מחרוזת אוריינטלית, לא צריך לעשות מזה עניין", הוא אומר בהומור אופייני, וממשיך ב"בואו אני אקח אתכם לחרבן בבית של רונה קינן. באמת, אני אוהב לעשות קקי רק אצל רונה קינן".

בבית של רחל הוכמן, המורה לפיתוח קול, מדגים שבן תרגילים ואומר שירד "מפעם בשבוע לפעם בשבועיים - סקעת מגיע פעם בשנתיים והיא משלמת לו". כבר עשר שנים הוא לומד אצלה, ולדבריו היא הפכה אותו "מזמר רע לזמר בינוני. אם לא הייתי כותב שירים לא הייתי מטריד אנשים עם הקול שלי. בגלל שאני כותב אותם אז אני כבר מבצע אותם, אף אחד אחר לא רוצה לבצע אותם". "בדיסק הבא תגלה שאתה זמר", אומרת הוכמן, ושבן עונה: "זה נשמע כמו עתידות מבזוקה".

בקיץ הקרוב יקליט שלומי שבן אלבום חדש - התרגשות עבור מישהו שידוע כאחד שלוקח לו זמן של שנים בין אלבום לאלבום.