נתן גושן (צילום: אבי נישניבר)
"היא היתה חברה קרובה שלי, מישהי שמאוד אהבתי. זה כואב ועצוב". נתן גושן | צילום: אבי נישניבר

לפעמים קשה להיות נתן גושן, גם אם אתה אחד האמנים הצעירים הכי מצליחים בישראל, שמחזיק בתארים כמו "מלחין השנה של אקו"ם", "פריצת השנה", "שיר השנה", "השיר המושמע של השנה" ואף "אלבום זהב".

בימים אלה מתאושש גושן מאבל אישי, דרך החום שהוא מקבל מהקהל בהופעות. "מתה לי מישהי קרובה, ידידה שלי, מהמחלה", הוא אומר ומתכוון לסרטן. "זה כואב ועצוב ואני לא רוצה לדבר על זה יותר מדי, כי זה פרטי. היא היתה חברה קרובה שלי, מישהי שמאוד אהבתי. הכרנו זמן קצר, התחברנו ממש סביב נושא המוזיקה. היא אהבה את המוזיקה שלי ונפגשנו דרך זה, והתחברנו ממש. היא היתה ידידה טובה שלי שהכרתי וזה באמת כואב מאוד בעומק".

-ואיך אתה יוצא מזה?
אנחנו מופיעים כל זמן, שזה מדהים ומסיח את הראש מדברים אחרים. אני משמיע לקהל דברים חדשים ומקבל תגובות. אני והקהל שלי בהופעות זה אחד. יש לי קשר טוב עם קהל שאני מרגיש שהוא שלי, יש אותם אנשים שמגיעים והקשר איתם עמוק".

-מי זה הקהל הזה?
הכל מהכל, אין קטגוריות, אותו אחד אותם אנשים".

אסתר רדא הופעה (צילום: אולג חמלניץ)
"נהיה חיבור מגניב. אני אוהב את מה שהיא עושה". אסתר רדא | צילום: אולג חמלניץ

בסיבוב הנוכחי של גושן יש שדרוג. בחלק הראשון של הסיבוב אירח על הבמה את עברי לידר שהפיק אותו מוזיקלית, ואף זכה להתארח בהופעתו החגיגית של לידר בהיכל התרבות בתל אביב, עם הדואט המצליח "הייתי כאן". כעת גושן פונה לארח דווקא זמרות, ועוד שתיים מובחרות במיוחד. אסתר רדא הקסומה תתארח בהופעה שלו ב"זאפה הרצליה" (18.3), וביום שלמחרת (19.3) יעלה גושן על אותה הבמה, כשהפעם לצידו מארינה מקסימיליאן האדירה.

"עם מארינה היתה לי הופעה אחת, כבר זכיתי", אומר גושן. "שרנו יחד את 'Tango' ואת 'מה אם נתנשק' שלי, יש לנו כבר קונספט יחסית מאורגן. עם אסתר נפגשתי בהופעות שלי ושלה ונהיה חיבור מגניב. אני אוהב את מה שהיא עושה. שאלתי אם היא רוצה להתארח, היא רצתה וזה עכשיו בשלב העשייה. אסתר ומארינה, כל אחת מהן מרתקת בדרכה וזה מה שמגניב באירוחים האלה, כל אחת מיוחדת בטירוף, ולכן אני כבר ממש מחכה לזה".

-בין זמר לזמרת מיד נוצר מתח על הבמה.
"תמיד כשגבר ואישה יחד יחפשו לראות אולי קורה ביניהם משהו. מי שרוצה וצריך ויודע, יידע לקחת את זה למקומות אחרים".

-וכשהקהל רואה אותך שר עם מארינה את "מה אם נתנשק" מה עובר לו בראש?
"(צוחק) עזוב, היא בחורה מדהימה. חוץ מזה שהיא תפוסה עם הגבר הכי מהמם בעולם, בן אדם מתוק, איש חמוד ממש. מבחינה אמנותית מארינה אוהבת לקחת סיכונים, היא חייבת שיהיה לה מעניין והיא תאהב לשיר כל דבר שאצל אחרים נחשב אולי לקצת מטורף ושונה ומיוחד. היא אוהבת מכל הבא ליד וזה כיף".

מארינה מקסימיליאן וגיא מנטש (צילום: פזית בר,  יחסי ציבור )
"היא תפוסה עם בן אדם מתוק ממש". מארינה מקסימיליאן וגיא מנטש | צילום: פזית בר, יחסי ציבור

-סוף שבוע במלון, את מי אתה לוקח איתך, אסתר או מארינה?
"אתה יודע מה? היתה לי לאחרונה תקופה עמוסה רגשית ונפשית, ככה שהייתי נוסע לבד לסוף שבוע כדי לנוח ולהירגע".

-ואיך היית בולם מעריצות שמתחילות איתך?
"אני לא מסכים עם ניסוח השאלה שלך. אין אצלי כזה דבר, אין דיסטנס איתי. כל אחד יכול לשלוח לי הודעה בפייסבוק או להגיד לי מה הוא חושב עלי ישר בפנים. אין לי עניינים של אי נוחות עם אנשים או חוסר סבלנות אני בטוב עם כולם. התחילו איתי מעריצות, ואין לי מה להגיד על זה. לכל אדם יש סיטואציות בחיים שהוא רוצה לשמור עליהן באופן פרטי ולהתמודד איתן לבד".

