דניאל אסייג (צילום: אוהד רומנו)
"אני לא זמר, אבל גם לאביב גפן יש קול של צפרדע". דניאל אסייג | צילום: אוהד רומנו

השחקן והסטנדאפיסט דניאל אסייג, כוכב הסדרה "מחוברים", מוציא היום את שיר הבכורה שלו "איפה את", אותו כתב והלחין, עם עיבוד והפקה מוזיקלית של חיים צינוביץ' ואיתמר בן זכאי.

מילות השיר מדברות על געגוע של אסייג לדמות נשית בחייו: "שוב נכנס למיטה, לא יודע מה לומר, כי החדר בלעדייך, כל כך קודר וקר, אני צריך אותך, איפה את איפה את / מסתכל באלבום, בתמונות ישנות, ועיניי מוצפות, מעלות זכרונות, אני צריך אותך, איפה את איפה את.... אני רוצה להחזיר את הגלגל לאחור, אל העבר לחזור את הטעות לעצור, מחכה שתבואי מסתכל בחלון, מתאכזב כמו תמיד, בפעם המיליון...".

"במקור השיר נכתב על אמא שלי כשהייתי בן שבע עשרה", מספר אסייג, "הוא שונה בהמשך, כשהייתי בן שמונה עשרה, כי זה נראה לי קצת דפוק ששיר על אמא יישמע עצוב. שירים על אמא הם מרגשים, לא מתאים ששיר על אמא יהיה עצוב. אני אומר בפרק האחרון של הסדרה, שבהתחלה כתבתי אותו על אמא שלי, ושיניתי כדי שיישמע שיר על בת זוג. אני חושב שלרוב האנשים יותר קל להתחבר לשיר ככה. אם הוא היה על אמא, אז רק מי שעבר משבר דומה לשלי, היה מתחבר, או מי שאיבד אמא.

-המילים מדברות גם על מצבך כיום בחיים?
"לא בדיוק. אני ועדן לא ביחד כבר המון זמן, מאז שעלתה התוכנית. היו כל הנסיונות שהיינו צריכים לעשות, ומזמן הבנו שזה לא זה".

-אתה שחקן וסטדנאפיסט, מתכנן גם קריירה של זמר?
"הייתי מוזיקאי לפני שעליתי לבמות הסטנדאפ. התחלתי לנגן בגיל חמש. שנים שאני כותב שירים וחולם לעשות עם זה משהו. התכנית נתנה לי את הפוש. עד התוכנית פחדתי שזה יפגע לי בתחום הבידור, התייעצתי עם אבא שלי, זה היה גם באחד הפרקים, והוא אמר שהוא ממליץ לי לא לערבב בין התחומים. עכשיו החלטנו להוציא סינגל, לראות מה יקרה. אם יהיה טוב נוציא עוד אחד, וככה נתקדם".

-אתה לוקח בחשבון שאולי השיר לא יתקבל בחמימות?
כן. זה לא המקצוע העיקרי שלי. בסוף ינואר אני יוצא עם מופע סטנדאפ לקופות, סיבוב הרצה. המוזיקה מתאימה יותר לבטא את החיים הקשים שלי. בסטנד אפ אני מדבר על כל דבר שבעולם, רק שלא יהיה קשור אלי - ספורט, ילדות, טלוויזיה, רק לא על עצמי. בזמן האחרון התחלתי להוסיף יותר על עצמי ועל אושר הבן שלי ולחבר בין דברים. לפני 'מחוברים' ניסיתי לעשות קטע סטדנאפ שבו אני אבא צעיר והתחילו לחשושים בקהל איך זה יכול להיות. לא הצלחתי לדבר על זה על הבמה כי אנשים לא הבינו וצעקו לי מהקהל 'איך ילד? בן כמה אתה?'. אז אמרתי שאני לא מדבר על זה והתרכזתי במערכונים, קטעים ושירים מצחיקים. היום, בגלל 'מחוברים', מי שבא להופעה כבר מצפה שאדבר על זה שאני אבא ושואלים אחרי ההופעות מה עם אושר, מה עם להיות אבא. אז אני לאט לאט מוסיף קטעים כאלה. עם זה אני עובד".

-והשיר?
"הסוכן שלי אמר לי שאם השיר יתפוס אני אוכל להכניס אותו להופעה, ואמרתי שזה לא מתחבר, אבל ניסיתי. בסוף הופעה אחת אמרתי שאני רוצה להשמיע שיר לא מצחיק ושרתי עם הגיטרה. בתוכנית מראים אותי אעשה אותו על הבמה. אבל אבא של אמר לי אתה צריך לסיים עם סטדנאפ חזק. הוא צודק. זו אווירה שונה, הופעות נפרדות, אבל בינתיים אני לא מתכנן להפיע רק עם מוזיקה.

-אתה מרגיש זמר?
"גם אביב גפן, שהוא אחד הכותבים הכי טובים בארץ, לא זמר. אבל אנשים אוהבים לשמוע אותו שר את השירים שלו, למרות שיש לו קצת קול של צפרדע".