אין תמונה
משדרות לבואנוס איירס. אופיר אלבז

אופיר אלבז בן ה- 11 משדרות, בוגר התוכנית "בית ספר למוסיקה", ייצג את ישראל בפסטיבל הילדים הבינלאומי "Wunderkindz" שהתקיים בבואנוס איירס, ארגנטינה, אחרי שנבחר מבין עשרות ילדים שהגישו מועמדות. לצידו הופיעו נציגי תשע מדינות נוספות.

אלבז השתתף בפסטיבל עם השיר "תפילת שבת שלי",  שנכתב והולחן על ידי יחזקאל פלמירי, מפיק ויוזם הפסטיבל. הביצוע של אלבז נחלק לקטע ראשון בספרדית ("mi pligaria de shabat"), וקטע בעברית. לפניו התפלל אופיר למען השלום ובסיומו ביקש מהקהל להאמין כמוהו: "אני יודע שאני רק ילד, ואני לבדי לא יכול לשנות את העולם. נוכל לעשות את זה ביחד. הצטרפו אלי לתפילת השבת שלי. תהיו טובים אחד לשני, תהיו סלחנים אחד לשני, בשבילי, זה מה שמביא שלום".

ה"נאמבר" התחיל כשעל הבמה תפאורה שדימתה את הכותל המערבי בירושלים, ולצידה תמונה של הכותל. אלבז חבש לראשו כיפה לבנה וענד על הזרוע שרוול עם דגל ישראל. הוא קרא את הבקשה שלו מאלוהים והכניס את הפתק אל אבני הכותל, לפני ששר: " קיירו לה פאז, סווינו לה פאז, ישראל" - "רוצה שלום, חולם על השלום, ישראל". בסיום השיר הוא גם הזיל דמעות ומעט נחנק מרוב התרגשות.

את השיר למד אופיר רק יומיים לפני התחרות, עם נחיתתו בארגנטינה, משום שרק אז קיבל אותו לידיו. בנוסף, השתתף בשלושה שירים בספרדית, אותם שרו כל ילדי הפסטיבל יחד. במשך החודשיים שקדמו למופע למד את השירים בספרדית, שפה חדשה לו לחלוטין.

אין תמונה
"הצטרפו לתפילה שלי". אופיר אלבז

פסטיבל הילדים הבינלאומי "Wunderkindz" התקיים בחסות שגרירויות המדינות המשתתפות, ביניהן שגרירות ישראל. התחרות שודרה בטלוויזיה המקומית לפני כשבוע. הצילומים נערכו לפני כחודש, לקראת סוף מבצע "צוק איתן", מה שהעמיס עוד יותר על ההתרגשות של אלבז ומשפחתו, תושבי שדרות.

בלי אנטישמיות

כשהגיע לארגנטינה עם אימו התקבל אופיר בחום. למרות החשש מגילויי אנטישמיות בעקבות המצב הבטחוני, הם לא נתקלו בתופעה. "הייתה לנו חוויה מדהימה הכרנו מלא אנשים וילדים, ראיתי את אופיר מאושר, צוחק, רוקד, שר, נהנה, מה שהיה חסר בזמן המלחמה", אומרת אימו קארין אלבז. "אופיר מרגיש גאווה גדולה על ייצוג מדינת ישראל במופע בכלל, וגאווה גדולה על כך שהוא ייצג את שדרות בפרט. הרגש ומעט המצוקה שאופיר מבטא בשיר מראה לעולם כולו איך מרגיש ילד שחי בשדרות".

"יצאו כתבות בארגנטינה, בעיתונות ובאינטרנט, על המופע ובכל אחת מהן יש פסקה על אופיר", אומרת האם בגאווה, "זה היה רגע מיוחד מאוד במופע - שונה מכל השירים האחרים. אנו כרגע בקשר עם אנשי ההפקה, וייתכן ותהיה המשכיות לעניין והמופע ירוץ בכל אחת מהמדינות שמהן הגיעו השגרירים".

אין תמונה
אופיר אלבז (משמאל) בפסטיבל בארגנטינה
אין תמונה
אופיר אלבז על הבמה בפסטיבל הילדים