-אתה מרגיש שיותר מעריכים אותך היום? שזה כבר לא רק החתיך עם הכובע?
"אני חושב שכל אחד ששם את עצמו על במה כלשהי נותן אישור לאנשים להגיד מה חושבים עליו. אם יש לו אמירה הוא רוצה שיתייחסו אליו ברצינות. לי יש אמירה ואם יש אחד מאלף שמבין אותה - זה בשבילי הכל. מי שמתעסק בעטיפה אז שיתעסק, אני לא אחראי לזה".

-יש מבקרים ועיתונאים שזורקים עליך הערות מעליבות ויורדים עליך.
"שלמה ארצי שר 'כלבים נובחים - שינבחו'. מעבירים עלי ביקורת כל הזמן. יש כאלה שמתייחסים למה שכותבים עליהם ויש כאלה שלא.אני מתייחס לזה כמו לרכילות".

עברי לידר, נתן גושן, היכל התרבות (צילום: יובל אראל - לא לשימוש)
"הרווחתי חבר, שזה יותר חשוב מהכל". עם עברי לידר | צילום: יובל אראל - לא לשימוש

-מה הדבר הכי נורא שאמרו או כתבו עליך?
"אני לא יודע להגיד".

-מה המחמאה הכי גדולה שקיבלת?
"זה אותו דבר בשבילי".

-יפה לך.
"למדתי לחיות בשלום עם הכל, להסתגל. קורים דברים משמעותיים בחיים שלי ושל קרובים אלי והם יפים ומרגשים. אתה שואל אותי מה כתבו עלי? זה לא מעניין אותי. מי שרואה הופעה שלי מבדיל בין עיקר לטפל ומבדיל גם כשהוא קורא כתבות. ומי שלא, ימצא הנאה גם בזה".

-אתה כבר באלבום השלישי?
"כן, אני בניצנים של אלבום שלישי עכשיו. עושים עבודה רגועה בקצב שלנו. אני כרגיל עם המנהלת שלי מירה שפיגל מ'טדי' והיחצנית מיטל אהרוני. עוד לא החלטנו מי יפיק מוזיקלית".

-אילו שירים כתבת?
"כתבתי בשנה האחרונה הרבה. אני כותב באופן יומיומי. אני כל היום כותב, וכשיש לי זמן אני משחק בפלייסטיישן עם חברים. המשפחה והחברים זה משהו שצריך ללכת איתך כל הדרך".

-יש לך חברה עכשיו?
"אני בהתחלה של משהו שאני לא רוצה להרחיב עליו בכלל".

-אני לא מעודכן. יצאת עם מלכת יופי, לא?
"עזוב מה זה משנה. היא אישה נהדרת. היא לא היתה מלכת יופי בבית".

נתן גושן מדבר על לירן כוהנר (תמונת AVI: mako)
"לא מעניין אותי מה כותבים עלי. יש לי קשר טוב עם קהל שאני מרגיש שהוא שלי" | תמונת AVI: mako

-אה.
"הכל בסדר, אני מרגיש באמת טוב. אני כל הזמן עובד, יש סביבה של עשייה טובה וזה הדבר הכי חשוב, זו ההצלחה עבורי, לראות שאני כל הזמן עושה".

-יש סיכוי שבאלבום השלישי תצא קצת החוצה ממה שעובר עליך אישית?
"כן, אני כותב בשנה האחרונה הרבה על הסביבה, על מה שראיתי בשלוש שנים האחרונות במסע הזה, המון דברים שלמדתי בדרך, שהיתה עמוסה בהמון דברים יפים ופחות".

-מה פחות?
"מה שעובר על כל אחד בחיים. קורים דברים טובים ורעים לכולם כל הזמן. על המקרה העצוב כבר דיברנו".

-הדואט עם עברי עשה לך שירות טוב כסינגל מצליח שהגיע בין אלבומים.
"לא תכננו שום דבר. השיר קרה ככה במקרה ויצא באווירה של שני חברים טובים שעושים שיר. הרווחתי בן אדם טוב, שזה יותר חשוב משיר טוב, וממש בלי קשר לאיזו מטרה זה משרת".

-תחום המשחק מעניין אותך?
"אני אוהב מוזיקה יותר מדי בשביל ללמוד לעשות משהו אחר. אני לא רואה את עצמי עושה את זה כרגע. אם זה יקרה אני בטוח ארגיש טוב עם זה".

-לא קיבלת הצעה מאיזה פסטיגל?
"אני לא יודע. ההצעות מגיעות לסוכנת שלי. אבל אני לא מעוניין כרגע".

-אבל פסטיגל זה המון כסף.
"יש דברים יותר חשובים שמובילים אותי".

*נתן גושן יופיע ב: זאפה הרצליה (18.03 אורחת מיוחדת: אסתר רדא, 19.03 אורחת מיוחדת: מארינה מקסימיליאן), 03.04 רדיו בר, בית קשת, 10.04 ברל'ה, קיבוץ  להבות חביבה, 29.04 זאפה ירושלים, 19.05 זאפה ת"א, 29.05 מרכז רפפורט, חיפה.