ראם בשארי (צילום: אילן בשור)
"קשה מאוד לחיות בישראל, בעיקר כלכלית, איך שההנהגה מנהלת את המדינה". ראם בשארי | צילום: אילן בשור

ראם בשארי, בן 42, גדל בשיכון המזרח בראשון לציון, שר מגיל צעיר, הופיע בלהקות נוער, במועדונים בראשון לציון ויפו ובלהקת "אורות השכונה" שהגיעה עד לחו"ל. בשנת 1991 אף היה זמר הליווי של שלומי שבת והופיע בקדם אירוויזיון בשיר "מכאן". כיום מתגורר בשארי בדנבר, קולורדו, ארצות הברית, איש עסקים בתחום הנדל"ן וראיית החשבון. בנוסף בשארי הוא גם זמר ויוצר, שכתב והלחין שירים לשימי תבורי ואביבה אבידן. לאחרונה שיתף פעולה עם דודו אהרון בשיר "הנה היא נכנסת", שנכלל באלבומו האחרון של אהרון "גיבור", יצא כסינגל וזכה למיליון צפיות ביו-טוב.

אחרי שיצר עבור אחרים, השלים בשארי לאחרונה את הקלטות אלבום הסולו הראשון שלו, בעברית, שהוקלט כאן בישראל. הסגנון שמאפיין אותו הוא רוק אקוסטי. השיר הראשון מהאלבום "סיפור מהתחלה", שואל שאלות על החיים בישראל (ובעולם בכלל) ומעביר ביקורת על המתרחש כאן. דווקא ממקום מושבו באמריקה, יש לבשארי זווית הסתכלות משלו על המצב בישראל.

-ראם בשארי, ברכות על שיר הבכורה, כישרון לכתיבה יש לך.
"בתקופה הזו כישרון זה לא רק מה שקובע. אני בשלב של החיים שרציתי להגשים חלום, עליו לא ויתרתי. החיים לקחו אותי למקומות אחרים. לפני שנתיים החלטתי שאני מתחיל להוציא דברים. אני לא מחפש הצלחה עסקית במוזיקה, אבל אני רוצה להוציא חומר טוב ויש לי עוד המון דברים. לקחתי את מיטב הנגנים בשוק - אשר פדי, פיטר רוט, עדי רנרט, עמית יצחק, נכנסתי לאולפן של ליאור טבת עם טל פורר כמעבד והקלטנו הכל במרתון, הכל חי, אין תכנותים ומחשבים. ככה הקלטתי אלבום מלא, ויש לי אלבום שלם עם עשרה שירים".

-השיר "סיפור מהתחלה" הוא על המדינה.
"כן הוא מדבר על המדינה, ישראל, על הקושי לחיות פה. יש לי עוד כמה שירים כאלה. כולנו מנסים לשרוד פה וזה קשה. השיר הבא נקרא 'מכתב לאמא' שהיא כותבת לבן שלה שחי בחו"ל, וגם לו יש קליפ. אני רוצה להתחיל עם שיר קליל יותר ואז להיכנס לדברים יותר עמוקים".

-התחלת כזמר ועברת לעסקים.
"התחלתי כזמר, ליוויתי את שלומי שבת בתחילת הקריירה, הייתי גם בהופעות החו"ל בקהילות יהודיות עם הרכב. שם הכרתי את אשתי. אחרי הצבא עברתי לשם ולמדתי. אני גר בדנבר, קולורדו, השירים נכתבו שם ובארץ גם. הוצאתי תואר בראיית חשבון. לפני עשר שנים ניסית לעניין אנשים וחברות תקליטים בשירים שלי והיה לי קשה, לא יצא. הגעתי למסקנה שצריך לעשות הכל לבד ומכספך. חזרתי לארצות הברית, התפתחתי בעבודה, כיום אני מנהל נכסים של משפחות אמידות ועושה עסקי נדל"ן. אז עכשיו יש לי אפשרות, אני בא לפה פעמיים-שלוש בשנה, מקליט ונהנה, מגשים את החלום".

"מגעיל אותי היחס לבחורות בקליפים של הז'אנר המזרחי"

-חשוב לך להצליח בישראל.
"רק בישראל, זה מה שמעניין אותי. יש לי המון חומר להוציא. אני רוצה לעשות את זה ממש בכיף. לא להיות עבד של איטמים וגימיקים. אם זה יתפוס ואוכל להופיע פעמיים-שלוש בשנה, ואז אולי בתקווה גם לחזור לפה ולהשתקע פה".

