הראל סקעת פרומו (צילום: אלעד וייסמן)
המורד. הראל סקעת | צילום: אלעד וייסמן

להראל סקעת יצאה בשנות הכוכבות שלו תדמית של "ילד טוב ניצנים" עם בייבי פייס ושירי פופ ואהבה מתוקים. אלא שבשנים האחרונות חזר והוכיח סקעת שהוא עשוי מחומרים אחרים, חומרים של מורד. זה התחיל עם ההחלפה של חברת התקליטים, המשיך בהתגרות במוציאים המקצועיים מהארון בעצרת לזכר קורבנות הבר-נוער, המשיך ביציאה מהארון שלא קידמה שום מוצר (בניגוד לנהוג) וכעת מגיע מרד הנעורים המאוחר של סקעת גם למוזיקה.

"תהיה לי אהבה", השיר החדש שהוא מוציא היום, עם מילים שכתב (יחד עם נעם חורב) ועם לחן של יהל דורון וגיא מנטש (צמד הרוק "Revelday") ועיבוד של רן שם טוב, הרוקר הגרובי מלהקת "איזבו", הוא בדיוק הפוך מהראל סקעת של "ואת" ואפילו "עוד יאיר עלי".

מדובר בשיר קצבי, גרובי, רוקיסטי, שמתחיל עם קריאות "אה אה אה" שמזכירות יותר מהכל את ה"אה אה אה" של אפרת גוש. סקעת שר פה בקול חושני על אהבה שעוד תבוא, כשברקע ליווי וקצב "איזבואים" כשרים כמעט למהדרין. לא בטוח איך המעריצים של סקעת יאכלו את השיר הזה, אבל מצד שני מדובר בשדרוג אמנותי.

"גם כשזה נראה כאילו עשו לי עוול אני מודע להכל והולך בדרך שלי"

בראיון מיוחד ל-mako אומר סקעת בתגובה: "היתה לי תדמית של ילד תמים ומתוק. אולי אני תמים ואני לא אדם רע, אבל אני לא שם על אף אחד ועושה מה שאני רוצה. גם כשזה נראה כאילו עשו לי עוול אני מודע להכל והולך בדרך שלי בצורה המושלמת ביותר. אני חי בשלום עם עצמי, גם אם זה לא נראה אני חי עם החיים שלי וכולם כולים אתה יודע מה. במוזיקה החופש זה מה שהכי חשוב לי, וכל השאר יכולים... אתה יודע...אבל אני לא מורד. אני משיג את מה שאני חולם, אני לא מורד באף אחד".

תרנגולים, הראל סקעת (צילום: שי פרג)
"היתה לי תדמית של ילד תמים ומתוק... אבל אני לא שם על אף אחד". הראל סקעת | צילום: שי פרג

-השיר הזה הוא לא מרד?
""השיר הזה הוא בשבילי התחלה חדשה וזה מרגיש ממש מעולה. כל דבר שאני עושה אני מתחיל כאילו מאפס. זה שהופעתי מאות פעמים ואני סוגר אמפי שוני זה כאילו לא קיים. אני מתחיל כל דבר מאפס מבחינתי. לגבי הדיסק החדש - האלבום השלם עוד לא מוכן ואנחנו עדיין עובדים על כל מיני שירים במקביל. כשיהיה מוכן נוציא אותו, כנראה בחגים הקרובים, כך אני מניח ומקווה".

"רן שם טוב הורס את הבריאות, מוכשר כמו שד"

אין תמונה
רן שם טוב עם איזבו (במרכז)

-איך התחברת דווקא לרן שם טוב?
"אני מכיר את העבודה שלו מאיזבו והייתי בהופעה של אשתו. כשנרקמו אצלי בשנה וחצי האחרונות המחשבה והווייב על האלבום בא הרעיון שהוא יפיק אותו, זה קפץ פתאום והיה נורא נכון. כביכול זה החיבור הכי לא קשור, אבל לנו הוא מרגיש כאילו הוא תמיד היה שם, שזה מדהים".

