אורן שטרית, 33, הוא מפיק מוזיקה לפרסומות בטלוויזיה וברדיו. ברזומה שלו הפקות שירים לסאבלימינל, רוני סופרסטאר ושרונה נסטוביץ'. לפני כשלוש שנים הקים שטרית את הרכב הfאנק "גסטהאוס", שכבר הספיק להוציא אלבום אחד באנגלית לשוק הבינלאומי. בחודשים הקרובים יוציא אלבום שני בעברית, ממנו הוא משיק היום את הקליפ לסינגל הראשון "פפראצי", שיר שלועג לתופעת המעקב אחרי סלבריטיז.

השיר נפתח בשמו של דני רופ, וכולל בהמשך שמות של סלבז נוספים כמו צביקה פיק, מרגול, דובי גל, אבי ביטר, רוני סופרסטאר, דרק שארפ, משה דץ, טוביה צפיר, משה קצב, ג'קו אייזנברג, פליקס חלפון, ישראל אהרוני, אמיר פיי גוטמן, אקי אבני, מיקי בוגנים, אילנה אביטל, דני רובס, פנינה רוזנבלום, אלון מזרחי, שרי אריסון, אסי דיין וג'ודי ניר מוזס שלום.

"זה הזוי ומגוחך שמצלמים מישהו עושה קניות"

גסטהאוס (צילום: דרי לוי)
"פפראצי זה תופעה מגוכחת". גסטהאוס | צילום: דרי לוי

-אתה בעד פפראצי או נגד?
"אנחנו לא בעד ולא נגד פפראצי, לא מתנשאים ואנחנו לא אנטי", ממהר שטרית להסביר. "פפראצי זו פשוט תופעה מוזרה ואנחנו באים להסתלבט עליה. בעיני זה מגוחך שמצלמים מישהו שהולך לעשות קניות בסופרמרקט. זה קצת הזוי. אני מבין שזה ממלא צורך של הקהל להציץ לחיים של אנשים מפורסמים, אבל זה צורך מוזר, שיש אותו גם בתוכניות ריאליטי בטלוויזיה. כשמסתכלים על זה מהצד זה נראה מוזר. אייל עדות ואני נפגשנו לכתוב שירים ולא מצאנו על מה. היה עיתון זרוק באולפן ופשוט לקחנו ממנו משפטים מגוחכים. אשכרה משם. לא חשבנו להוציא את זה כסינגל ראשון, איכשהו זה הצחיק הרבה אנשים, אבל זה לא נעשה משיקולי רייטינג".

אם מחפשים סלבז בהרכב של "גסטהאוס" השם היחיד שקופץ הוא של ארלין גולד, יוצאת "כוכב נולד 5". "קצת לא נעים להגיד, אבל שמחתי שהיא עפה בזמנו מ'כוכב נולד'", אומר שטרית, "כי יכולתי להתקשר אליה. התלהבתי וחיכיתי שהיא תתפנה מ'טדי הפקות'. המטרה שלנו היא לעשות משהו מגניב, שונה ממה שקורה בארץ. ברור שאנחנו לא מיינסטרים רגיל, וזה לא הולך להיות פשוט, אבל אנחנו עושים מה שאנחנו אוהבים ובכיף, כל פעם נשיג עוד יעד קטן".

-fאנקי כבר היה במיינסרים בארץ, למשל ב"פורטרט".
"אני מאוד אוהב את פורטרט ויש לי בבית שלושה אלבומים שלהם. גם פגשתי את רון רוזנפלד במסיבה ואמרתי לו. הם עשו fאנקי מסוג אחד ואנחנו מסוג אחר, אנחנו יותר לכיוון הסבנטיז אולי אפילו אייטיז. השאיפה היא ליצור מה שאנחנו אוהבים, פחות מה שרוצים לשמוע, גם אם זה קשה לעיכול מבחינת לחנים והפקה מוזיקלית".

אורחת באלבום: הבת של שרית וינו-אלעד

-עשיתם דרך הפוכה מרוב האמנים - קודם באנגלית ואחרי זה בעברית.
"האלבום הראשון יצא באנגלית ב 2006 דרך 'התו השמיני'. רוב ההפצה שלו היתה דרך האינטרנט בחו"ל, באיי טיונז, אמאזון וכו'. בינתיים הוא מוכר יפה בחו"ל, יותר שירים בודדים כי הוא לא יצא להפצה ברשת כאלבום. על המעבר לעברית החלטתי אחרי שקראתי עלינו טוקבק עלינו שמישהו כתב, שהוא מאוד אוהב את המוזיקה וחבל שהיא לא בעברית. אז אמרנו נעשה בעברית ונראה איך זה יילך".

"האלבום הראשון היה פרויקט שאירח כל מני אומנים, כמו שרונה נסטוביץ', צביקה פורמן, ניר גבע מ'סקוויד' ושי פלד, משם גם השם. שלנו 'גסטהאוס'. עכשיו, באלבום השני, אנחנו יותר הרכב, פחות פרויקט. למרות שאנחנו מארחים את ג'וי וינו-אלעד, הבת של שרית וינו- אלעד".

-"ג'וי"?
"כן, זה השם שלה, בדור שלהם זה מקובל".

-מה תעשה אם יעשו לך פפראצי?
"לא יודע. לא חשבתי על זה. אני סקפטי מאוד אם זה יקרה. אני לא מאמין שזה יקרה, כי אין לי נתונים של בר רפאלי. זו גם לא השאיפה שבגללה נכנסתי למוזיקה".