-אתה בא ממשפחה מוכשרת.
"משפחה מאוד מוכשרת. רק בגלל שאתה תימני כבר יש כישרון למוזיקה. אייל גולן הוא בן-דוד שני שלי והוא מאוד הצליח. אנחנו קרובים מהילדות, גדלנו ביחד. כיום אנחנו לא בקשר עמוק. אחותי, נורית אורגד, בעלת סוכנות הדוגמניות 'דה ז'ה וו' היא הסוכנת של רוסלנה רודינה וככה הכרנו. אייל הצליח בענק, אבל אני ממש בז'אנר אחר ממנו. אני אשמח להשמיע לו את האלבום, אבל רק שלא יגידו שאני מוציא שירים בגללו. אני רוצה שיקשיבו לשירים כי החומר מגניב".

-לקחת את רוסלנה לקליפ.
"רציתי קליפ, ואני לא אוהב איך שמשתמשים בנשים בארץ, זה מגעיל. בשנים האחרונות בקליפים של הז'אנר המזרחי, הבחורות שוטפות מכונית או בבריכה עם החזה. זה פשוט מגעיל אותי. אז עם רוסלנה רציתי ללכת הפוך ממה שהולך היום, שזה ביזיון לדעתי. גם בחו"ל כבר מציגים נשים באופן שונה. אז הלכתי הפוך. אמרתי - ניקח בחורה שמצליחה ונחשבת לסמל-סקס ואצניע אותה ואעשה אותה מכובדת, כדי לצאת בהצהרה שנעיף את הזמרים ההם, נכבד את האנשים שישנם ואת השיר עצמו. גם אני לא מופיע ברוב הקליפ, כי רציתי להחביא את הזמר, לכן אני מופיע רק בסוף, לשניה".

ראם בשארי (צילום: אילן בשור)
"חברות התקליטים לא רצו אותי, הבנתי שאפשר לעשות את זה רק בהשקעה פרטית". ראם בשארי | צילום: אילן בשור

-המוזיקה זה תחביב עבורך?
"לא, לא רק תחביב, אני רוצה לקחת את זה לשלב הבא. יש לי מה להציע, אבל לפני שאני מופיע אני צריך לבנות רפרטואר של שירים טובים ומוזיקה טובה. חסרות לי הופעות טובות בארץ. השוק המזרחי טרף הרבה קלפים. השיקולים שלי הם לא מסחריים. אני רוצה לעשות מוזיקה שאני אוהב, שבה אני מבטא את עצמי, בלי כל הגימיקים".

-אתה לא חוש מתגובות על "היורד שמטיף על החיים בארץ"?
"כמעט בכל משפחה בארץ יש אחד או שניים שהיגרו החוצה. זה מחיר שהמון משפחות משלמות. אבל אנשים יוצאים לא בגלל שהם לא אוהבים את המדינה. אני שירתי בצבא ותורם בעוד דרכים. אלא שאי אפשר להתעלם מזה שמאוד קשה פה. יש בעיה עם הצורה שההנהגה בארץ מנהלת את המדינה, בעיקר מבחינה כלכלית. שנים מדברים על שלום ואני כותב 'כמה שלום נדבר', אבל קודם צריך לפתור דברים אחרים. המחאה החברתית נגעה להרבה אנשים. בלתי אפשרי לקנות פה בית ולגור פה. לא הגיוני שאנשים נהיים עבדים של דירת שני חדרים כל החיים, זה מטורף. יש פה קושי אדיר. יש המון שעזבו ורוצים לחזור, פשוט קשה להם מאוד, או שהיתה להם הזדמנות לדברים אחרים. עם זאת, אני מבין את אלה שיגידו 'הוא בחו"ל אז מי הוא''. אני מבין את זה ואתמודד עם זה".

רוסלנה: "אני מרגישה בבית של אייל כמו בבית שלי"

בקליפ, שביים רובי מוסקוביץ', מככבת הדוגמנית רוסלנה רודינה, שבימים אלה עושה את צעדיה הראשונים גם בתחום המשחק. הקשר בין בשארי לרודינה נוצר דרך אחותו של הזמר, שהיא המנהלת האישית של הדוגמנית. בנוסף, בשארי הוא בן דודו של אייל גולן, האקס של רודינה. בראיון מיוחד ל-mako על הסט מתארת רוסלנה את הצילומים כחווייה מהנה מאוד, ומביעה תקווה שהיא תפתח לה פתח להמשך, כדי להתפתח בקריירה ולעבור משלב הדוגמנות לשלב המשחק מול מצלמה.

"ממש אין לי בעיה להצטלם לקליפ של בן דוד של אייל", אומרת רוסלנה. "אני בקשר ממש טוב איתם, הם כמו משפחה וזה הכי נוח לי בעולם. לא רק מהצד של הזמר, אלא גם מצד המשפחה של אייל, אני מרגישה שם כמו בבית".

>> אתניקס בשיר חדש לפני קיסריה: "מותק"