אדיר גץ פרומו (צילום: גיא הכט)
"אני בעד שבכוכב נולד כל שבוע יהיו שירים מקוריים". אדיר גץ | צילום: גיא הכט

"איך היא רוקדת", השיר החדש והקצבי בסגנון ספרדי שמוציא היום אדיר גץ, נשמע כמו אחד הקאברים הלטיניים מאלבום הבכורה של רוני דלומי, אבל האמת היא שמדובר במילים שכתב אלירז שדה, לחן מקורי של גץ ועיבוד והפקה מוזיקלית של הנרי. גץ מדבר על עצמו קודם כל כזמר בלדות, והוציא עד כה את "יופייך" - השיר שכתב אלירז שדה ואף מככב בקליפ שלו עם סיוון קליין, וכמובן "הבחור הביישן על הפסנתר", סינגל הבכורה אותו שר כבר ב"כוכב נולד" והאמת היא שאת אלבום הבכורה המלא של רוני דלומי אדיר גץ בכלל לא שמע.

"שמעתי מהאלבום של רוני כמה שירים בודדים, לא את כולו", הוא אומר. "אם הסגנון מזכיר את השירים שלה, זה בגלל שבחרתי בסגנון ספרדי. החלטתי להוציא סינגל שלישי שיהיה מאוד שונה ממה ששידרתי בכוכב נולד ובסינגלים הקודמים. אני בלדיסט, אוהב מאוד בלדות, אבל הגעתי למסקנה שהגיע הקיץ וצריך שירים שמחים, להביא משהו אחר. חיפשתי שיהיה שמח, אבל שיהיה שמח מעניין והגעתי לסגנון הזה הספרדי, שאני מת עליו".

-זה שיר שני שבו אתה מלחין שירים של אלירז.
"אני ואלירז חברים מאוד טובים. מדברים כל יום בטלפון, נפגשים הרבה, הרוב זה מוזיקה אבל גם מדברים פתוח, חופשי, חברים לכל דבר, כשהעיקר זה המוזיקה. הוא כותב הרבה, הוא מוכשר מאוד וכל דבר חדש שהוא כותב ישר הוא מתקשר אלי שאתן דעה, או לחן שעולה לי אני מיד משמיע לו ואומר לו תלביש לי על זה טקסט. אנחנו מאוד דומים בטעם ובמחשבה במה שנינו רוצים שיהיה בשיר".

"אלירז ואני קיבלנו פניות מאמנים מהשורה הראשונה בארץ לכתוב להם שירים"

-כמה שירים כבר יצרתם יחד?
"לי ולאלירז יש כמות של שירים. קיבלנו פניות מאמנים מהשורה הראשונה בארץ לכתוב להם, אבל בגלל שהדברים לא סגורים אז אני לא רוצה לדבר".

אדיר גץ, אלירז שדה, סיון קליין (צילום: סיגל שגב)
"יש לנו טעם מאוד דומה בשירים". אדיר גץ עם אלירז שדה וסיוון קליין | צילום: סיגל שגב

-זה כולל את שלומי שבת? כי אתה קצת דומה לו בקול, בצרידות.
"זו מחמאה ענקית. שלומי יודע לתפוס עם שלם באוזן הכי כוללת בשירים שלו, הוא מהזמרים שכולם אוהבים. הלוואי שתהיה לי קריירה כמו שלו. הוא עזר לי להגיע למחשבה הזו של לגוון".

-איזה סוג של זמר אתה הכי רוצה להיות?
"אני לא חושב שאני יכול להרשות לעצמי רק בלדות או שמח, אני רוצה לעשות משני הסגנונות. הראיתי בשירים הראשונים שלי שאני יודע לרגש ועכשיו צריך לגוון, טוב שלא יהיה מוגדר".

-זה שיר שאולי יפתח לך פתח להופעות בחתונות.
"אני יותר מתרכז בלגבש לעצמי מה אני רוצה. אז הייתי בכיוון בלדות מרגשות, אבל אני רוצה לעשות הכל מהכל. היה חשוב לי להכניס צבע ורגש לשיר החדש, לא לעשות סתם. לגבי חתונות אני לא יודע, רוב החומרים שלי הם לא שירי אהבה. הכי לא. הם מה שאני עובר מהבוקר עד הלילה. בינתיים אני כותב שירים רק על עצמי".

"אני מחכה בכוכב נולד לחבר'ה צבעוניים שמפילים אותך"

-מה עם לכתוב שירים על מה שקורה לאחרים, למדינה, שירים עם מסר?
"לכתוב לא על מה שעובר עלי באופן אישי נראה לי כמו שקר"

-מתחילה עונה חדשה של כוכב נולד.
"כל שנה מחדש הם לא יודעים לאן הם נכנסים, מי החבר'ה שיבואו וסביבם יבנו את התוכנית. כל שנה יש הפתעות, ואני מחכה שיבואו חבר'ה צבעוניים שמפילים ומצחיקים. זה תוכנית שאתה לא יכול לדעת באמת מה יהיה בה. אולי תהיה השנה סוף סוף זמרת ים תיכונית, זמרת נשמה ויוצרת ברמה. אני בעד יוצרים תמיד, למרות שזה תוכנית קאברים. שתהיה כמה שיותר יצירה, שיתנו כל שבוע שיר מקורי, אין יותר מרגש וחזק מזה".

-אוהד שרגאי סיפר לי שהוא בכוונה שמר את החומרים המקוריים שלו לאלבום שיגיע אחרי התוכנית.
"חבל שמישהו כמו אוהד שרגאי לא הביא חומרים שלו, כי הוא עשה קאברים מדהימים והפיל אותנו שבוע אחרי שבוע. אם יש לו חומר מקורי הייתי רוצה לשמוע אותו באודישן, בתוכנית ובגמר".

"המוזיקה הישראלית הרוויחה יוצר. אני לא הייתי יוסי בניון"

-יש לך תאריך לאלבום?
"עוד אין תאריך לאלבום, אני עדיין רוצה להשתגע איתו".

-נבחרת ישראל הפסידה כדורגלן בסגל?
"המוזיקה הישראלית הרוויחה יוצר. אני לא הייתי יוסי בניון. אני אוהב כדורגל, זה חלק ממני ואני משחק פעמיים בשבוע, אבל הלכתי בעקבות הנשמה בענק. הצלילים יותר עושים לי את זה מהכדור. הנבחרת תסתדר בלעדי".

>> בוחרים מה יהיה הסינגל הבא של הראל מויאל וזוכים באלבום