פסטיבל ערד המתחדש נפתח היום תחת המותג "ווליום ערד" של חברת "סלקום", עם הגעתם לעיר של 30 אלף בני נוער, שבאו להתרחק קצת מהבית ומההורים ולצפות במעל ל-50 אמנים אהובים בשבעה מוקדי הופעות.

פסטיבל ערד מתחדש 14 שנה אחרי האסון הזכור, בו נמחצו למוות ביולי 95' שלושה נערים ועשרות נפצעו בהופעתה של להקת טיפקס, בציפיה להופעה של משינה. נדמה כי חלק מהלקחים לא נלמדו, כשהערב הופסקה הופעתו של עברי לידר באיצטדיון בשל דוחק ולחץ שנוצרו בקהל. ההופעה חודשה כשהלחץ בקהל נרגע.

הופעות מגוונות, מחירים נמוכים

ההופעות שמציע הפסטיבל השנה במתכונתו הנוכחית רבות ומגוונות, כמו הופעות ענק באיצטדיון, עם אביב גפן, נינט ורוקפור, שלום חנוך, עברי לידר ומוקי בערב הראשון, ואסף אבידן עם המוג'וז, תמר אייזנמן ועוד רוקרים ישראלים ששרים באנגלית, בערב השני.

בנוסף מתקיימות הופעות קטנות רסות, גם הן של מיטב הזמרים, כמו שירי מיימון, יוני בלוך עם שלומי סרנגה, רונה קינן עם שלומי שבן, רמי פורטיס עם מאור כהן, קרןפלס עם ארקדי דוכין ועוד רבים. מחירי הכרטיסים הם בגובה הכיס של בני הנוער ונעים בין 30 ל 50 ש"ח להופעה.

איפה הילד, הקספרים והיהודים חוזרים לערד

כזכור, בסוף שנות ה80 ובראשית שנות ה90 היה פסטיבל ערד הבמה המרכזית השנתית של המוזיקה הישראלית. מפסטיבל שהתבסס בראשית דרכו על להקות שירה ומקהלות בסגנון ה"גבעטרון", הפך האירוע לפסטיבל מוזיקת פופ ורוק בעיקר לצעירים, שמשך אליו מדי שנה עשרות אלפי בני נוער מכל רחבי הארץ.

כולם הופיעו אז בערד, משלמה ארצי ושלום חנוך, דרך אביב גפן ואיפה הילד, מופע הארנבות של ד"ר קספר והיהודים, רמי פורטיס וברי סחרוף, דני סנדרסון ומשינה, ועד למאיר אריאל ז"ל ואהוד בנאי. חלקם מופיעים בפסטיבל גם השנה.