-איזה דברים חדשים גילית? מה רן הביא איתו?
"הוא הורס את הבריאות, מוכשר כמו שד. התחברנו וזה נורא נורא כיף לעבוד יחד. גיליתי דרכו את הפשטות. פעם הייתי מקליט ב-15 טייקים, היום ארבעה טייקים וגומרים. יש משהו בפשטות שהוא נורא טבעי ונורא אמיתי. ישבנו באמצע חדר מאוד גדול, עם הציוד, בלי אקוסטיקה, כשיש משאיות מבחוץ והרגיש ונשמע פגז".

"אסור לשחזר, צריך ליצור מחדש"

-שומעים ב"תהיה לי אהבה" את הליווי והקצב מאיזבו.
"לי החיבור הרגיש אחרי שניה מאוד טבעי. כי גם אני ובכלל זמרים נמדדים בהופעות. עשיתי מאות הופעות בשנים האחרונות מאז שהאלבום השני שלי, 'דמויות', יצא. והראל של השיר הזה זה הראל של המופע 'דמויות', יצאתי שם אחרת. הגעתי לאולפן ובנינו יחד הכל. זה היה לי הכי טבעי בעולם. חיפשתי את הגיוון והשינוי, כי ללכת בדרך הישר ובמקום הבטוח זה הכי לא מעניין. אני אוהב לאתגר את עצמי, ללכת לכיוונים שונים ולחפש. ואם לא הייתי מוצא לא הייתי עושה את זה".

הראל סקעת הופעה 2 (צילום: שוקה כהן)
"הראל של המופע 'דמויות' זה אותו הראל של השיר הזה". סקעת | צילום: שוקה כהן

-היו כאלה שציפו ממך לשחזר את הצלחת האלבום הראשון
"אסור לשחזר, צריך ליצור מחדש. אנ מאושר שהשיר נשמע מפתיע, כי אם אתה לא מופתע לא תתרגש מזה שוב. 'ואת' יש אחד ו'כל הציפורים' ו'עוד יאיר עלי' יש ולהביא את אותו דבר, שירים שיהיו ה"אחים הקטנים" שלהם זה לא מעניין. ואם זה לא מעניין אותי זה לא יעניין את הקהל שלי. צריך למצוא סאונד חדש, מקומות חדשים ולהיות הכי אתה ברבדיך וגווניך השונים".

"חשבתי על עצמי כשכתבתי את 'תהיה לי אהבה'"

-בשיר הזה אתה גם יוצר, כתבת את הטקסט
"חשבתי על עצמי כשכתבתי אותו. אני תמיד יוצר אבל לא תמיד מכניס את השירים שיצרתי לאלבום כי זה עניין של אם בא לי או לא. הטקסט הזה היה אצלי המון זמן ונכתב מחדש לפני ההקלטות. יצאה לי איזה השראה כזו פתאום, נחת עלי משהו, יצאו לי בתים, הפזמון של נעם חורב ויצא שיר".

-ממה אתה מושפע כרגע?
"אני שומע כל מיני דברים. עושה לי אוספים באיי טיונז ואפילו לא מעניין אותי מי שר. אני מבקש אוספים של דברים מעניינים, שלא משנה לי מי עשה ולוקח זמן עד שאני מגלה מי עשה. אני אוהב מוזיקה, לא מותגים ולא זמרים. אני מעודכן במה שקורה ויש משהו ברן שם טוב, יצרנו יחד הרבה דברים שבנינו, יחד".

-כבר שמעת את ההשוואה ל"אה אה אה" של אפרת גוש?
"לא. ה'אה אה אה' זה היה רעיון שלי. אין שום קשר לאפרת גוש. ממש לא קשור לאפרת גוש. זה יצא לי כשעבדנו על הגרוב של השיר. בהתחלה זה היה 'או או או' ויצא לי 'אה אה אה' שיותר יתאים כזה.

