יענקלה רוטבליט ועלמה זהר 1 (צילום: טל פרי)
יענקל'ה רוטבליט ועלמה זהר | צילום: טל פרי

לראשונה מאז הפכה זמרת מצליחה בזכות עצמה תשתף עלמה זהר פעולה עם אביה החורג, המשורר, היוצר והזמר יעקב (יענקל'ה) רוטבליט. השניים יופיעו יחד במופע אקוסטי ואינטימי, בו יבצעו ממיטב שיריהם כסולנים, וגם דואט אחד: השיר "כמה טוב שבאת הביתה", שרוטבליט כתב את מילותיו ושלום חנוך הלחין. השיר, המזוהה בעיקר בביצועו של אריק איינשטיין, חודש לאחרונה בידי עלמה זהר ויצא לרדיו כסינגל, לקראת מופע המחווה לשיריו של איינשטיין, שהתקיים בפארק הירקון בתל אביב.

ההופעה המשותפת תתקיים במסגרת ערב התרמה שכל הרווחים ממנו יוקדשו להמשך חקר מחלת ה A.L.S בישראל. בין קרבנות המחלה הקטלנית היתה גם אורנה רוטבליט ז"ל, אשתו של יענקל'ה ואמה של עלמה זהר, שנפטרה לפני 11 שנים. המחלה התוקפת את השרירים ומנוונת אותם, בעוד המוח ממשיך לתפקד. תוחלת החיים הממוצעת של הלוקים במחלה היא כשנה וחצי.

עלמה זהר: יענקל'ה סחב את אמא לטיפולים בצרפת

"בישראל פועלת עמותה בשם 'ישראלס', המגייסת כספים לטיפול בחולי A.L.S ובעיקר להמשך המחקרים למציאת תרופה למחלה, היות ועדיין אין תרופה כזו", מסביר רוטבליט, "המדהים הוא שאת העמותה הקימו אנשים שלקו במחלה, הנאלצים מעבר להתמודדות היומיומית עם מצבם הפיזי הקשה גם להילחם על מציאת פיתרונות לחולים עתידיים. מדובר בזן נדיר יחסית של ניוון שרירים, לכן הממסד הרפואי לא ממהר להשקיע בטיפולים ומחקרים מהסיבה הפשוטה, גם אם מקוממת, שזה לא משתלם כלכלית כי אין בארץ מספיק חולים".

יענקלה רוטבליט ועלמה זהר 2 (צילום: טל פרי)
עלמה זהר: "זו כנראה הופעה ראשונה ואחרונה שלנו יחד" | צילום: טל פרי

זהר: "כאשר אמא לקתה במחלה לא היו מחקרים או מומחים שידעו לספר לנו מה קורה. היה רק מחקר אחד שהתנהל בצרפת, שם עבדו יחד כמה רופאים שבאמת ידעו יותר מאחרים. יענקלה פשוט סחב אותה לשם, כמעט על הגב, כדי שינסו לעזור לה כמה שהיה ניתן. כיום פועלות בישראל כמה קבוצות של חוקרים, אבל הן נמצאות במצב תמידי של מחסור בתקציבים כך שאפשר לומר שגויסנו למטרה נעלה".

-זו גם הופעה ראשונה שלכם יחד על אותה במה.
זהר:
"כנראה שזו תהיה גם האחרונה (צוחקת). ניסו בשנה האחרונה לשכנע אותנו, המון פעמים, להופיע יחד. רק המטרה המסוימת הזו נראתה לשנינו חשובה מספיק כדי לעשות את הצעד הזה. אנחנו לא מתכננים משהו גדול. זה יהיה מופע אינטימי ונעים, חשוב לנו שאנשים יבואו וייהנו, אבל אנחנו לא מתכוונים לצאת שלום חנוך ושלמה ארצי. גם אם קיים הרצון לראות ולשמוע אותנו יחד, לפעמים כל הקסם הוא דווקא במה שנשאר לא ממומש".

רוטבליט: "אולי אצטרף ל'שיר אהבה אינדיאני'"

-בגלל זה החלטתם להימנע מדואטים, פרט לשיר אחד?
רוטבליט:
"השירים שלנו שונים סגנונית, לכל אחד מאיתנו יש החומרים שלו העומדים בזכות עצמם, ונראה לנו נכון להשאיר את זה ככה. מה שכן, אולי ב'שיר אהבה אינדיאני' של עלמה אני אהיה זה שיגיד: 'מאמי, זה משה'".

זהר: "גם זה סוג של דואט, לא"?

אירוע ההתרמה יתקיים במוצאי שבת הקרובה, 11.7, ב-20:30 באולם תיאטרון היהלום ברמת גן,  את האירוע ינחה אברי גלעד, ואת המופע של יענקלה רוטבליט ועלמה זהר תפתח הופעת אורח של המוזיקאי יהוא ירון.