רפי גינת מבכירי אנשי התקשורת בישראל, החל את דרכו כזמר צעיר עם קול בס בלהקת "כרמון" וברביעיית "הברושים", שהוציאה תקליטון בן ארבעה שירים, ממנו בלט השיר "וגשם יורד". עם השנים ביצע גינת כמה קלאסיקות של בלוז, ג'אז ורית'ם נ' בלוז בתוכניות אירוח בטלוויזיה, אך רק בינואר 2004 הגשים את חלומו והוציא אלבום סולו ראשון בשם "בחירות אישיות", עם גרסאות כיסוי לשירים כמו "סינר מאן", "שיר הקטר", "12 טון" ועוד. את כל ההכנסות מהאלבום, אותו מימן בעצמו, תרם גינת אז לארגון "וראייטי".

ואילו השנה הגשים גינת חלום גדול אף יותר. בחודש ינואר האחרון הזמין לארץ גינת על חשבונו נגנים בכירים מלהקת הרית'ם נ' בלוז האגדית "דם, יזע ודמעות" ("Blood, Sweat and Tears"), לצורך הקלטת אלבום שני. חברי הלהקה בילו עם גינת שבוע בישראל, באולפן, בטיולים ובמסעדות, ותרמו לאלבום ממיטב כשרונם. בנוסף לגרסאות כיסוי כמו "יחזקאל" של "החלונות הגבוהים", "איש אילם גבוה ודק", "מקי סכיאנאי (באנגלית)", "שלח את עמי (באנגלית", ו"Dance me to the end of love" של לאונרד כהן, כולל האלבום החדש של גינת גם שיר מקורי אחד בשם "מדינה בפינה", אותו יצר המוזיקאי והזמר אלרן דקל.

להשקת האלבום הגיעו כמה מראשי המדינה כמו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ וכן קולגות מעולם התקשורת, כמו חיים יבין וגדעון רייכר. אבל הלי קשר לאורחים ורק מעצם המעמד הודה גינת: "זה הרבה יותר מלחיץ ומרגש מכל תוכנית טלוויזיה שאי פעם עשיתי".