ג'וזי כץ, מהזמרות הותיקות האהובות בישראל, חוזרת לשיר בגיל 74 ומוציאה את הדואט "נמס בזמן" עם הזמר והיוצר ברק ויס. ויס עצמו כתב והלחין, ונמרוד לב אחראי לעיבוד ולהפקה המוזיקלית.

ארבע עשרה שנו עברו מאז שהוציאה כץ את השיר "אני סולחת", בו העבירה מסר לבעלה לשעבר, שמוליק קראוס ז"ל, שבשנה שעברה הלך לעולמו. יחד איתו ועם אריק איינשטיין ז"ל, הרכיבה ג'וזי כץ את שלישיית "החלונות הגבוהים", שהאלבום היחידי שהוציאה בשנת 1967 הפך לקלאסיקה ונחשב לאלבום הפופ הראשון בעברית.

על היחסים בין ג'וזי כץ לשמוליק קראוס ז"ל כבר דובר ונכתב רבות. הם הולידו יחד שני בנים, אבל כיוון שקראוס סבל מהפרעות אישיות והתקפי זעם, הוא נהג להכות אותה, עד שכץ עזבה את הארץ עם ילדיה ועברה לארצות הברית, שם נולדה.

לבסוף היא חזרה ארצה, אבל לא שמרה על קשר עם קראוס ואף נעדרה מהלווייתו, שהתקיימה בפברואר 2013. בראיון מיוחד לחדשות 2 היא מסבירה: "היה לי קשה. היה לי כן לא, כן לא, כן לא כזה. והלכתי עם הלב, כי פשוט לא הרגשתי שאני מוכנה ורציתי את הזמן שלי, הפרטי שלי, ללכת מתי שאני רוצה".

מי שג'וזי מאוד מתגעגעת אליו הוא אריק איינשטיין ז"ל, שהיה מתקשר אליה בכל פעם שהיה צופה בסרט הקלאסי שיצר עם אורי זוהר, "שבלול", הכולל סצנת נשיקה לוהטת בין איינשטייין וכץ כשברקע נשמע השיר "טוב לי". "אריק היה מתקשר ואומר לי: 'ג'וז, ראית את הנשיקה הזאת?'".

מהזכרונות של "החלונות הגבוהים" כץ קצת מנסה להתחמק. "כל שיר זורק אותי לזכרונות לא רעים, אבל באיזשהו זה מקום זה כואב, כואב להיזכר לפעמים לימים היפים ההם".

על הקלטת השיר החדש עם ברק ויס היא אומרת: "הרגשתי כמו דג במים כשנכנסתי לאולפן, ושמתי לב כמה שהתגעגעתי לאולפן. ממש הרגשתי טוב", זאת למרות שבהתחלה היא סירבה: "אמרתי להם שזה לא בא בחשבון שאני אשיר עכשיו, כי אני החלטתי שזהו, צריך לדעת מתי לרדת". אלא שויס לא ויתר, שלח לה את השיר, וכץ החליטה לנסות שוב להקליט. "ברגע שנכנסתי היתה הרגשה טובה, כי חצי החיים היו באולפן", היא מציינת.

הקלטת השיר החדש החזירה לכץ את הביטחון, והיא שוקלת להקליט אלבום חדש. על הופעה חיה, לעומת זאת, אין מה לדבר: "אני לא רוצה להיות.. שיגידו מה זאת הגרוטאה הזאת שם".