-בוא נדבר רגע על חוסר ההצלחה שלך אחרי האירוויזיון.
"אני בן אדם של עשייה. עושה כל הזמן המון דברים. אני בדרך שלי, עושה דרך. עזוב אותי מהצלחה, בא לי לדבר על הסינגל. יש לי מה להגיד, אבל אני לא רוצה להגיד, בא לי לדבר על הסינגל".

אין תמונה
"יש לי מה להגיד, אבל אני לא רוצה להגיד". הראל סקעת באירוויזיון

-אוקיי, אתה מרגיש שאנשים יכולים להתחבר לטקסט הזה?
"כן, יש בו משהו נגיש וזמין, שזה די מאפיין את רוב הטקסטים שלהם אנשים מתחברים - פשוטים, בגובה העיניים. אם אני כתבתי אותו זה לא יוסיף או יגרע. אחרי הופעות אני מדבר עם מעריצים על שירים שהם חושבים שאני כתבתי אותם, וזה לא אני כתבתי. או ההפך - חושבים שאחרים כתבו והמלים הן שלי. התוצאה היא שהם מתרגשים משירים שכתבתי ואני מתבאס, כי אני לא מרגיש ככה. אומרים 'הכי התחברנו לאלף, בית, גימל' ואני כתבתי את זה ואני לא מבין - באמת יש כזה הבדל? כל טקסט שאני שר הוא בטעם שלי, אחרת לא הייתי שר אותו".

"גם מה שאחרים כתבו, אני מרגיש שנכתב בטיפות של הדם שלי"

-למה מבאס שמתחברים דווקא לשירים שלך?
"כי אני לא מרגיש יותר מחובר אליהם. כשאני שר כל שיר שבאלבום, גם מה שאחרים כתבו, אני מרגיש שהוא נכתב בטיפות של הדם שלי. אני תמיד אמור לבחון את הגבולות של אם הלב עובד. אני מסתכל קדימה, אחורה ולצדדים ואם הלב עובד - לא משנה מה קורה מסביב".

-מי היום הקהל שלך לדעתך?
"ממה שאני רואה יש חצי מתחילת הדרך והמון קהל חדש, שזה דבר שמאוד משמח אותי. אנשים שאספתי אחד אחד בדרך מכל הארץ".

-מתי תהיה עוד פעם זמר השנה?
אני מקווה שעוד מעט. אני באולפן שלי עכשיו וזמר השנה זה רק פסל. זה רק פסל, והקהל שמגיע להופעות שלי וחמסה שהן מלאות חודשים לפני - זה ההישג".

-אתה חוזר בקרוב לאמפי שוני, רן שם טוב יופיע איתך?
"להופעה אחרונה לסיבוב של 'דמויות' . אשיר שם את השיר החדש ואני מניח שעוד שירים מהאלבום הבא. בינתיים רן שם טוב הוא לא איתי על הבמה, הוא איתי בנשמה".

הראל סקעת צילומי קליפ 1 (צילום: קוקו)
"זה תמיד קריטי בחיים ובעניין הזה אני יכול להרגיע". הראל סקעת | צילום: קוקו

-אולי החיבור ביניכם דומה לחיבור של נינט ורוקפור.
"אני לא יודע. אנחנו הבנו שיש בינינו קליק מוזיקלי ואישי מטורף. אני לא השתניתי בגללו והוא לא בגללי, זה לא שינוי של מטמפורוזה, לי זה מרגיש נורא טבעי".

-עד כמה אהבה כרגע קריטית בחיים שלך?
"זה תמיד קריטי בחיים ובעניין הזה אני יכול להרגיע - הכל בסדר".

-מה תשיר בחתונה של שירי מיימון?
"אני אשיר? לא ידעתי".

>> אושרי כהן הוציא שיר בכורה